![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
|
![]()
Man kan si hva man vil om outsourcing og alle dens fortreffeligheter men det er vel slik at når alt skal selges til den billigste leverandør så blir det kuttet hjørner og ikke bare lønninger.
her er en link til cnn.com angående bruk av ikke sertifisert personale/verksted til vedlikehold av fly. http://money.cnn.com/2005/12/20/news/fortune500/airline_maintenance/index.htm Quote:
I Valujet ulykken i Florida var det vel også en utløsende faktor at teknikerne ikke gjorde jobben i følge prosedyrene ( satte ikke sikkerhetshetter på oksygentankene) samtidig som en annen skrev under på at det var gjort av frykt for å miste jobben. Her var vel også vedlikeholdet satt ut på anbud? |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mobilbruk fører til mulige farlige situasjoner? | C130 | Flyforum | 6 | 17-09-2012 22:45 |
Sikkerhetsproblemer på Kastrup fører til køer i sikkerhetskontrollen på Flesland | Birger | Flyforum | 8 | 09-08-2006 07:22 |
Norwegian vedlikehold til ATC Lasham | CK | Flyforum | 5 | 09-07-2006 19:07 |
Deregulering fører til økt konkurranse | CK | Flyforum | 4 | 02-01-2006 20:00 |