![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
SAS fraktet 2,231 millioner passasjerer i august, hvilket var en vekst på 1,2% i forhold til august 2010. Det var fire segmenter med negativ vekst i august, og det var dansk innenriks (-13%), charter (-9,6%), svensk innenriks (-2,2%) og europeiske ruter ned en nedgang på 1,4% i antall passasjerer. Som vanlig er den sterkeste veksten hos SAS Group i norsk innenriks med +6%.
http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/....asp?id=232315
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Jun 2010
Posts: 28
|
![]()
Kanskje ikke det mest imponerende resultatet, men det understreker ihvertfall den kollegiale og rettferdige tredelingen innenfor selskapet. Sverige har hovedkvarteret, Danmark har hovedflyplassen, mens Norge sørger for inntektene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Hmm, tallene viser at ASK er opp 2,4% og RASM og yield er antydet a vaere ogsa stiggende. Ingen bryer seg om pax-tallene. Det hva teller er jo hvor mange har SAS tjent...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
2007: +1,2% i antall passasjerer totalt for SK (+1,8% i NO, -1,6% i DK, +5,6% i SE, -4,7% INT) 2008: -0,2% i antall passasjerer totalt for SK (+2,8% i NO, -4,2% i DK, -0,1% i SE, +1,9% INT) 2009: -15,7% totalt (-14,4% i NO, -14,8% i DK, -17,3 i SE, -17,7% INT) 2010: +0,7% totalt (-3,9% i NO, -1% i DK, +6,3% i SE, +6,3% INT) Dette er kun passasjertall, og sier ikke noe annet enn det. Det eneste som likner på en lovmessighet er den jevnt over svake passasjerutviklingen på DK innenriks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
|
![]()
Skal man tro på avisen (noe man ikke alltid skal gjøre), så er det "innenriksrutene i Norge som er lokomotivet til SAS" - og "for SAS er inntektsutviklingen best i Norge". Kombinert med god økning i antall passasjerer i Norge, samt nedgang for de andre segmentene, så er det vel rimelig å anta at det er produksjonen i Norge som står for inntekter og overskudd.
w |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian økte med 19% i August mnd | ENGM RAMP | Flyforum | 8 | 07-09-2011 19:49 |
DY økte 28 prosent i august. | ENGM 911 | Flyforum | 1 | 07-09-2010 10:25 |
The SAS Group Traffic figures August 2008 | sail4fun | Flyforum | 1 | 06-09-2008 09:27 |
The SAS Group Traffic Figures August 2007 | sail4fun | Flyforum | 16 | 08-09-2007 12:16 |
The SAS Group Traffic figures August 2006 | sail4fun | Flyforum | 1 | 07-09-2006 13:05 |