![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Ramla over denne artikkelen på framsida til wikipedia i dag.
Med det snevet av fly interesse man har, må man jo sjekke ut den. Litt overrasket ble jeg da jeg leste meg fram til at GL kun har en A330 og at det ellers er en mengde mindre Fixed wing aircrafts. Og en større flåte (24) av helikoptre, mot 13 Fixed wings. Er det noen her inne som har erfaring med GL og hvordan det er å være turist på den store øya? Det er jo en smule mer eksotisk enn å dra til Island.. ![]()
![]() |
#2 |
Free Luigi
|
![]()
En ting er sikkert, jeg har drømt om grønland siden jeg hadde prosjekt om øya for 10 år siden på skolen - og jeg skal dit en vakker dag
![]() ![]() Når det gjelder "en smule mer eksotisk" så tror jeg det avhenger av hva du legger i eksotisk. Grønland ligger tettere Norge enn hva Island gjør når det gjelder landskap og natur. Hundesleder har vi jo plenty av her i Norge, nordlys, store øde sletter, havis (vel, du må til svalbard, men lell), hval og isbjørn. Det eksotiske må i så tilfelle bli kulturen og historien som ligger på Grønland, men man må jo ha en iboende interesse for å finne slikt "minneverdig". Det er ikke noe som griper deg om du drar til et sted og ber stedet om å "underholde deg". Sånn sett er Island mye mer breathtaking umiddelbart for oss Nordmenn (etter min mening) - fordi det er så grunnleggende annerledes på flere måter. Fordi du kan se ting du aldri har sett før. Du har stort sett sett fjell og daler på Grønland her i Norge, vi satt sammen i den Kaledonske fjellkjeden for et par millioner år siden - men Grønland endte opp med noe mer innlandsis enn det Norge gjorde etter splittelsen.... ![]() http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Sermitsiaq.JPG - ser ut som en tilfeldig bosetning i nord troms som vi har malt om i litt finere farger siden 70tallet. Minner i så måte mest på Svalbard, hvor de også kjører fargetema. Last edited by Polaris; 06-01-2012 at 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sky Greenland - Nytt bolag på Grønland - Tidligere Greenland Express | Savipix | Flyforum | 65 | 12-08-2016 01:00 |
Air Greenland with Air Caraibes a330 | EKGH | Småprat | 1 | 02-10-2012 21:49 |
Air Italy for Air Greenland idag? | scanhorse | Småprat | 1 | 09-03-2012 08:31 |
Air Greenland..? | Motard | Flyforum | 5 | 28-09-2009 17:16 |
Dagens DN med stor artikkel om falske flydeler | gustavf | Flyforum | 12 | 27-04-2009 12:56 |