![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Driver og ser på en tur østover til KUL og SIN og med prisene EK har for tiden er open-jaw med de abolutt fristende. Har likevel lest en del om at produktet deres på økonomi er elendig.
Spesielt setene. Noen som har erfaringer å dele? Aktuelle flytyper er 772, 773 og A380. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flere rapporter i TripReports ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fløy EK fra NCL via DXB (surprise, surprise..) til KUL med 77W og A332. Konklusjonen min var at produktet var veldig bra i økonomi. Plassen var god (dog satt jeg helt bakerst på 77W og hadde dermed 2-seter ved vinduet), maten var utrolig nok spisende, hyggelig CC og ikke minst flotte fly.
Syns setekomforten i A332 var bedre enn i 77W, men AVODen i 77W var u suvertent overlegen A332. Har du muligheten til å fly EK, så vil jeg råde deg til å gjøre det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Elendig er det ikke, men det er trangt i forhold til mange andre. Men det varierer en del fra flytype. Men får du en veldig bra pris med god forbindelse i DXB så er det ikke så stor forskjell fra andre selskaper at det er grunn til å velge bort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Emirates er vel et av selskapene som har presset inn 10 seter i bredden på sine 777
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Mitt favorittselskap i Economy.
Nå er all størrelsen min i lengden, og der er Emirates supert for det meste, er vel kun en gang jeg har opplevd de som trange i bredden. Ellers har de et supert IFE og knall service. Det er min mening i det minste og jeg har ingen problemer med å anbefale de til andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Får du f.eks rad 51 på A380 er det mer enn OK å fly EK i Y!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det beste er selvfølgelig fire seter i bredden, men av de erfaringene jeg har hørt så er flertallet positive og har ikke omtalt 10 i bredden negativt hos EK ifht. totalen. Mesteparten av det som trengs knips på midtgangen og ikke på setet. EK har 17", CO har 17.2", LH har 17.5" så litt smalere. Til gjengjeld har de 33-34" pitch
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har flydd EK på langtur til CHC, og ville absolutt ha gjort det igjen. Som medlem i Skywards kan du velge seter ved/etter bestilling. A332 opplevde jeg som den mest slitne flytypen med dårlig utvalg på AVOD. 77W har veldig bra AVOD, god benplass, valgte toseter bakerst som var greit med unntak av nærheten til toalettene. A380 er det helt klart beste produktet med grei benplass og setebredde, super AVOD og veldig behagelig kabin med lavt støynivå, romslig og gode arealer i front for mingling. Mat og service synes jeg var bra på alle strekninger og langt over de fleste europeiske selskaper. Største ulempen med EK er DXB som transferflyplass. Mye folk - dårlige fasiliteter. Eks ikke moro med 15 minutters dokø, bare for å finne ut at ditt avlukke kun har et hull i bakken og spyling i stedet for dopapir. Ny kø, og satse på man er heldigere med neste bås :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, på EK så kan man ikke trille en trillebag gjennom kabinen, man må ha den på tvers. Det er også verdt å tenke på hvis man sitter i nærheten av steder folk beveger seg ofte, slik som toaletter, ettersom folk oftere dulter fort bort i deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cathay, JAL eller ANA i økonomi (4t)? | KristianSk | Reiseforum | 6 | 25-04-2014 10:51 |
Dårlig russisk økonomi? Mig-31 kom ubehagelig nær Orion | bjaolsen | Småprat | 4 | 19-04-2012 21:46 |
SAS eller Qatar til Bangkok i økonomi? | mckvakk | Reiseforum | 14 | 04-01-2012 10:26 |
Nye tynne seter, bra eller dårlig? | Robin882 | Reiseforum | 52 | 08-11-2011 23:13 |
Er "Avinorrabatten" bra eller dårlig? | catocontrol | Flyforum | 0 | 18-03-2008 18:02 |