![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skapar en lite plats för medlemmarna att göra sin egen krönika över året som har gått
Min kommer också snart |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vel, jeg skrev dette i fjor paa samme tid:
Quote:
Vi krysser fingre og taer for et bedre '06! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg må bare få lov å nevne her at 2005 ble et riktig bra år for meg på ett område..
Etter endt (mislykket) utdannelse i Januar 2004, startet jeg på det som skulle bli 18 måneder som arbeidsledig. 19. Juli i år, kom det en liten telefonsamtale som skulle endre drastisk på livet mitt: Adecco trengte en vikar til et lager, i ca. 4 dager.. Dagene ble til seks uker, og etter det ble det jaggumeg "fast vikariat", i en litt annen avdeling i samme firma. Og fra 1. Desember ble jeg jaggumeg fast ansatt også, i et firma som er blant de største i sin bransje på verdensbasis (ikke riktig så store i Norge, men...), og jeg har også hørt at de er verdens største flyselskap (definitivt _ikke_ målt i antall passasjerer hvertfall..). 2005 ble med andre ord året hvor jeg fikk meg fast jobb, og penger på kontoen. Og sannelig ble det et par flyturer også ![]() Ønsker forøvrig alle et godt 2006 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Vel, for meg er 2005 ikke noe hurra-år!
Det var det året hvor jeg fikk en sønn, den første, og det er det absolutt største som har skjedd i 2005. Men resten er begredelig! Jeg pådro meg en alvorlig sykdom før sommeren fikk startet, nemlig Guilliame - Barre syndrom, hvilket gjorde meg lam i hele kroppen og lenket meg til sykehussengen, helt hjelpeløs, i 3 måneder. Deretter har det fulgt 3 måneder hjemme hvor ting har gått bedre og pr idag er jeg nesten helt frisk igjen. Men det har vært tøft! Det eneste positive å si er at når det først skulle bli så galt, så skal jeg være glad for at jeg har kommet meg på bena igjen såpass raskt! Så for meg blir 2005 ikke savnet. 2006 kan umulig bli verre! Og så gleder jeg meg sterkt over min sønn som fyller 1 år om 10 dager! Det er kjempegøy med en slik liten krabat å leke med!!! Godt nyttår alle!!!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
2005 har som årene tidligere vært et meget positivt år. Synes egentlig det meste blir bedre med årene. Ingen ny jobb - men 2005 ga et større ansvar og det har vært lærerikt og morsomt. Ser absolutt frem til 2006 i samme firma/konsern som forøvrig i dag starter feiringen av sine første 150 år.
Privat har jeg/vi det fortsatt veldig bra og det skal da jeg da gjøre mitt beste for at skal fortsette i 2006, 2007, 2008... Gjennom daglig bruk av forumet på Scanair.no har jeg blitt enda bedre kjent med mange gjennom linjenen her på forumet og "live" på vinkvelder. Dette gleder jeg meg også til å videreutvikle i 2006. Godt nytt år!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
at your service!
|
![]()
2005 var nok det beste året i livet mitt hittil. Det starta med at vi i februar vart gravide, og derifrå var alt berre rosenraudt. Høgdepunktet var den 29. oktober, då vesle Aurora Sofi kom til verda!! Bilete Dette er noko eg unner alle å oppleve!!
2006 vert året eg gifta meg med mi kjære, så det ser ut til å verte eit bra år dette og!! ![]()
![]() |
#7 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
2005 har vært et "normal"år for min del. Min eldste sønn dro avgårde til Australien for å bli journalist( og det blir jhan nok om noen år) mens resten av familien(stort sett) har vært samlet i Norge. 2005 var det året jeg "oppdaget" enda flere sider ved internet. Scanair-forum er bare en av dem mens MSN og Skype har blitt oppdaget som kommunikasjonsport til sønnen down-under. Synes forumet er stort sett bra og trives godt her. Jobbmessig ingen nye og store utfordringer og jeg vil i 2006 få annledning til å dyrke min andre store inntresse, musikken og da spesielt brass-musikk, enda mere, og da må man vel være fornøyd. GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE !
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg må innrømme at oppturen fortsatte i 2005! Jeg ble mere kjent med datteren min som ble først høsten 2004, bl.a. gjennom de fire ukene vi tilbrakte sammen hjemme mens mamma var på jobb. Det var en fin tid, som aldri kommer igjen. Dette året har nok stått for det meste i hennes tegn, og jeg gleder meg hver dag over det under det er å bli pappa. Året som gikk var også året jeg gikk fra film til pixler, og investerte noen tusenlapper jeg ikke hadde i en EOS 350D! Store flyopplevelser i året som gikk var turen med "Tante-JU" i mai og Paris Air Show i juni. På slutten av året ble det også ny jobb (igjen), som rutesjef for egionalrutene i Widerøes Flyveselskap, et selskap der jeg også tidligere har vært innom, men da i en annen funksjon.
