![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lidt nyt om risikoen for konflikt i Billund. "Forhandlingerne" er brudt sammen, og risiko for konflikt i midten af juni.
http://politiken.dk/turengaartil/rej...s-sommerferie/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De danskene er noe for seg selv. Dette kan kun føre til at Ryanair trekker seg ut, og at arbeidsplasser går tapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Försvinner Ryan från Danmark så kan säkert något seriöst bolag ta deras plats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
På den ene side er jeg mod det monopolistiske fagforeningssystem, men modsat er jeg fløjtende ligeglad med Ryanair. Kort fortalt er jeg ligeglad hvad det ender med. En konflikt kunne blive underholdende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tja så heldige kan vi umuligt være ....
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette kan vel ikke være lovlig?
"Blokaden betyder, at alle ansatte i Billund lufthavn organiseret under blandt andet 3F og HK vil nægte at servicere Ryanair." Greit nok om ansatte i Ryansir som har organisert seg går til streik, de er alle rett, men en blokade? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Check-in skriver om samme sag...
skulle meget meget gerne se at der kom noget godt ud af dette, men tvivler http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=62396 Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er lovligt i forhold til dansk praksis. En virksomhed der nægter at lade sig organisere under fagbevægelsen kan blive ramt ved, at ansatte i andre organiserede virksomheder ikke må servicere virksomheden. Dette har bl.a. været brugt overfor visse restaurationer. Denne form for blokade indgår som en del af overenskomsterne mellem fagbevægelsen og arbejdsgiverforeninger, såvidt jeg ved.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nu er der heldigvis ikke så mange der er med i HK ca. 30 procent er organiseret. Resten er ikke medlem af en fagforening eller er medlem af en anden. I 3f er andelen sandsynligvis højrer, men en del vil melde sig ud hvis de bliver bedt om at aktionere, nok også det klogeste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jo jeg håber da bestemt at det endelig skal lykkes for nogen at få skovlen under MoL.
Og lykkes det ikke for foreningerne i BLL, så håber jeg at det lykkes for SKAT. Synes det er frastødende og anti socialt den måde FR mener at det dem og dem alene som skal bestemme hvad der er ret og rimeligt.. Der er 100 pct sikkert mange som ikke er enige og synes at FR skal have lov til at skalte og valte med deres såkaldt ansatte som det passer dem ...Det er bare så forkert. Synes at man skal bort fra det trafikale og kun se på ansættelses forholdet.. Jeg kan sagtens acceptere at andre har en anden opfattelse end jeg, og det respekterer jeg også... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vel intet imod de mange arbejdspladser, der kommer i fare, hvis Ryanair får held med deres model i Danmark!? Jeg håber, det når så vidt, at Ryanair trækker sig fra Billund. Vi skal ikke acceptere laveste fællesnævner her i landet. Det har man gjort mere end nok rundt omkring!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Eller er du bare utilfreds med den fri konkurrence? (Læner mig nu tilbage med min bullshit-bingoplade der er fyldt med venstreorienterede buzzwords som "social dumping", "løndumping" og "ulige vilkår"). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg synes vi har haft denne debat om ansættelsevilkår og fagforeningspoltik før, måske det snart kunne være mere interessant at se på konsekvenserne af en konflikt.
Helt ærligt, jeg burde ikke spilde min tid på det her, men nu gør jeg det. Det ovenstående er et klassisk eksempel på en argumentresistens. Det bidrager på ingen måde til en god debat, og sender et signal om, at du ikke er interesseret i en konstruktiv debat, men udelukkende vil provokere andre med en anden observans end dig. Helt ærligt, at skrive den slags hører til i kategorien "idioti", og derfor vil jeg slet ikke indlede en konstruktiv debat på den baggrund! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Idiot (og det afledte idioti) betyder vist nok på græsk den uengagerede. Så kald du mig bare det. Det betragter jeg mig ikke som. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Problemet med Ryanair er at de setter en ny standard for bransjen hvor man går vekk i fra faste ansettelser og mot permanent innleid arbeidskraft enten at man er ansatt i et "puppet"selskap eller at hver pilot har sitt eget enkeltpersonsforetak. Men er klart at Ola Dunk og andre gir faen bare man får billige billetter. De opptrer også svært aggresivt mot forsøk til organisering blant sine "ansatte".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Vidar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmmm.
Jeg mener jeg har lest tilsvarende diskusjoner i andre tråder her inne. Blir dere aldri lei ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair-chef vil åbne nyt flyselskab | Bll spotter | Flyforum | 0 | 08-10-2008 10:49 |
NYT | sk931 | Samlerhjørnet | 13 | 23-01-2008 22:42 |
Noget nyt | sk931 | Flyforum | 4 | 10-07-2006 16:13 |
Nyt website | TheDane | Flyforum | 0 | 01-03-2006 10:12 |
SENESTE NYT.... | sk931 | Flyforum | 58 | 25-01-2006 14:49 |