![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har bestilt en uke med TK til HoChiMin - Saigon. Har noen forslag på et ok hotell - opp til 1000 n.kr pr.natt. Har noen prøvd Rex??? Reiser i februar. Tips til utflukter etc.??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg var i SGN i sommer, dog kun ca. 3 netter.
Jeg bodde på et lite billig hotell, kan finne ut hva det het. Cu Chi Tunnels bør besøkes, er ca. 30min utenfor byen i buss. En dagstur til Mekong delta er også svært kult. Få med deg noen øl på Crazy Buffalo bar. Kan komme med mer tips i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis jeg husker rett var jeg innom REX for noen år siden for lunsj. Hadde hørt at dette skulle være et bra hotell, men jeg fikk ikke noe spesielt bra inntrykk av steden de to timene jeg var der.
Men for all del, det kan jo hende jeg overså noe
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg var i Ho Chi Minh i dag(jeg er i SIN nå) Jeg bodde på star City Saigon som er 5-10 min unna flyplassen. Dette er et 4 stjernes hotel som passer for et par netter. Jeg hadde suitte rom i 7ende etage til 1175 kr (2 netter og bra wifi) Det er med frokost og ligger fra 7ende etage og oppover. Det er noe støy fra 9-17 pga byggearbeider. Jeg trivdes godt her og måltidene på hotellet er svært rimlige!!!(bare husk å si at det må være gjennomstekt!) Husk å ha utskrift av returbilletten klar ved passkontrollen da de spurte meg om dette!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har bodd på 3 forskjellige hotel i HCMC: Rex, New World Hotel og Legend Hotel Saigon. De to siste på executive floor med tilgang til egen lounge med mat og drikke. Rex har (hadde hvertfall når jeg var der i april) to seksjoner, en ny og en gammel del. Vi bodde i den nye delen og det var fine og store rom. Syns egentlig alle hotelene var helt ok.Legend Hotel scorer kanskje litt bedre på frokost og har en veldig bra buffet buffet, men eldre, mindre rom. New World hotel syns jeg hadde best opplegg for executive floor. Selv om de alle 3 er 5 stjerners hotel, har jeg en følelse av at du får mer for stjernene på Park Hyatt Saigon, men det koster jo og noe mer..
Hvis du har lyst på et bad i sjøen og kun kan dra på en kort utflukt kan du ta elvebåt til vung tau. Ikke akkurat verdens fineste sted, men syns det er helt ok å dra dit når jeg kun har fri en dag og to i forbindelse med jobb i HCMC. Båtturen er en opplevelse i seg selv med noen hauggamle båter..
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg var i Ho Chi Minh City for et par år siden og jeg laget dette reisebrevet med litt bilder og linker http://gardkarlsen.com/Ho_Chi_Minh_C...rip_report.htm . Kanskje du kan få noen gode tips der til å begynne med :-)
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg var i Saigon i juni, dog kun 3 netter. Fant ut at det liksom var nok der, noe som stemte bra.
Vi bodde på Park Hyatt Saigon, det suverent beste hotellet i byen. Hotellet var fantastisk! http://saigon.park.hyatt.com/hyatt/h...xtCorporateId= Jobber for et stort asiatisk selskap, så vi har en meget god pris på dette hotellet, 190 dollar natta, send meg en PM så kan jeg fikse det for deg. Skippa tunnelsafari, dro på dagstur til Mekong Delta, skal sjekke ut firmaet vi brukte. Det kostet 80 dollar per person, inkludert pick up/drop off til hotellet, båt , lunch etc. Verdt pengene. Du får se mye på vei gjennom skitne, fattige kanaler, båter som er så pakkfulle at de er på vei til å synke. Besøkte en liten landsby, tasset rundt i landskapet. Flott når du kommer ut av Saigon. Litt forskjellige templer etc. Interessante greier som man gjerne gjør kun en gang. Vil på det sterkeste anbefale Ann Tours (anntours.com tony@anntours.com) for en skikkelig Saigon city tour. 60USD per person gir deg en full dag med privatsjåfør og engelsktalende guide (ja, to pers). De tar deg med til de stedene du ønsker og er full av forslag. Vi var innom presidentpalasset som var interessant. Propagandamuseet for Vietnamkrigen var patetisk, jeg vil ikke anbefale det. Ellers var vi innom diverse templer, Chinatown for shopping og de beste inside knock off shoppingområder. Hotellet hadde en fantastisk frokost, flott spa og et herlig bassengområde. Stille og rolig, liten eiendom (som alle Park Hyatt). Hotellet kan plukke deg opp på flyplassen for 65 dollar. De har en flunka ny S550, i bilen venter evian, kalde håndduker etc. Dersom du bruker denne servicen, venter manageren på deg og eskorterer deg til rommet og sjekker deg inn der. Jeg bruker alltid slike tjenester, du kan gjerne ta taxi andre veien for 8 dollar, men på nye flyplasser er det kjekt å ha en mann med hatt og navnet ditt på ett skilt når du har hav av 100000 dingoer som er ute etter å scamme deg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Bodde en natt på ærverdige Continental, rommet var ikke akkurat nyoppusset, men virkelig historisk sus over stedet !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk, takk alle så langt! God tid til planlegging og mage fine tips. Er det flere som har noe så bare kjør på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I 2005 bodde jeg på Intercontinetal. Jeg hadde ikke noe å utsette på det oppholdet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Styr i alle fall unna The Windsor Plaza. Ikke i nærheten av de fem stjernene de skryter av å ha.
En digresjon fra andre delen av landet; vår lokale guide skjønte ikke vitsingen med at vi bodde på Hanoi Hilton :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hotel Continental er legendarisk. Læs Graham Greene's: "The Quiet American" inden eller under din rejse. Her foregår en del af handlingen på netop Hotel Continental!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair med Ho Chi Minh/Saigon W15/16 | Someone | Flyforum | 3 | 19-11-2014 22:12 |
God tirsdagsmorgen fra Saigon. | Eirik | Flyforum | 25 | 05-01-2010 20:14 |