Gleder meg til i 2006: Snakke med datteren min (ordforrådet er heller magert inntil videre), ble bedre kjent med mine nye kolleger i WF og kanskje åpne en ny rute eller tre, 14 dager på Kreta med familien, og mange morsomme fly- og spotterturer. Planlegger å introdusere Prinsessen til spotterfolket på Vollene i løpt av våren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vel, i likhet med BF må jeg si at jeg ikke kommer til å savne 2005. Det ble et år som ble preget av sykdom i familien (det går bra nå) og en stor eksamen, som overhodet ikke gikk slik den skulle. Og som om ikke det var nok hadde 2005 et siste lille triks i ermet; jeg ble liggende inne med halsvirus på nyttårsaften.
![]() Et av høydepunktene i 2005 må vel være Amsterdamturen i mai, som også gav meg anledning til å spotte en ettermiddag på Schiphol. MEEEN, nå er det 2006, og det blir forhåpentligvis et mye bedre år. Om to dager legger jeg ut på tur til Grand Forks i North Dakota hvor jeg skal være utvekslingsstudent denne våren, sammen med 15 andre norske studenter. Flere turer rundt i USA er på tegnebrettet, både med bil og fly, så det lover bra.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det har i grunnen vært et rimelig normalt år, men en forfremmelse på jobben i februar gav det hele en bra start. Flymessig ble det stusselige greier, men jeg satser på at '06 byr på bedre muligheter her.
Ellers var '05 året da vi for første gang eide to biler samtidig, og begge ble kjøpt dette året. 2006 blir på privatfronten det store "pusse-opp-året" når mesteparten skal taes hjemme...
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mye opp og ned i 2005......
I Feb/Mars var jeg med Luftforsvaret i Litauen, der var en interessant opplevelse! I Juni ble det klart at jeg ikke fikk jobb på østlandet (ingen bombe, men lell, takk Randi) Sommerferien ble bra, bygget på familiehytta. Etter ferien regnet Troms nesten bort....... Høsten tok seg fort opp. I november ble det kaffe og konjakk til ett NRK dokumentar program en tirsdag kveld, sammen med mange kolleger på et hotell på Jessheim.........2 mnd senere hadde man feiret noens avgang 2 ganger!!! Godt nytt år alle sammen! ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
2005 blev et underligt år: Datteren flyttede hjemmefra - hun er nu på kostskole i England, jeg fik nyt job og var i Kina tre gange i den forbindelse og en lille smut til Australien (når man nu var på de kanter!). Men jobbet kunne være bedre - vi skal nu ud i en fusion, så ved man jo aldrig hvor man ender. Er oven i alt det andet kommet godt i gang med MÅA studiet - der genre skulle være slut i nahuar 2007
2006 tegner til at rumme endnu en Kinatur og masser af MPA arbejde - men der SKAL også være tid til at pleje familielivet hvor vi to gamle nu er alene på pinden - mon ikke der kommer en enkelt London tur eller to på bonuskortet også i år - lad os nu se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ogsaa for oss her borte i vest var 2005 et aar med store forandringer. Vi er naa endelig tilbake paa Bainbrigde Island noe vi alle 3 stortrives med. Den lille italienerinnen forlot flybransjen i 2005, og er naa student, noe hun stortrives med.....
Flymessige ble det mye nytt i 2005, noe 2006 ser ut til aa bringe ogsaa.....2005 brakte oss til Hana (Hawaii), Paris, Buenos Aires, BariLoche Patagonia og selv fikk jeg med meg Montreaux og Oslo i tillegg....hyggelig var aa kunne delta paa Fly og Vin i September, og moete gjengen med flere.... Saalangt er Italia bestillt i 2006, mens Argentina er paa planleggings stadiet....sistnevnte med CO (Dag J - Ekspressen) CO har desidert det beste produktet til Argentina fra Seattle...spesiellt paa tid og veldig konkuransedyktige priser. ...
