Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-10-2011, 16:24   #1
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,049
Thumbs up Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Planlegger Miami og New York i Desember, ser at det er ledig i biz bla. på SK´s direkte 333 fra Oslo, SQ 747, CO 777 og 757.
Det slår meg at det kun er Sas jeg har flydd i business-class av Star-selskapene som flyr over dammen (i tillegg til LH First).
Er det noen som har sterke anbefalinger når det gjelder de aktuelle selskapers biz-opplevelse/flytyper over Atlanteren og internt i USA ?
Skulle det dukke opp seter i First er dette og en option.
Edit: Har visst flydd UA 777 i biz og, uten at det gjorde noe spesielt minneverdig inntrykk, men begynner å bli en del år siden

Last edited by Eirik; 07-10-2011 at 16:32.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2011, 17:17   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: Star-selkaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

CO 757 er meget bra. Det er vel nye seter i alle maskinene nå, og i tillegg får man iskrem til dessert. Den er verdt turen alene.
Du må tolle bagasjen på EWR, noe som selvølgelig er en ulempe - men du slipper å gjøre det i Miami - som fort kan være enda verre.



Litt mer her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=73913

og her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68133
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2011, 17:56   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,173
Default Re: Star-selkaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Om Swiss er aktuelt så bør du vurdere dem. De har ordentlige lieflat seter i biz. Hos Swiss åpner det seg ofte kort tid før avreise om dette er snakk om en bonusreise.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2011, 17:59   #4
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,049
Default Re: Star-selkaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Om Swiss er aktuelt så bør du vurdere dem. De har ordentlige lieflat seter i biz. Hos Swiss åpner det seg ofte kort tid før avreise om dette er snakk om en bonusreise.
Yepp, vurderer å svi av US miles

På hjemturen er det for øyeblikket ledig i Biz på Singapore B747, Continental B777 og Lufthansa A343 og A346.

Last edited by Eirik; 07-10-2011 at 18:07.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2011, 19:52   #5
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,173
Default Re: Star-selkaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Yepp, vurderer å svi av US miles

På hjemturen er det for øyeblikket ledig i Biz på Singapore B747, Continental B777 og Lufthansa A343 og A346.
Vel Lufthansa business bør du stryke av lista di. Tror alt det andre er bedre enn Lufthansa på business.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2011, 17:56   #6
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,049
Default Re: Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Takker, skal benytte anledningen til å sjekke ut CO, SQ, eller AC.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2011, 20:04   #7
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Takker, skal benytte anledningen til å sjekke ut CO, SQ, eller AC.
Det er ihvertfald alle tre gode bud. AC med heering-bone config er ihvertfald et flot produkt som kan anbefales.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2011, 20:24   #8
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Upper District
Posts: 457
Default Re: Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68792

Eneste forskjellen nå er vel at det er flatbeds.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 04:35   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

United Airlines har ogsaa fully flat i alle maskinene bortsett fra en del 777. Pass paa at du faar en av to seterne dersom du faar 747 eller 777
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Om nye LCCer, gamle selskaper, markedsdominans m.v. (splittet) LN-RTP Flyforum 22 08-01-2023 10:50
Hvor vanlig er det å fly Business i Norske selskaper? Klette Småprat 82 20-09-2013 18:30
Star Alliance trafikk over Atlanteren i dag Tom McNikon Bilder & foto 14 19-04-2011 21:21
EU gransker Star-selskaper OEH Flyforum 0 15-02-2011 14:01
Hvordan organiseres allianser (Splittet fra: Avianca-TACA og Copa blir med i Star) 77W Flyforum 2 10-11-2010 17:08


All times are GMT +2. The time now is 00:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.