Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2012, 22:00   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Nyttårsaften 2011 (noen bilder fra SVG).

Blir dessverre lite foto om dagen. Været og lysforholdene må nok ta mesteparten av skylden ellers er jo desember en travel tid før jul og alt det der. Men men.

Nyttårshelga ble tilbrakt på hytta som ikke ligger så veldig langt unna flyplassen. Så nyttårsaften fikk jeg tatt en kort tur med kameraet. Spotting uten bil er ikke å anbefale, særlig når det er kaldt og guffent. Men hva gjør man ikke for å få tatt noen bilder. Her kommer noen få bilder. Mest for dokumentasjonen sin del. Kommer nok enda sterkere tilbake etterhvert som det blir varmere og lysere i været.

Typisk nok var det ikke den mest travleste dagen jeg hadde valgt å spotte på. Men det var vel de vanlige faste Las Palmas maskinene og litt til. Disse her jobber selv om det er fri/høytid.

LN-LTL by Twin-Otter, on Flickr

Her er LN-DYN, en av Norwegians to maskiner som skulle til LPA. Thomas Cook kom mens jeg var der også men nesten litt småirriterende at de har en tendens til å komme med samme maskin (OY-VKT).

LN-DYN - Boeing 737-800WL by Twin-Otter, on Flickr

Jeg venter i spenning på hva BA/IAG velger å gjøre med Stavanger ruta til BMI. Jeg håper den forblir, for jeg kunne veldig gjerne tenke meg å reise oftere med BA. G-RJXD var dagens maskin fra Heathrow.

G-RJXD by Twin-Otter, on Flickr

Det ble faktisk bare med disse. Jeg frøys allerede etter en drøy halvtime så det ble en tur innom terminalen for å se om kafeen i 3.etg var åpen. Men det var den ikke så da ble det en spasertur tilbake til hytta. Infotavla i avgangshallen pr. 31.12. Henger den ennå?

DSC_0156 by Twin-Otter, on Flickr

Som sagt. Det var det jeg hadde. Så får vi bare vente bå nye anledninger senere...
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 15:01   #2
putzmeister
ScanFlyer Dusty

putzmeister's Avatar

Default Re: Nyttårsaften 2011 (noen bilder fra SVG).

Dårlig vær og lys er de beste forholdene for å lære å ta gode bilder i allslags vær, samt gode klær og en god porsjon tålmodighet

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 16:15   #3
Vidar
ScanFlyer Gold

Godt å komme seg ut en tur og kjenne lukten av parafin selv om det er
litt kaldt og surt,men gode klær er et "must".
Personlig synes jeg at du brukte dagen veldig fornuftig.

Vidar
<a href="http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/search.php?tag=Vidar+Ringstad" target="_blank">My photos on planespotters.net</a>
Vidar is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 16:28   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Vandringen fra terminalen på Sola og til hytta vår tok meg en snau time. Med innlagte småpauser. I tillegg blåste det jo en del. Så at en S-92 var i ferd med å starte opp så jeg stilte meg opp ved gjerdet i enden av bane 11 i håp om et stilig helikopter-bilde. Men så blåste det selvsagt andre veien så helikopteret vendte nesen mot øst da den taxet ut på RWY. Men jeg synes i grunn ikke bildet ble så verst. Kunne vært verre.

Heli by Twin-Otter, on Flickr
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 22:44   #5
geirs
ScanFlyer Gold

Fine bilder, ingen kvit jul på den kanten. OY-VKT er jo stasjonert på kanariøyene, og det har den vært lenge. Det er jo grunnen til at det alltid er den maskinen som kommer. Sola-avgangen, og en del andre, trafikkeres motsatt vei iforhold til det som er mest vanlig.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2012, 10:26   #6
enzv-sola
ScanFlyer Blue

Og tavla står enda...

Posting Rules