![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Maten falt og i smak, og det var bl.a kaviar til forett. Pannekakene og is til dessert var bare fantastisk. Crew var unge, men ikke de beste i engelsk. Servicen var topp syntes nå jeg (klager ikke når de pakker meg inn i dynen når jeg later at jeg sover ![]() Golfbil henter deg ved gate, og kjører deg til immigrasjon/neste fly. Og du får med ei dame som viser vei og en kar som bærer bagasjen. Mercedes venter utfor flyplassen og kjører deg til hotellet Eneste minuset var at jeg var syk med feber, så det gikk mer i appelsinjuice enn champagne
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men trodde TK skulle slutte med F når de fikk sine egne fly, og bare ha business, prem.økonomi og økonomi. Men tar sikkert feil
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De har ca 13 egne fly, 3-klasse uten første klasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette blir kanskje litt OT, og med tanke på at snart halve forumet reiser i F for tiden, så kan det kanskje bli laget en ny tråd der vi kan sammenligne de forskjellige F produktene (spesielt til Star Alliance).
Men inntil da, så spør jeg her, så kan moderatorene flytte denne hvis de føler for det. Ser her http://www.airliners.net/photo/Air-C...a00bb871bb8c8b at Air China kommer med ny F i sine nye 77W. Noen som vet hvor i all verden disse kommer til å fly. Har ikke hørt så veldig mye skryt av Air China sin F, men personlig syns jeg vertfall dette interiøret så bra ut. Og spårsmål 2. Medfører det riktighet at Swiss skal oppgradere alle A340-300 med den nye F som er på A330. Ser at seatguru opererer med 2 forskjellige versjoner.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Pr i dag er det ingen 340 som har nye F hos Swiss. De skal ikke bytte ut den enda. De to versjonene som er på seatguru har ulik business-klasse. Nå (en eller annen dag i august) har uansett den gamle businessklassen blitt erstattet på alle flyene uansett. Last edited by Dag Viking; 15-08-2011 at 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ok, da lyver seatguru, som sier at versjon 2 har den nye F og C
![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, SeatGuru ser dessverre ut til å være helt på jordet, A330-300 kartene deres viser bare lie-flat i F, ikke suite. Fant en artikkel på FlightGlobal hvor det sto at alle A340-300 skulle oppgraderes i løpet av Q2 2011, men de har tydeligvis ombestemt seg. Kjipt, blir nok NRT-ZRH med Swiss hvis jeg hopper på dette, og da hadde det vært kjekt med de nye suitene. Hjemmesidene til Swiss viser også bare en gammel versjon og en versjon med ny C.
Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ingenting på Swiss hjemmesider som tyder på at 343 får ny F-klasse heller, så da har det nok vært noen misforståelser.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er ingen planer om a erstatte dagens F seter pa LX sine Airbus 340. De nye setene er KUN pa Airbus 333-300.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan hive inn mine to cents her. Lufthansas bakkeprodukt er konge i FRA med first class terminal og henting fra flyet om flyet i FRA fra Norge ankommer fjernpark. Deres gamle seter fant jeg veldig gode, utdatert IFE dog. Bra meny og varter opp med det det skulle være. United sitt fullle langdistanseprodukt kan jeg ikke si noe om da jeg kun fløy dem på det korte hoppet mellom ICN Og NRT , men jeg fant setene deres bedre enn LH sine. Veldig fin IFE hvor man kan høre ATC og ikke minst grei størrelse på skjermen også
![]() Sitter og venter i ANA loungen på NRT på LX til ZRH. Her er bakkeproduktet topp, dedikert innsjekkingsområde, sikkerhetssjekk og eskorte til lounge. Passkontrollen derimot går sammen med menigheten så det tar tid. Hehe. Har hørt rapporter om folk som har blitt tatt med til crew passkontrollen, men det skjedde altså ikke med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvordan vil folket her inne beskrive servicen hos TG i F? Skal fly med Jet suittene fra CDG til BKK i oktober, og lurer på hva jeg kan forvente hos disse både på bakken og luften?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet om LH har noen avtaler i Shanghai og/eller Jakarta som gjør at F passasjerer kommer kjapt igjennom passkontroll og toll.
