![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]() http://www.an.no/nyheter/article1884736.ece Man snakker om et dataproblem, betyr dette at alle som kjøper billett hos Widerøe blir belastet for mye! Eller er dette gjenbruk av en typisk unnskyldning fra 80 og 90 tallet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Han skjønner ikke at det skal koste ekstra å sende barn alene. "
ikke det? Nei, jeg skjønner heller ikke at det skal koste penger å parkere bilen min på OSL, men det gjør det.... Nei, alt her i verden skulle vært gratis! han får sende ungene med bussen neste gang og se hvor godt de blir tatt vare på der! Kokko!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg skjønner at det koster litt ekstra. Man betaler for at barnet hentes på flyet og tas hånd om av en ansatt fram til noen kvitterer det ut ved ankomst. Dette koster. Dette har jeg betalt ofte, senest for to uker siden.
Hva er problemet?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her koker vel problemet ned til at Widerøe tar for mye betalt, noe som altså er en "systemfeil", antar Meisingseth.
Ellers er det vel ikke så oppsiktsvekkende at man tar ekstra-gebyr for små barn som reiser alene. Jeg hadde i alle fall ikke fått bakoversveis av en slik opplysning! Jeg savner likevel svar på farens spørsmål om hva Widerøe må gjøre av ekstra-arbeid. Meisingseth sier at man bruker ekstra ansatte til å passe på ungene, men på nettsiden vises det, ifølge faren, til at de "behandles som voksne". Settes det av egne folk til å se etter ungene, eller gjør det ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I dette tilfellet var det ikke noe feil. Kunden hadde bestilt billett på adventstilbudet, som ikke var gyldig for uledsagete barn (UM). Da kunden ble gjort oppmerksom på dette og fikk vite ordinær barnepris med gebyr for UM valgte han å kansellere .....
Ja, det settes av egne ressurser både til å følge barna ombord, samt å følge barna ut av flyet og til ventende foreldre e.l. Dette krever ekstra bemanning, noe som selvsagt koster penger. Gebyret som tas varierer etter rute, og er mellom 50 og 150 kr per barn per vei. Norwegian tar f,eks ikke gebyr, men de beregner voksenpris for barn som reiser alene, slik også der tas det ut en høyere pris for å dekke de ekstra kostnader som påløper ved behandling av UM på avreise og ankomstflyplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En annen viktig faktor med å sende barn som UM er at de blir tatt vare på om det skulle bli noe problemer med vær eller tekniske ting som gjør at en ikke når bestemmelsesstedet som planlagt. Det at det koster litt ekstra å sende barn som UM er da helt naturlig, tatt i betraktning ekstraarbeidet og ekstraansvaret som det medfører for flyselskapet.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Merkelig at Widerøe kun tar 50,-kr i gebyr for dette, mens SAS Braathens tar 150,-kr pr vei. Passes barne dårligere på hos Widerøe, eller er det SGS-ansatte som er "dyre"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Naa skriver Farmer at WF tar mellom 50 og 150 NOK i gebyr, og de laveste kan vel vaere at de innkrever paa meget korte distanser, eller paa anbuds rutene.....Dyre er det vel DY som er i disse tilfellene, i og med at de ikke gir barnerabatt naar barn reiser alene....hvis enveis prisen hos DY er mere enn 300NOK blir jo "gebyret" fort dyrt.....
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hvorfor bringes dem på banen i denne saken forresten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hei Hurum, les mitt forrige innlegg. Det var ikke feil pris, men kunden hadde bestilt en billett som ikke var gyldig for UM, noe det stod helt klart om i regelverket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men oppfattet det slik at gebyret generelt hos Widerøe er 50,-kr pr vei, og 150,- hos SAS Braathens - ikke relatert til denne saken altså |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Dette er helt ordinær tokilde-journalistikk som bedrives i redaksjoner daglig. Hadde saken hatt et større omfang, så hadde nok redaksjonen satt mer ressurser på den for å få fram fakta. Her setter man fingeren på noe som, i alle fall av enkelte, oppfattes som et problem. Etter artikkelen er det sikkert flere som sjekker hvilke gebyrer og rabatter som gjelder. Og det er da positivt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Begynner å se ut til at det er agurktid hele året nå... ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvis Widerøe kjøper SSJ100 - (Splittet fra ¨Widerøe kjøper jetfly¨) | TommyL | Småprat | 15 | 27-12-2016 20:23 |
Air Nostrum for Widerøe (var: Iberia flyr for Widerøe?) | putzmeister | Flyforum | 53 | 09-01-2013 20:15 |
Jeg er provosert | Bizflyer | Flyforum | 35 | 27-01-2009 13:30 |
Widerøe | WIF1023 | Register- og ATC-Forum | 1 | 04-02-2008 12:26 |
Provosert av falske bomber på fly | Trety | Flyforum | 1 | 23-05-2005 20:35 |