![]() |
|
![]() |
#1 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Dagbladet er flinke til å komme med artikler som svarer på mer eller mindre rare spørsmål fra leserne, noe som forsåvidt er greit nok og til tider underholdende lesning.
Men denne syns jeg muligens tok kaka: Quote:
Men frågan er som følger, er det noen som syns at vinduene sitter for langt oppe?? Jeg har i alle år bannet over at vinduene er så himla langt ned, men det kan hende at jeg med mine 194 cm er litt utafor målgruppa for vindus plassering..
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg reagerte på samme måte som deg på artikkelen. Selv er jeg 194 cm og må alltid bøye meg ned for å se ut av vinduet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg reagerte også på det samme.
"Jeg var forundret over svaret til personen som måtte betale for å sende to kolli bagasje hjem fra Aberdeen. Bl.a. svarer han: - Jeg skjønner prinsippet om maksgrense, men syntes dette systemet er meget firkantet og lite tilrettelagt for reisende, skriver han. Likt regelverk Dagbladets reiseekspert Knut Berger sier han kan forstå at Emil følte at bagasjesystemet var litt firkantet i den situasjonen han var i. Men: - Om det var SAS du reiste med, er selskapet som du vet et nettverkselskap og samarbeider med utallige flyselskaper for at du som reisende skal komme deg hvor som helst i verden, sier han." SAS har jo også kun ett kolli på økonomiklasse, og jeg går nesten ut fra at den som spør reiser på nettopp det. Og at SAS har gjennomgående sending av bagasje hadde vel ingen ting med spørsmålet å gjøre. Men jeg skjønner jo det hele nå, når det er en SAS mann som står for svarene. Da er det greit å komme med litt snikreklame for eget selskap, selv om den er til dels feil.
Life is Brutale Last edited by imm; 28-11-2011 at 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Vinduer i fly er for små og sitter for lavt for mine 195 cm (trumfer de to andre her med 1 cm
![]() Dette skal jo være bedre på 787 om jeg husker riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Vinduet sitter for lavt! Eneste moderne fly hvor jeg har reagert på at vinduenes plassering er skreddersydd for min høyde, er AFs E190. Til gjengjeld er de gjerne usannsynlig møkkete...
Ellers slutta min undring over alt det rare Blabla' kan finne på å skrive omtrent da jeg slutta å lese Blabla'. Et annet gullkorn fra Blabla's "reiseekspert" kaptein Berger (som svar på om man har rett på å få 1/3 av prisen tilbake fordi passasjeren foran deg legger setet sitt bakover og "okkuperer" din plass): Quote:
Last edited by Spantax; 28-11-2011 at 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg er ikke mer enn 1.83, men vinduene på en middels smågris sitter fremdeles for lavt!
![]() NOe bedre på A330/40, men det var kanskje fordi setene var såpass at jeg kunne sitte litt med hele ryggen...! ![]()
![]() |
#7 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Vinduene på ex. Braathens 737-700 var i alle fall ' for lave' i forhold til setene, mens Aeroflots IL-86 er min favoritt i så måte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vinduene er alt for lave for mine 1.78 også. Så det er nok ikke bare dere, nei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Legal Eagle
|
![]()
Vinduene funker bra for mine 182. Hvor pleier dere å titte, når dere befinner dere i 35 tusen fot? Jeg tittet nedover.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Om vinduet hadde kommet 10 - 15 cm opp haddde jeg vært veldig fornøyd!
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vinduene sitter selvsagt for lavt, men til lags åt alle kann ingjen gjera...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Amatør
|
![]()
Vinduene var for høye når mamma tok med meg til syden som 4 åring.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noe i veien for at vinduene kunne vært større bortsett fra kostnader?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Muligens OK i lufta på en klar dag, men altfor lavt til å se noe når man er på bakken, som ofte er det mest interessante. Hvertfall for noen med normalt lang overkropp. Er selv 180 og pleier å være relativt støl etter take-off når jeg har sittet og sett ut vinduet fra jeg kom på flyet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Vindu i gulv og tak, det hadde vært noe
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Sky view, er det ikke det de kaller det? ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med mine 177cm har jeg alltid også reagert på at vinduet sitter for lavt. Rett nok er det stort sett mer å se nedover fra 35000 fots høyde, men det å se solen stå opp eller ned mens man er på cruise med en "gris" kan gi både øm nakke og øm rygg. WF sin Q300 er hakket bedre i så måte...
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turbulens - forskjeller på hvor i flyet man sitter. | Tornerose | Reiseforum | 6 | 26-01-2015 07:58 |
Høyt høyt der oppe... | Thomas | Bilder & foto | 3 | 28-08-2012 00:00 |
Sprekk i vinduet o.l. | Discus | Flyteknisk forum | 0 | 04-08-2009 17:34 |
Bilder ut av vinduet | plane-spotter | Flyforum | 11 | 24-07-2005 18:30 |