![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som kan hjelpe til med en rimelig og grei måte å gjennomføre denne turen? Søker på forskjellige steder, prisene varierer og blir generelt forvirra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Da kommer jo jeg som vanlig inn med Icelandair
![]() Genial og ikke minst kort rute. Fin mellomlanding på Keflavik uten stress samt at Sanford Orlando er en genial flyplass å lande på med kjapp imigration og god service. Rimelige er de også, samt en behagelig business class til bortimot eco priser. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=85139 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=61716 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
La inn på websiden deres, men får bare dette:
Vi finner ingen anbefalinger for datoen/klokkeslettet du har angitt. Velg andre datoer nedenfor for å se alternative flyavganger. (7126 [-1]) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er datoene absolutte, eller kan det gå med -+ noen dager? Er det øsnkelig med færrest mulige mellomlandinger?
Last edited by LN-AØR; 15-11-2011 at 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Datoene er absolutte. Cruiseskipet reiser 26. februar og vi må hjem innen 12. mars. Noen mellomlandinger kan gå. Det jeg ønsker å unngå er å måtte flytte mellom flyplasser, sjekke inn på nytt og slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Som en flittig bruker av KLM og Skyteam søkte jeg hos dem.
Da kom jeg på 5148kr per pers. Reiseruten blir som følger: Til USA: 09:50 Oslo 12:00 Amsterdam KL1142 15:10 Amsterdam 17:30 Minneapolis KL6065 19:10 Minneapolis 23:22 Orlando KL9416 Fra USA: 20:30 Orlando 22:04 Atlanta KL7077 23:50 Atlanta 13:15+1 Amsterdam KL0622 14:20 Amsterdam 16:10 Oslo KL1147 Problemet her er at når du ankommer MSP må du igjennom immigration + toll og sjekke inn på ny. Fordelen er at MSP de gangene jeg har vært her har en effektiv immigration med lite kø.
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! Last edited by Vede; 15-11-2011 at 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
LH skal ha 6988. Mellomlanding i FRA på vei til MCO, og mellomlanding i FRA og MUC på vei tilbake. En del dyrere, men du slipper mellomlanding i USA på vei til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei. Ved ankomst USA, må du alltid ta ut bagasjen på første flyplass du lander på, og ta denne gjennom tollen der, og levere den inn igjen. Fordelen er at det som regel er egne bånd rett etter tollen, så du slipper å stå i "vanlig" innsjekkingskø.
Men generelt ville jeg kanskje anbefalt en flight direkte til Orlando fra Europa, for å unngå dette. Selskaper som flyr direkte fra Europa til Orlando er AF og LH. BA flyr også, men da må du enten bytte flyplass i London, eller fdly separat med DY fra OSL til LGW - som betyr ny innsjekking, og annen risiko som separate bookinger kan medføre. Det enkleste i dette tilfellet, ville nok vært AF eller LH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan er det å flytte seg mellom LHR og LGW? Tog som går direkte hele tiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå blir det mange spørsmål. Går Icelandair kun et begrenset antall dager i uken? Får ikke til Oslo-Reykjavik-Orlando på angitte dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
De flyr tirsdager, onsdager og fredager til Ohlando!
Edit: Skal til Florida i nesten samme tidsrom som deg, men reiser nok litt tidligere, og hjemover er par dager før, og fra KRS til MCO, med retur fra RSW til KRS får jeg priser på ca 6000-6500,- så er nok det det ligger på i den perioden.
![]() Last edited by Cecilie; 15-11-2011 at 22:03. Reason: Additional information |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tips:
Ta fly fra Europa til Miami, og lei bil å kjør til Orlando. Fine veier, og du klarer det på grei tid. Det er dessuten billig å leie bil i USA. LH,AF,BA,AB,Tap, og sikkert noen andre selskaper kjører over til Miami. Jeg reiser to ganger i måneden til Florida og anbefaler KLM/Air France ;-) Bare et tips :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan ta DY sitt morgen fly til LGW fra OSL lørdag 25 feb, så tar du Virgin direkte videre kl 13.
På returen reiser du fra MCO kl 19.10 den 11 mars og lander kl 07.35 den 12 mars og derfra ta DY sitt fly til OSL som går kl 14.15, eller om du er litt vågal ta 09.10 flighten til DY. Totalprisen blir 5100 kr med den vågale returen og 5300 med den litt mer romslige returen. Uansett, du har kun et stopp på veien og prisen er veldig brukbar. På returen får du også reist med virgins A330 som jeg også vil tro er hakket bedre enn deres 747, selvom disse også er relativt greie å dra over dammen med. Jeg gjorde akkurat samme miksen av DY og Virgin ifjor når jeg skulle til Las Vegas og det fungerte som en drøm ![]() Jeg ville hvertfall gjort det på denne måten om pris og antall stopp er viktig.
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO Last edited by T.A.K; 15-11-2011 at 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Star Alliance only.
|
![]()
Jeg ville valgt SAS og United/Continental via New York EWR. Veldig greit å starte med å komme seg over dammen med SAS/Continental, for å så bytte til Continental/United der.
Ikke minst er det veldig behagelig å fly direkte til Gardermoen hjem fra New York, men hvis man velger KLM/Air France/Lufthansa må man via AMS/FRA/CDG og det er slitsomt med en europeisk storflyplass på slutten av en reise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har faktisk booket den samme reiseruta en måned senere, bare at jeg tok ikke sjansen på å reise fra Gardermoen samme dag og har lagt inn en overnatting på Gatwick. Det blir kun en stopp på veien, men ulempen er at man må sjekke inn på nytt på Gatwick, samt at connection ikke er garantert. Men en god reiseforsikring bør kunne dekke mesteparten av den økonomiske risikoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Helt enig i at EWR direkte til OSL på hjemturen er MEGET behagelig. Da har du som Star Flyer sier den lange flyturen helt på slutten av ferien, og når du lander er du hjemme - i stedet for å måtte vente en stund og ta enda en par timers flytur for å komme deg hjem. Betalte for øvrig ca 4.600 per person for OSL-MCO t/r med Continental tidlig i mars da jeg bestilte billetter for et par uker siden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hvis det er låste datoer og komfort er viktig så vil jeg anbefale å gjøre slik vi gjorde i sommer. Vi booket via Widerøe og de satt opp en fin rute ned via Europa og så tok vi SAS fra EWR hjem. (I vårt tilfelle Swiss da det var MIA - men i dette tilfelle LH ned til MCO og SAS eller CO hjem)
Jeg er en av de som er lite tilhenger av EWR til USA. Jeg synes det er direkte klønete med bagasjen osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
En annen ting man skal ta med seg i betraktningen, er ting som strømtilgang og entertainment - f.eks LH har vel kun overhead-skjermer og null strøm (?), mens CO har skjerm i stolryggen foran med filmer, serier, spill osv samt 2x strømstikk per 3 seter. Egen skjerm og strøm er i hvert fall verdt noen kroner for meg når jeg har vurdert ulike selskap/ruter opp mot hverandre.
Når det gjelder bagasje ut/inn ved første stopp i USA, er jeg blant dem som ikke synes det er noe stress. Du plukker opp kofferten ved karusellen, drar den gjennom tollen og leverer den rett etterpå - dvs ingen ny innsjekkingskø e.l, kofferten er merket helt frem til endestoppen så du bare dropper den av ved et eget bånd. Last edited by espsko; 16-11-2011 at 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo Airport Gardermoen: Winter 2012! | Elyas93 | Bilder & foto | 13 | 18-12-2012 17:31 |
KRS CSA Fredag 23.11.2012/25.11.2012 | TheEirikK | Spotteralerts | 8 | 26-11-2012 01:03 |
Oslo 01 september 2012 | Seabee | Bilder & foto | 6 | 03-09-2012 08:21 |
Norwegians nye sommerruter fra Oslo og andre nye ruter i 2012 | matsbg | Flyforum | 40 | 21-06-2012 23:03 |
OSL 18.05.2012 samt Dreamlineren 01.05.2012 | enerfre | Bilder & foto | 9 | 20-05-2012 12:14 |