![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Jeg kikka selvfølgelig bare på 'oppdatert'
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg har vært i kontakt med Norwegian, og tilbudt å sende med intill 5 tonn med ris.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 647
|
![]()
Hvordan laster man et vanlig passasjerfly i et slikt ærend? Fjerner man seter og bruker kabinen til last også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
|
![]()
Man laster i setene og legger nett over det hele eller installerer 'setekontainere' - lerretssekker som passer i setene og som festes til foettene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
LN MOW svarte på det, men det er grenser hvor mye man kan laste i kabinen også. En 737 er ikke veldig godt egnet til frakt over så lange avstander. Det er grenser hvor mye man kan få med. Nå kjenner jeg ikke verken vektene på flyene til Norwegian, eller deres begrensninger, men jeg vil tro at de ikke kan ta så veldig mye mer enn 15 tonn med last med seg dersom de fyller tankene med drivstoff. Kom gjerne med flyets vekter, og begrensninger (MTOW, MZFW) dere som har de.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
|
![]()
Det er klart - setelast vil aldri kunne overstige 'passasjervekt' - ca 80kg per sete. Med 189 seter minus første/siste rad samt rundt nødutgang skulle det bli ca 13 tonn maks i kabinen. Nødhjelp er imidlertid ofte volumiøs, og det er sjelden man vil få slike vekter med riktig lasting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,099
|
![]()
Litt OT, men gjorde ikke Braathens dette hver jul tidligere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
|
![]()
Jada - Braathens sendte julefly til Afrika i mange år og SAS hadde julefly til barnehjem i Litauen (?). Vet ikke om SAS lenger har noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
Store esker reiser i F, mellomstore i C og små i Y:
http://www.youtube.com/watch?v=-y8jw4PwwLI
Og lemper det ut på sklien: http://www.youtube.com/watch?v=Wv7vpECQhL0
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Location: Osl
Posts: 142
|
![]()
Litt OT, men jeg var med SAS til Riga på en sånn tur, så Latvia er det korrekte.
Kanskje jeg kan få meg en tur til Afrika også. Trenger vel en CC til å lage kaffe underveis.
__________________
Upcoming flights: En del, for å si det sånn..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
|
![]()
Latvia var det selvfølgelig ... og drivkraft og purser var fra området ...
CC til og lage kaffe? Selv jeg kan operere kaffemaskinene til Onkel Boeing. Ble en rev til å 'hacke' dem til å lage skikkelig kaffe også .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Så en NAX B733 ved Militær terminalen på OSL da vi letta idag, kan det være denne som skal til Afrikas Horn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Er det normalt å flyfrakte ris over så lange avstander i nødhjelpsoperasjoner, eller er det spesialtilpassede varer som er mer aktuelle?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Ellers så tviler jeg vel i grunn på at man trenger cc ombord for å lage kaffe. Klarer de ikke å slå å vannkoker og blande Nescafe Gull så tror jeg ikke de har noe i cockpit å gjøre heller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
|
![]()
Hehe ... men det er ikke uvanlig at det følger med en rep eller to fra nødhjelpsselskapet samt noen pressefolk, så da må det være med en c/a uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
|
![]()
75 stemmer sikkert - lenge siden jeg har drevet med SOC'er .. tenkte kanskje vektene var øket litt ettersom passasjervektene generelt er satt opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 96
|
![]()
Men uansett, ett håpløst pr stunt, liten 737 kropp ned dit,det finnes vel større Cargo hvis Kjos vil betale for en promotion tur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EU vil ha eget flypassasjerregister | OsloAirports | Flyforum | 8 | 08-11-2007 13:10 |
A.P Møller vil trolig selge Martinair | CK | Flyforum | 3 | 02-01-2006 20:12 |
SAS/Braathens saken vil trolig bli anket ? | LN-HAT | Flyforum | 14 | 22-03-2005 17:11 |