Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-08-2011, 14:43   #1
mckvakk
ScanFlyer Blue

Default Orkaner og ferie - ting skal ikke være lett..

Okay..
Så vi hadde opprinnelig billetter OSL-LHR-JFK med BA på søndag kveld.
Men pga usikkerheten mtp orkanen så har vi nå aller nådigst fått booket om til den eneste flighten på mandag som hadde ledige plasser i økonomi, som er en AA flight.

Problemene er riktignok ikke løst, for det er en sjans for at flyet til AA ikke kommer seg ut av USA på søndag, og dermed vil avgangen fra london bli innstilt. I tillegg har vi halvannen time på å komme oss mellom T5 og T3 på LHR. Og det er kun ledige seter i de midterste femmerradene.

Som om ikke dette var nok så kunne ikke damen jeg pratet med på hotellet vårt gjøre noe mtp å komme en dag senere. Dette var visst veldig vanskelig.

Dette blir en morsom ferie.

Beklager denne utblåsningen. Måtte bare få det ut

PS: hvordan er AA på denne ruten?
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2011, 14:46   #2
C130
ScanFlyer Gold

Default Re: Orkaner og ferie - ting skal ikke være lett..

Nå tar du tjangser ja. Det er neimenn ikke sikkert det er noe igjen av JFK på mandag...
Irene treffer ved 15-tida lokal tid søndag ettermiddag.
Sist det var en skikkelig orkan der (1938), var det 5 fot vann på rullebanene, opp til over vingene på DC3...
C130 is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2011, 20:45   #3
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Var inne å leste litt amerikanske nettaviser nå, og om ikke stormen roer seg litt er de redd for at hele JFK dekkes med vann. Da blir det ikke noe fly der på noen dager.
Deler av New York City er det nå satt i gang evakuering, og alle tog og offentlig transport stoppes fra Lørdag ettermiddag.

Kanskje greit å ikke dra til New York denne helgen uansett?

Men, jeg synes AA er ganske så bra over atlanteren. Å de hadde Fullers London Pride på flaske sist jeg fløy dem fra LHR til JFK. STORT pluss
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2011, 21:22   #4
mckvakk
ScanFlyer Blue

Ja. Hvis det skulle vise seg at vi rebooker enda en gang så lurer jeg litt på hva som skjer. Siden jeg fikk booket om enda en gang slik at vi drar fra oslo søndag kveld og overnatter i london for å slippe kort transfertid så mistenker jeg at vi allerede har startet på reisen før en evt kansellering skjer.
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2011, 21:27   #5
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Du burde ringe selskapet å snakke med dem. Nå tyder mye på at mye vil bli kanselert.
SAS planlegger å fly som normalt, men man vet jo ikke om vet vil være mulig.

MTA sier nå at alle busser, tog etc slutter å gå i morgen lørdag, og starter opp igjen tidligst mandag formiddag.

Last edited by SAS-Steward; 26-08-2011 at 21:46.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules