Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-11-2011, 13:14   #1
hanswest
SAS Customer

Lufthansa Bremen-Munchen-Roma

Hiltin-senger er gode å sove i, og etter en god natts søvn i Bremen ventet en ny dag. Planen var å møte min kollega fra Bremen på flyplassen, arbeide et par timer der, fly med samme til fly til Munchen, for så å reise videre til hver vår by... Det var altså planen. Vi skulle møtes halv ni hadde vi bestemt.
Jeg trikket ut til flyplassen, kom dit kvart over åtte, og da kunne de hyggelige Lufthansadamene fortelle at LH 2109 var innstilt. Men, de kunne endre til Munchen klokka 0900. Kollegaen kom tre min på halv ni, og jada, de klarte å få oss med. Jeg hadde C-billett, og siden vi ikke fikk jobbet sammen på flyplassen mente jeg det var rett og rimelig at de oppgraderte min kollega så vi fikk sitte sammen, og det var de enige i.
Vi kom greit gjennom sikkerhetskontrollen, og LH2107 hadde utgang J. Det var D-AVRB fra City Line som skulle fly oss, en Avroliner 85. Denne har flydd siden desember 1994. Jeg hadde sete 2D, helt greit det:

Vi fikk servert et glass appelsinjuice før vi ble puffet ut. Avgang skulle være 0900, det ble 0917. Vi tok av fra rullebane 09. Det var tre rader business, hele flyet var fullt. Vel oppe fikk vi servert frokost av den svært hyggelige flyvertinnen:

Osten var god, rundstykket litt kjedelig. Men, god juice og kaffe - og da klager man ikke. Klage kan man gjøre senere... det tok oss to timer, ikke en time, å fly fra Bremen til Munchen. Sistnevnte flyplass lå gådt under tåketeppet og bare hadde så redusert kapasitet. Etter fire sirkler over en eller annen liten tysk landsby blir jeg passe lei. Men, ned kom vi, på en eller annen rullebane jeg ikke fikk sett nummeret på, knapt jeg så rullebanen fra flyvinduet! Masse kaos på Munchen, men alltid fint i Senator-delen av plassen! Sitter og venter på flyet til Roma nå, foreløpig i rute - oppfølging kommer!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2011, 10:55   #2
hanswest
SAS Customer

Default Re: Bremen-Munchen-Roma

Helt fast i tåkehavet ble jeg da ikke, men ble så mye jobb at rapporten ble liggende noen dager, den som venter på noe godt...
Det ble etterhvert nesten en time forsinkelse ut fra Munchen. Jeg hadde sete 1A ombord på LH 1846, som var satt opp med en A321 med de nye setene. Jeg noterte meg regnr på flyet som seg hør og bør, men så bvar det å holde rede på lappene da... Plassen var ok den:

Jeg var litt spent på dette nye Europakonseptet til Lufthansa siden jeg ikke har fløyet med dem på en stund. Det ble en nedtur. To små skiver med kjøtt, et tørt rundstykke, plastgaffel, sur kaffe... nei, dette syns jeg ikke var helt topp:

De som jobbet ombord var hyggelige og effektive, og turen gikk greit, vi landet selvsagt etter rutetid.

Det ble jo ganske kort tid på Bremen denne morgenen, og der advarte de om at bagasjen kanskje ikke ville bli med. Jeg fikk ikke sjekket det i Munchen, der hadde de nok å stri med, men når det sto "Last Bag on Belt", og båndet stoppet, så var jeg fortsatt koffertløs. Flight Care var effektive de også, de eldte kofferten savnet, ga meg en "beklagelsesrapport", og så tok taxi´n meg greit inn til Roma sentrum, og rett til klesbutikken. Kjøpe klær er ok i Roma, det må jeg si.

Hjemturrapport følger!
Old 16-11-2011, 11:11   #3
ILS2
ScanFlyer Gold

Lufthansas nye intraeuropeiske Business Class-produkt er tragisk. Nærmer seg Air France-nivå på maten. Det som er litt pussig er at f. eks. Austrian - eid av Lufthansa - leverer et langt bedre produkt ombord i Business Class enn moderselskapet.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2011, 11:24   #4
hanswest
SAS Customer

Enig! Austrian er bra.
SN Brussel, også eid av Lufthansa, er også hakket bedre. Husker jeg fikk tre glass før avgang en gang fra Brussel til Oslo, biff til middag, dessert, sjokolade ++-
Old 16-11-2011, 15:10   #5
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Lufthansas nye intraeuropeiske Business Class-produkt er tragisk. Nærmer seg Air France-nivå på maten. Det som er litt pussig er at f. eks. Austrian - eid av Lufthansa - leverer et langt bedre produkt ombord i Business Class enn moderselskapet.
For å ikke snakke om Swiss innad i Europa. Men dette var offtopic. Fin tripreport!
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules