![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,265
|
![]()
Irriterer meg at jeg er så ute av gamet, at jeg ikke klarer å gjenkjenne om dette er AI eller ikke.
Hele teksten er BS fra ende til annen (noe med 400 pax, Finnair og Helsinki-Toronto), men er bildet ekte? Det ser litt ut som 737-800 med sky interior, men hva slags flyvertinner er det? Og folka ser så fake ut?
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]()
Heh! What goes around comes around. I hvert fall i Meta-universet.
Dette er en ny variant av en gammel klassiker. Historien jeg har hørt er nøyaktig den samme fortellingen, men fra en Aer Lingus Constellation Shannon-Gander. (det begynner å bli et par år siden) Samme punch line, men vesentlig færre pax og enda færre matbokser. Dog med gratis alkohol til dem som frivillig sa fra seg maten. Den finnes sikkert i mange variasjoner av rute, flytype og flyselskap. Same, same. Når det gjelder den nye varianten: Finnair har ikke, og har heller aldri hatt noen fly med 400 seter. Finnair flyr ikke direkte til Toronto. Bildet viser i hvert fall ikke en wide-body, sannsynligvis er det noe AI genererte greier. Bildet er uansett falskt; Du får aldri så mange finner til å smile og le samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,515
|
![]()
2+2 seteløsning. Må være 100 sete rader i denne da... da snakker vi "The flying pensil" B753 har 42 rader så dette flyet blir langt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]()
Historien er også gammel som alle hauger.. Husker den fra min tidlige karriere, dvs tidlig åttitall.
Bildet er også AI …. Se på hattehyllene (noen er opp-ned) og skriften på skiltet bak. Last edited by LN-MOW; 17-01-2025 at 02:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 494
|
![]()
Typisk vandrehistorie, som blir lettere å spre ved hjelp av sosiale medier og AI-bilder, spesielt når man vet at alle klikk gir kroner i kassa for enkelte.
Er jo ikke utenkelig at det er basert på en ekte hendelse, der man hadde lastet for lite mat og kompenserte med gratis alkohol til noen. Så skal jo alle smøre godt på for å få en god historie til å bli bedre, nøkterne historier selger jo ikke :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]() Quote:
![]() Det var dag hvor solen stod høyt på himmelen og Icelandair skulle faktisk gå på rute, jeg husker en Dc-8-63 (LN-MOW vil sikkert si det var en 727 ![]() ![]() Man ble fort klar over at noen manglet på flymat brettene - bestikk !! Ikke på et par brett, men samtlige manglet bestikk. Det er vel den eneste gangen Jon Karl var lettere animert ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]() Quote:
![]() Tror episoden er beskrevet i Flyhistorisk en plass. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,402
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,980
|
![]()
Men det er jaggu ikke langt unna. De har hatt en MD11 med 407 seter. Sommeren 2001 fløy de til Toronto med en 757 tre ganger i uken. (Hentet fra Finnair sin tidtabell for sommer 2001)
__________________
Upcoming flights: Planer legges. Kanskje det blir en tur til helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,265
|
![]()
Elsker at dere klarer å finne sannhet i det usanne
![]() Forstår ikke hvorfor folk synes sånt er morsomt? :/ ("sånt" = vandrehistorien)
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Det er vel nettopp fordi folk synes det er morsomt at det ender opp som vandrehistorier?
Selv har jeg sansen for det som angivelig skal være utdrag fra techlog hos Qantas.... ![]()
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Men hvor ble det av vandrehistorien? Vandrehistorier er en vitenskap i seg selv. Noen burde skrive en doktoravhandling om dem. Men det er det vel noen som allerede har.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,541
|
![]() Quote:
MD11 med 3-4-3 seating ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]()
Det var såpass ja! Takk for oppdatering, var dette en spesiell maskin med stor øko-klasse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,980
|
![]()
Ja den ble brukt til leisure trafikk til Cran Canaria og middelhavslandene. Kun øko-klasse ja, og 10 seter i bredden. Skulle gjerne sett ansiktet til @Fnate om han havnet på denne maskinen til Las Palmas.
__________________
Upcoming flights: Planer legges. Kanskje det blir en tur til helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,603
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,980
|
![]()
Hvis du ser på seatmap av MD11 på bildet jeg la ut ser du at første kabinen på øko har 3-4-2 seating og bakerste kabin 2-5-2 seating og 2-4-2 helt bakerst der skroget begynner å skråne innover
__________________
Upcoming flights: Planer legges. Kanskje det blir en tur til helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,184
|
![]()
Ja, og stakkars Elefanten, han hadde brukt en måned å komme seg etter den turen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,634
|
![]()
Regner med at det er denne hønngammle han mener som er en salig blanding av ting som ikke passer med sivile fly og omvendt.
(P= The problem logged by the pilot.) (S= The solution and action taken by mechanics.) ------------------------------------------------------------- P: Left inside main tire almost needs replacement. S: Almost replaced left inside main tire. P: Test flight OK, except auto-land very rough. S: Auto-land not installed on this aircraft. P: Something loose in cockpit. S: Something tightened in cockpit. P: Dead bugs on windshield. S: Live bugs on back-order. P: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 feet per minute descent. S: Cannot reproduce problem on ground. P: Evidence of leak on right main landing gear. S: Evidence removed. P: DME volume unbelievably loud. S: DME volume set to more believable level. P: Friction locks cause throttle levers to stick. S: That's what they're for. P: IFF inoperative. S: IFF always inoperative in OFF mode. P: Suspected crack in windshield. S: Suspect you're right. P: Number 3 engine missing. S: Engine found on right wing after brief search. P: Aircraft handles funny. S: Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious. P: Target radar hums. S: Reprogrammed target radar with lyrics. P: Mouse in cockpit. S: Cat installed. P: Noise coming from under instrument panel. Sounds like a midget pounding on something with a hammer. S:Took hammer away from midget |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nisseflya er over oss igjen! | LN-SEK | Flyforum | 5 | 20-12-2008 22:27 |
Nok en B757WL hos oss | Lennart | Flyforum | 12 | 18-06-2007 11:02 |
Fira 6:e juni med oss! | sail4fun | Flyforum | 0 | 04-06-2005 10:05 |
Gratulerer til oss selv!!! | MountainDew | Flyforum | 2 | 25-05-2005 18:38 |