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det har vel skjedd litt på denne kanten også. Flytta til Florida i januar, karret meg gjennom en flygerutdannelse og flyinstruktør utdannelse (fortere og billigere enn alle andre
![]() Litt blandede følelser etter året egentlig. Det startet veldig bra, ratingene kom på løpende bånd. Hjemmelengselen økte på etter hvert som det ble mer venting enn flyging på skolen, og nå vil jeg bare instruere litt og så komme meg hjem for å fly i Norge i stedet. Hva savner man med gamle-landet? Skikkelig mat, pene jenter (som har litt i toppen, ikke bare dukker) og et vinutsalg med litt mer utvalg enn bare australsk billig-shiraz. 2006 blir et minst like spennende år som det foregående, med like store omveltninger! De siste timene i 2005 sluttet på akkurat samme måte som de første begynte, på helligdagjobbing på Hydro Aluminium. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg må si at 2005 var et kjempeår!
Flyttet fra DDE land til Barteby i passe tid til Battle Griffin '05, som ga masse fine bilde på skjeldne fugler på TRD. (Ikke sant, MOW ![]() I februar var det guttetur til Amsterdam (med masse spotting) Slutten av året var vel egentlig best, for i passe tid til jul så fikk jeg et nytt sett med framtenner ![]() Og for en musikkelsker som meg så var jo selvfølgelig et gjenforent Pink Floyd, og nye plater med Mike Oldfield og Kate Bush høydepunkter! Tror kanskje 2006 blir litt nedtur i forhold, men blir nok bra alikevel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Jeg faar vel legge til min slunkne post at reisevirksomheten min nok var aarets hoeydepunkt(er). TRD-turen (med innlagt fly-og-kaffe i Oslo og Stjoerdal) rager nok hoeyest, men flerfoldige Alaska-turer samt Vien/Helsinki og Accra/Monrovia rager ogsaa hoeyt. Og som takk, har DL oppgradert meg til Silver Medallion. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tja - lit opp og ned:
Bra: To gode Svalbardturer og mye annet friluftsliv med masse foto, gode venner, jegerprøve, god fremgang på jobben. Dårlig: Noen familiemedlemmer som slet litt med personlige ting og ei drømmedame som ikke innser at hun er det...så da får man vel parkere henne... Ikke så mye nytt på flyområdet, men det er jo tross alt ikke det viktigste i livet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Då var det så dags för mig.
2005 var ett resans år för mig. Några av destinationerna var Genève, Nottingham, Oslo, Paris och självklart höjdpunkten tre veckor i Qingdao och Beijing under juli månad. Studiemässigt så fortsatte studierna på la Côte d'Azur i oförändrad fart med kurser som bara blev mer och mer intresanta. På det personliga planet skedde det också en hel del både positivt och negativt. Desvärre slutade året att "Ms. Savipix" och jag bröt upp förhållandet precis innan nyår. Tack och lov var det något som vi bägge två var överens om och vi är fortsatt goda vänner. Tack vare forumet har jag haft nöjet att besöka Oslo två gånger (April och December) för mycket uppskattade "Flyg och Mat" träffar och därigenom lärt känna flera av forumets deltagare. Jag hoppas att 2006 kommer att ge fler möjligheter till detta. Om någon av er befinner sig på Rivieran fram till och med juli är det bara att säga till så kan vi organisera en "Avions et café/vin" här. Vad gäller 2006 kommer det bli ett spännande år: Thesis skall skrivas, det skall flyttas någonstans och jobb skall sökas. Vad som döljer sig bakom 2/3 av dessa måsten under året får alla, inklusive jag själv, vänta och se. Det kommer säkert att bli en del resande under året också. Just nu står Edinburgh närmast den 22-26/2 Önskar er alla ett lyckligt 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Året 2005 ble vel et veldig greit år for min del, med mange utfordringer.
Ble ferdig utdannet som landbruksmekaniker, da også fagbrev. Fortsatte ikke lenger med den jobben jeg kunne fått som fast ansatt, men utvidet som selvstendig, så nå er jeg 90% økonomisk avhengig av kontrakter og avtaler gjennom min entrepenørvirksomhet, men sammen med en kamerat er dette et veldig "secure" valg. Flymessig så var det ikke rart. En delvis mislykket tur (som nevnt tidligere) før jul til London før jul var vel det største....og det er ikke så mye å skryte av.... Kvinnfolksiden endte som alltid, singel ved nyttår...hehe ![]() Så nå sier jeg ![]() ![]() Samt at jeg burde vel få meg en skikkelig flytur eller noe. Skulle ha tatt en ferie til USA eller Australia (og fått flydd noe skikkelig), men å være borte to uker og gjøre ingenting er ikke meg..... Som jeg pleier å si, "tiden vil vise" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|