Har flydd dem til ICN i F, og da vi gikk ut av flyet var vi overlatt til oss selv og det var ingen form for fast track. Heldigvis var køen liten denne dagen. Samme gjaldt fra NRT til FRA, når en går ut av flyet i Tyskland er det lite som minner om at man har flydd F før en har gått det lange stykke fra C gatene og til FCL A, FCL B eller FCT Er det jeg som har sovet i timen og gått glipp av noe? Til eksempel hadde Thai en som fulgte meg hele veien fra Swiss flyet, via 3 sikkerhetskontroller, transfer center og til loungen i HKG. Og servicen var ikke dårligere når jeg ankom BKK Samme gjaldt Turkish når jeg fløy dem i F fra HKG til IST
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg er ingen mat eller vinkjenner, men syns maten var veldig god, selv på en kort tur som dette. Servicen ombord er grei, men de virker litt klønete. Flyverten snublet f.eks i setet mitt og sendte ut noe jeg vil tro var saftige gloser på Thai. Engelsken var heller ikke den beste. På bakken i BKK er det veldig bra, og en blir fulgt hvor enn en skal. Evt fraktet i "golfbil". Massasjen, som er inkludert for Thai F passasjerer var veldig bra. Men nå har jeg aldri vært på et SPA (som Thai kaller det) før Suitene har jeg prøvd på Turkish, og personlig likte jeg det. Var en nattflygning, og jeg sov godt i 8 timer. Dørene er dog ikke elektriske (slik som på EK). AVOD hadde greit utvalg, og skjermen er stor Skal selv fly BKK-CDG i F nå i oktober
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Jakarta vet jeg ikke, Kuala Lumpur og Bali er i alle fall en katastrofe selv om man flyr i biz og first. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan skrive litt om Swiss F her. Bakkeservicen i NRT var helt topp som sagt over og ble eskortert til lounge og eskortert fra lounge og ombord. Setene er komfortable selv om det er gammel F. Reiser man med partner kan man sitte ansikt til ansikt på ottomanen (aner ikke hva det norske ordet er, er vel en form for sofa), crewet gjorde en bra jobb og holdt også et toalett på biz for meg da det var en som brukte litt lang tid (pusse tenner, stelle seg osv) da jeg indikerte at det var litt nødvendig for meg å gå på do.
![]() Ellers hadde crewet god peiling på drikkevarene ombord, kunne spørre hva slags anbefalinger de hadde til de ulike rettene. Men det jeg har å utsette på Swiss var deres tydelige mangel på catering. Da det var min tur til å bestille hovedrett fikk jeg beskjed at det var tom for den hovedretten jeg ville ha. Jeg ønsket å ha fisk, men valgte motvillig biff. Ikke nok med det. Det samme skjedde når jeg skulle velge dessert så da hente de noe fra businessklasse. Dette er fullstendig uakseptabelt etter min mening. Greit nok at de blir tomme på whY, men der står det som regel på menyene at de tar forbehold om at det blir tomt. Det gjør det ikke på menyene i F. Jeg forstår at det ikke er en restaurant, men et flyselskap, men på F skal det være nok mat og særlig når det var en load på 5/8. Biffen var forøvrig latterlig overkokt og seige saker, men min erfaring er at det ofte blir slik med biff på fly. F loungen i ZRH var en del dårligere enn FCT/FCL i FRA, men greit nok som et pitstopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ulike bokstaver etter klasse-bokstaven på boardingkort? | LN-HFH | Småprat | 4 | 19-08-2017 22:46 |
Tre ulike flytypar og tre ulike operatørar TRD - ARN - HEL - OSL - TRD | roger | TripReports | 4 | 27-06-2013 22:13 |
Selskapers salg av modeller! | B737 | Samlerhjørnet | 26 | 22-12-2006 17:30 |
Om seteavstander op ulike flyselskap | Bizflyer | Flyforum | 18 | 13-11-2005 03:31 |