![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Her er en tråd fra A.net, om hvordan de Amerikanske FA'ene har "let themself go", mao, hvor sjuskete, feite og kranglete de har blitt i forhold til Europeiske og Asiatiske FA'er f.eks.
Airliners.net - American Flight Attendants, what happened to us?
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Jeg har et bilde brent inn paa netthinnen for livet:
Seattle, gate S12. 3 piloter fra Eva Air staar ved gatepodiumet vaart og studerer flightplan og vaer. Stroekent kledd, nypresset, korrekt uniformert ... skikkelig striglet! Saa kommer ... : - Kaptein Steve - 2 meter, 170kg, uryddig haar, aapen skinnjakke, slipset paa skeive - F/O Patrick, rundt 140kg, lue paa halv tolv, aapen skinnjakke, upressede bukser .. - F/E Harry - rundt 70aar, omtrent samme matchvekt som Patrick, men vesentlig kortere, aapen jakke, slipset daarlig knyttet .... Kort sagt tre karer som ser ut som de skal ut paa en bushflight! ![]() Total kontrast, men ikke sku hunden paa haarene - disse tre har vaert ute en vinterdag foer og bedre piloter finnes ikke ... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Det var vel snakk om FA her? Pilotene ser jo ikke pax mye til.
Har lagt merke til at amerikanerne som oftest er veldig korrekt antrukket, selv i bittesmå selskaper var det strikt uniformsdisiplin ihvertfall for noen år siden. Regner med at de tre du beskriver er Freight Dogs. - Æ'kke så farlig uten pax, vel. ![]() ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
De tre er vaare Tristar-piloter ... Freight Dogs .. ?? Tja, hvis militaere mannskaper regnes som frakt .....
![]() Tristar-gjengen vaar er en veldig spesiell gruppe piloter .... :smokin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Klart at militært personell regnes som "frakt"!!!
Husker 70-tallet på FBU da vi på militær-charter måtte annonsere "Inn-og utlasting skal skje gjennom flyets bakre dør". Vi FA som var vant til å forholde oss til passasjerer (mennesker) protesterte vilt overfor den militære sersjanten og mente det ikke akkurat var "kjøttstykker" vi hadde med å gjøre... Tok revansj engang "ferskinger" skulle "lastes ombord" på FBU (militærterminalen): Da det ble kø foran fremre dør gikk de naturlig nok til bakdøra. Sersjanten sto innenfor fremre dør for å samle boarding-passes. Da sersjanten så talte opp kroppene i kabinen fikk han det ikke til å stemme med SITT antall boarding-passes. Jeg ventet i det lengste og koset meg med hans forvirring mens han gikk gjennom kabinen og talte hoder om og om igjen. Da han omsider ga opp, flippet jeg frem de "manglende" boarding-passene innhentet fra FA ved bakre dør. OG fortalte ham at her hadde han med mennesker å gjøre, ikke kjøttstykker! Ellers godkjenner jeg dine militær- og freight-pilots, MOW. Best guys in the air!!! Noe helt annet å skulle fremstå clean-shaven og nydusjet foran PAX... ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Winglet(ene) til LN-TUJ og LN-RRA | ThePlanespotter1 | Flyteknisk forum | 4 | 14-03-2012 19:53 |
Register-forumet og ATC-forumet | sail4fun | Register- og ATC-Forum | 0 | 18-04-2008 07:06 |
Ikke noe om de nye 737`ene til Norwegian på boeing.com | EB | Flyforum | 87 | 21-07-2007 19:47 |
Opp med avgiftene til biz-jet'ene | LN-MOW | Flyforum | 0 | 17-07-2007 00:40 |
Boeing med 'billig-737' til LCC'ene | LN-MOW | Flyforum | 6 | 17-12-2004 21:00 |