![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Folkens,
I mars kommer jeg inn til KL fra Male med Malaysian i business og skal videre til Bangkok med Thai, jeg har 2 1/2 time, to forskjellige PNR, ingen innsjekket bagasje. Har aldri hatt en internasjonal transfer, men vet at Thai har en egen lounge der i den internasjonale vingen. Det jeg haaper er at jeg ikke trenger aa bry meg med immigrasjon etc og naar jeg gaar av flyet i KUL er det bare aa tasse til Thais lounge for videre transport. Er det noen som har erfaring hvordan en internasjonal transfer i KL foregaar? Takker for hjelpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ut fra det jeg vet skal du ikke trenge å forlate satelitt-bygningen, siden alle internasjonale ankomster/avganger er via denne. Med andre ord skal det bare være å gå rett til Thai sin lounge.
Kan ta en kikk der nå i desember ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Alle unntatt MH narrowbodies bruker satellitten for internasjonale avganger. Thai til BKK bruker C-gatene (satellitten), mens Malaysian bruker H-gatene (main). Intl transfer i satellitten er enkelt, og de har også airside transfer hotell der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det er da et par selskaper som flyr dra terminalen på andre siden av flyplassen, for eksempel Air Asia.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
.. og skal man bytte fra main til LCC, så bør man rekne GOD tid!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kommer inn med en 737 Malaysian fra Male, saa narrowbody. Videre med Thai.
Vil det si at jeg kommer inn til hovedterminalen? Kommer jeg meg ut til satellitt uten aa dille med immigrasjon etc? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Alt jeg kan si er at du kommer inn til hovedterminalen, selvfølgelig ikke LCC som ligger laangt unna ... Med buss.
Men hvor vet jeg ikke. Nå har jeg vært der du skal videre fra et par ganger det siste året, sist for for 4 uker siden, men kan ikke huske å ha sett transfer- desk. Var selv i Thailoungen den 24. okt, sendt over fra SQ som var full, men også stusselig... TG sin var bedre.. Uansett er immigration rask med fingeravtrykk og rett inn.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er ikke saa straight forward som du sier. Immigrasjon kan variere sterkt i KL, innsjekk i ett bananland landside kan ta en mannsalder (det tok meg godt over halvtimen aa sjekke meg selv og 3 kolleger inn med SQ sist gang jeg var i KL). Immigrasjon ut og sikkerhetskontroll tar ogsaa tid, det samme gjoer toget. Saa en total tid paa 2 timer og 13 minutter transfer boer selvsagt holde dersom man ikke maa igjennom hele kostebinderiet. Tror jeg sender avgaarde en epost til flyplassen og spoer hva som er gjeldende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg er 90% sikker på at du slipper immigrasjon, selv når du kommer fra H/G-gatene (H=B/G=A)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Et lite søk i Malaysian sin tidtabell på MH176 viser at den ankommer Terminal M.
http://www.malaysiaairlines.com/cont...etable_dec.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg er ganske sikker på at du slipper immigrasjon så det skal bare være å gå rett til Thai loungen :-)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips Singapore/Kuala Lumpur | justin case | Reiseforum | 21 | 18-11-2016 10:32 |
God morgen fa Kuala Lumpur | SQ 777 | Flyforum | 19 | 22-02-2014 23:43 |
God morgen fra Kuala Lumpur | SQ 777 | Flyforum | 18 | 25-10-2011 01:00 |
Kuala Lumpur - transfertid | siksak | Reiseforum | 5 | 09-12-2010 10:13 |
KL - Kuala Lumpur | LN-TIB | Reiseforum | 6 | 07-11-2009 09:29 |