![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bonusopptjening er en skikkelig jungel og vilkårene varierer fra program til program. Jeg lurer derfor på om det er mulig å bruke to ulike bonusprogrammer på inn og utreise som er del samme booking. Det dreier seg om programmer i Star Alliance.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det skal vel være mulig dersom du ikke legger bonuspoengene inn i bookingen din, men heller oppgir kortnr ved innsjekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jepp, det er en jungel der ute.....
Dette gjør jeg hele tiden. Ett par tips: Dersom du har status på ett av kortene, legg det kortet inn i bestillingen, dersom det er kortet du registrerer på på utreisen, behold kortet i bestillingen helt til du er ved gaten for returen. Det øker sjanser for op-up og bedre behandling/prioritet ved irr ops. Dersom du på utreisen skal registrere på ett kort som ikke har status og du har ett annet kort som har status, behold kortet med status inne helt til du kommer til gaten. Få gatepersonellet til å legge inn det andre bonusnummeret så sent som mulig og når du kommer frem, få en eller annen luring til å legge inn det andre nummeret med status som du skal registrere på returen så tidlig som mulig. Har du ikke status, spiller det jo ingen rolle, men det er ingen grunn til å vente med å legge inn bonusnr. før innsjekk. Så lenge du har ett boardingkort med det riktige nr. du ønsker å regge på, er du safe uansett |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for svar. Jeg har status i Eurobonus som går ut dagen etter utreisen faktisk, men jeg reiser sammen med noen andre som jeg ikke tror har status, så det er ikke så nøye med upgrades. Poenget er at Eurobonus kun gir 25 % opptjening på min billett på utreise, men 100 % på retur. Jeg ønsker å begynne å spare i BMI Diamond Club, som jevnt over har bedre vilkår enn Eurobonus. Diamond Club gir 50 % på både ut- og hjemreise. Eurobonus er følgelig best på hjemreise.
![]() |
#5 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Bare synd Diamond Club snart blir Diamanten Club.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...ikke ennå - men det er vel planen å kjøpe hele selskapet og da må man nok ta en mmmM&M.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som sagt tidligere, BMI trenger ett program som er tilpasset til å konkurrere med Executive Club. Da blir M&M liksom litt feil.
Den som lever får se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dytter denne opp igjen. Jeg brukte trikset med å endre program på returreisen. På utreise til Madeira via Zürich med Swiss og Edelweiss som jeg måtte bruke Miles & More til p.g.a. bookingklasse og Edelweiss for å få noen poeng. På retur fløy jeg Madeira-LIS-MUC-WAW. De to første med TAP og den siste med LH. Jeg la inn mitt Aegean kort ved check+in på Madeira. For flyvningene med TAP var det ikke noe problem, noen dager senere var poengene registrert på min Aegean Miles + Bonus konto. LHs program registrerte poengene på min Miles & Bonus konto. Jeg bare lurer på hvordan det er mulig å være så dårlig som LHs program og klare å gjøre dette. Nummeret lå sikkert i systemet, men Aegean-nummeret står tydelig på boardingpasset og TAP gjorde det riktig uten problemer. Jeg har stort bare dårlige erfaringer med Miles & Bonus, feil, elendig service og mangel på sunn fornuft.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan kan man få forskjellig status på forskjellige legs på samme booking? | robertaas | Småprat | 3 | 05-06-2014 20:57 |
Backup booking samme rute, samme dag - lov? | TommyL | Reiseforum | 9 | 19-07-2013 17:06 |
Forskjellig flytid med samme flytype ? | apeks | Flyteknisk forum | 12 | 06-02-2013 23:57 |
Samme reise, samme fly, ulik pris | imm | Flyforum | 1 | 13-05-2009 17:34 |
Det samme beltet blir tatt av den samme piloten -hver dag | Desk pilot | Flyforum | 44 | 26-10-2007 19:04 |