![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.aaib.gov.uk/cms_resources...DR%2011-11.pdf
Ved landing fryktet de at understellet skulle klappe sammen og dermed at propellen ville ta i bakken og ødelegges. Derfor flyttet de passasjerer vekk fra "propellsetene". Men, hvis flyet hadde vært fullt da? Jeg sitter ikke ved propellene hvis det kan unngås... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geocaching traveler
|
![]()
Ser ikkje denne her inne
![]() http://www.nettavisen.no/m/?articleId=3270828 Hvordan er det mulig å lande på to hjul og etter det eg ser holde flyet oppe på disse to hjula etter stopp?? Forøvrig så var det nok eit lite sjokk for de som såg at hjulet plutselig var borte ( men vi sier ingenting til piloten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Ser ut som det kun er ett hjul som har falt av, er jo fremdeles et hjul til på settet. Han har sansynligvis landet på venstre hjul for å forsiktig som mulig sette det høyre nedpå... Er nok laget for å tåle dette
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
geocaching traveler
|
![]()
Aha, trudde det bremseskive eller noko eg
![]() Da var det jo ikkje så farlig går eg utifra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Skremmende at passasjerene ikke sa i fra til crewet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Legal Eagle
|
![]()
Å? Det var vel ikke det at de holdt tett. Det står at de ikke sa ifra "at this point", altså under takeoff. Crewet fikk beskjed fra tårnet umiddelbart om at de kunne ha mistet et hjul og kabinsjefen ble sendt bak for å sjekke så fort det lot seg gjøre. Passasjerer informerte så kabinsjefen om hva de hadde sett (gnister og at et hjul falt av). Hadde ikke kabinsjefen kommet, hadde nok en og annen passasjer sagt ifra, tenker jeg. Jeg er heller ikke sikker på at jeg hadde reist meg og hoiet hvis jeg opplevde at flyet var i ferd med å falle frahverandre i det vi roterte. Jeg tror jeg hadde holdt meg fast og håpet det beste. Det er ingenting i rapporten som tyder på at manglende reaksjon fra passasjerene medførte økt risiko eller fare.
Last edited by RWY 24; 11-11-2011 at 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TAP A340 runway overrun 2011 ny rapport | LN-AFG | Flyforum | 2 | 23-10-2018 22:42 |
Tidligere SAS Dash 8-400 med understellstrøbbel | 1944vintage | Småprat | 0 | 20-08-2018 11:00 |
CI B747-400 mistet flap ved Atlanta, skadet hus | jameson82 | Flyforum | 1 | 24-05-2013 11:13 |
SAS flyr Dash 8-400 igjen | Trdfly | Flyforum | 29 | 18-04-2012 16:07 |
Rapport klar etter militær helikopterulykke i Sverige | The Ticketor | Flyforum | 0 | 11-09-2008 13:35 |