![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I følge denne artikkelen om forhandlinger mellom SK og SQ, så sies det også om at SAS er i forhandlinger om å bli med i Atlantic Plus-samarbeidet som er en transatlantisk joint venture mellom LH-gruppen, Air Canada og United
http://www.takeoff.dk/news/22098 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Slik jeg husker analysene som ble gjort fra amerikanske konkurransemyndigheter i den opprinnelige saken, hvor anti-trust immunitet ble diskutert, så var konklusjonen at de fleste av de stedene som SAS fløy til/fra i Skandinavia var for lite konkurranseutsatt til at fordelene ved en slik allianse kunne oppveie mulige ulemper i form av mindre konkurranse. Nå har det vel skjedd litt på konkurransefronten, men om dette er tilstrekkelig vet jeg ikke. Et eller annet sier meg at en slik Atlantic+ allianse blir veldig dominerende i nord-Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Dukket opp på samme tid i fjor også:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=77961
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå har ikke jeg funnet frem den analysen som ble gjort om dette i første runde og jeg har ikke en konkret oversikt over hvem som flyr hvor, men for nord-Europas del vil jeg vel tro at det er rimelig å forvente at Atlantic+ inkl. SAS ville vært rimelig dominerende (kanskje ekskl UK-US). Om de er mer dominerende enn AA, IB og BA fra andre steder vet jeg ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ekstra bagasje SAS/ Virgin Atlantic | alexbru | Reiseforum | 1 | 23-05-2012 09:09 |
SAS og Virgin Atlantic | B767 | Reiseforum | 0 | 27-07-2010 21:23 |
SAS i forhandlinger om salg av Spanair | CK | Flyforum | 27 | 31-03-2009 19:29 |