Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-12-2005, 15:06   #1
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
Default Med 50 lavpris selskaper i Europa må kanskje noen bort?

Marketwatch
storg is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 15:08   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Med 50 lavpris selskaper i Europa må kanskje noen bort?'

you think??

Jeg regner med at følgende ryker:
- WizzAir
- VolareWeb (igjen)
- MyWay Airlines
- flyGlobespan
- SmartWings
- jet2
- flyMe
- Helvetic
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 16:18   #3
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic 'Med 50 lavpris selskaper i Europa må kanskje noen bort?'

Men det har minket noe på nykommerne?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 16:46   #4
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Replying to Topic 'Med 50 lavpris selskaper i Europa må kanskje noen bort?'

Mange av disse vil sikkert oxo forsvinne ved at de fusjonerer til større enheter. Men det er ikke tvil om at en del av kapasiteten vil logge av etter hvert.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 16:59   #5
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
Default Replying to Topic 'Med 50 lavpris selskaper i Europa må kanskje noen bort?'

Er litt spent på hvor mye fusjoner det vil bli, hvis man ser på fusjonene som har vært og som pågår(sterling) så er det jo litt støy rundt dem. Og det virker for meg som det er veldig viktig å bygge riktig kultur innad i selskapet. Og da er jo det letest med organisk vekst. Bare se på SASBraathens, hvor man sliter med å få en intern kultur. Tror fusjoner er ut, noen vil det være men mest konkurs/nedlegelser som vil reduserer antallet selskap.
storg is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 20:34   #6
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Replying to Topic 'Med 50 lavpris selskaper i Europa må kanskje noen bort?'

Helt klart at mange av disse forsvinner. Norwegian hadde sikkert vært noen av alterntivene hvis dette hadde vært i 2003! Heldigvis ser det ut som de overlever!
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2005, 06:13   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,355
Default Replying to Topic 'Med 50 lavpris selskaper i Europa må kanskje noen bort?'

Fusjoner i luftfarten er neppe "ut"... det er jo den mest kjente form for ekspansjon i den bransjen...
EB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lavpris fra Europa til Asia FlyCarl Reiseforum 4 09-04-2012 18:59
Selskaper med levlige priser foran innen Europa Chriscross Reiseforum 1 24-05-2011 07:29
Ingen franske lavpris-selskaper? Fry Flyforum 6 30-09-2006 17:46


All times are GMT +2. The time now is 21:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.