Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-12-2011, 15:16   #1
EGNM
Newcomer

KLM LBA-TRD VIA AMS M/ KLM

Liker svært godt Trip Reportene her inne og tenkte jeg skulle bidra med min. Dessverre ingen bilder.

Turen var booket denne gang med KLM fra Leeds/Bradford Airport (LBA) til TRD (via AMS) Normalt reiser jeg Manchester-Trondheim via København med SAS da de har vært rimeligst de siste fem årene. Klm og SAS er nå ganske lik på pris, men etter SAS overtook CPH ruta med nye tider er ikke dette en mulig connection fra MAN, og OSL ungår jeg i beste tider.
Turen denne gang var for å feire min mors 60 års dag, med utreise den 08/12 til den 11/12. Seks av sju reiser til Trondheim I år.

Taxi ankom kl 0430 for en 20 min tur til LBA. Ikke hadde jeg rukket kaffen min, og ikke liker jeg å chatte med taxi kjørere mye heller, men det er nå meg. Turen virket en evighet!
Allerede checket in online så rett til baggage drop det dro, det gikk kjapt. LBA er en vanskelig og liten flyplass da det er for trangt og lite planlagt med henhold til passasjer antall. Det ble litt duty free gin med på reisen (fant ut senere den var billigere ved TRD) Flyet gikk I tide kl 0620 med en full F70 retning AMS. Ok plass ombord med knyttnever og det som er. Ok sandwich med kaffe på en 50 min flytur. Flyet landet på Runway 18R så det ble en lang taxing in til fjernparken til Cityhopperne. Rask bussing in terminalen og kjapp tur opp til pass kontrollen. 1.20 I transfer tid er passe på AMS, man rekker en tur innom både røke rommet og toalettet før man beveger seg mot finger B. Boarding til TRD gikk greit, og da vi ankom fjernparken med bussen sto F100 klar med engelsk bessetning. Load factor var 55% (ruten var opprinelig satt opp med F70). Take-off var kjapp og grei, og med en hyggelig betjening gikk turen raskt. Samme sandwich runde igjen med eggmayo og Veal (kalve skinke) Tok en rød vin denne gang som smakte godt. Bra valg av vin som var godt krydret passet bra I luften. Turen tok I underkant av 2 timer 20, og da klarer man gjerne en vin til, noe som ikke var mulig denne gang. Det er da man faktisk savner BOB til SAS. Landet på TRD R09 I klart vær, og inne I terminal B sto vell det som skulle bli ett full satt F100 fly tilbake til AMS. Baggasjen kom raskt, veldig raskt, men det hjalp ikke da jeg ble den heldige utvalgte med kofferten inn hos Toll mannen (andre mennesker vinner I lotto) Ute sto Drosjen og ventet (min Far).

Turen tilbake var med 1305 avgangen Søndag. Re-turen gikk egentlig som turen opp. Fulle F70 fly på begge legg. Eneste irriterende med mellom landing på AMS er ny sikkerhets sjekk for utreise til UK, noe man slipper på CPH. Teknisk på flyet fra AMS til LBA så vi ble busset fram og tilbake før endelig take-off, 40 min forsinket. Kofferten kom kjapt igjen, og like kjapp var Toll betjenten på LBA.

Håper Trip Reporten besto, man kan jo bare bli bedre!
EGNM is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2011, 16:00   #2
hanswest
SAS Customer

SAS Re: LBA-TRD VIA AMS M/ KLM

Bra rapport, artig å lese om andres Værnesturer også.

Jeg savner halv seks om ettermiddagen til CPH, den var genial.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2011, 16:47   #3
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: LBA-TRD VIA AMS M/ KLM

Takk for KLM-rapport! Hvorfor ble det bare en vin, ble du nekta? :-D
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2011, 20:20   #4
EGNM
Newcomer

De har nokk sine grunner utover det jeg kan se, men tror det kommer an på hvem som arbeider sammen og hva de har bestemt seg for (og det kan jo tenkes de hadde problemer med andre passasjerer uten at jeg la merke til noe) Jeg har hatt to runder med servering ved tidligere anledninger, men de bemerket at tralla kun kom engang på ruten (2 timer 20 min)
EGNM is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2011, 18:54   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Takk for en kort og grei rapport. Kjekt med andre routinger enn "standard-rapportene" her.

Posting Rules