Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-10-2005, 01:12   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default 12 000 miles på to helger

Så er det på tide med noen milage runs igjen. Denne gangen falt valget på SFO og SEA som reisemål. Turen går med Northwest via både Memphis, Detroit og minneapolis, og jeg skal fly Airbus, Boeing og McDonnell Douglas!
Turene går første og andre helga i november, og tar meg et stort steg nærmere FB plat. Nødutgang på alle flighter er allerede sikret, så får jeg krysse fingre for 1.kl

Noen med gode tips for hva jeg må få med meg? Kamera blir selvsagt med!

Reiserutene er som følger


Quote:
Saturday, November 5
Orlando International Airport TO Memphis International Airport
Flight: Northwest Airlines 957
Departure: November 5 6:30 AM EST
Arrival: November 5 7:31 AM CST
Class: Economy
Seat(s): 6A

Saturday, November 5
Memphis International Airport TO Minneapolis/St. Paul International
Airport
Flight: Northwest Airlines 447
Departure: November 5 9:40 AM CST
Arrival: November 5 11:49 AM CST
Class: Economy
Seat(s): 6F

Saturday, November 5
Minneapolis/St. Paul International Airport TO Seattle/Tacoma
Intl
Flight: Northwest Airlines 157
Departure: November 5 2:35 PM CST
Arrival: November 5 4:10 PM PST
Class: Economy
Seat(s): 17F

Saturday, November 5
Seattle/Tacoma Intl TO Detroit Wayne County Metropolitan Airport
Flight: Northwest Airlines 208
Departure: November 5 10:35 PM PST
Arrival: November 6 5:36 AM EST
Class: Economy
Seat(s): 20F

Sunday, November 6
Detroit Wayne County Metropolitan Airport TO Memphis International
Airport
Flight: Northwest Airlines 1858
Departure: November 6 6:27 AM EST
Arrival: November 6 7:24 AM CST
Class: Economy
Seat(s): 6F

Sunday, November 6
Memphis International Airport TO Orlando International Airport
Flight: Northwest Airlines 954
Departure: November 6 9:30 AM CST
Arrival: November 6 12:22 PM EST
Class: Economy
Seat(s): 7A

Quote:
Friday, November 11
Orlando International Airport TO Minneapolis/St. Paul International
Airport
Flight: Northwest Airlines 585
Departure: November 11 7:30 AM EST
Arrival: November 11 9:55 AM CST
Class: Economy
Seat(s): 17F

Friday, November 11
Minneapolis/St. Paul International Airport TO San Francisco International
Airport
Flight: Northwest Airlines 361
Departure: November 11 11:43 AM CST
Arrival: November 11 1:44 PM PST
Class: Economy
Seat(s): 18A

Saturday, November 12
San Francisco International Airport TO Detroit Wayne County Metropolitan
Airport
Flight: Northwest Airlines 342
Departure: November 12 12:41 PM PST
Arrival: November 12 8:13 PM EST
Class: Economy
Seat(s): 17F

Saturday, November 12
Detroit Wayne County Metropolitan Airport TO Orlando International
Airport
Flight: Northwest Airlines 428
Departure: November 12 9:18 PM EST
Arrival: November 12 11:49 PM EST
Class: Economy
Seat(s): 17A


__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 24-10-2005, 05:45   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
Default Re: 12 000 miles på to helger

I Seattle bør det vel bli et Scanair treff... På den første Starbucks filialen som ble åpnet...
EB is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2005, 06:35   #3
OMW
Deleted user
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
Default Re: 12 000 miles på to helger

Det er allerede avtalt for SFO også
OMW is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2005, 06:57   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: 12 000 miles på to helger

Høres bra ut
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 28-10-2005, 21:59   #5
LN-BRK
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Hvorfor flyr du så mye rundt omkring?
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2005, 02:17   #6
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

-Fordi jeg har lyst til å se meg litt rundt i dette landet når jeg først bor her. Senere blir det nok andre reisemål som må utforskes.

-Det er utrolig billig å fly her

-Jeg vil få såpass med miles at jeg har til gratis bryllupsreise på 1.kl for to personer. Det koster kjapt 150 000kr om man skal kjøpe det, så hvorfor ikke svi av noen dollar mens jeg er her og bare betale flyplassavgifter senere.

-Jeg får makk i ræva av å være på samme sted over lengre tid

Svar godt nok?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 01-11-2005, 18:19   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

NW er snille, og har allerede nå, 4 dager før turen, oppgradert med på 2 av 3 flighter vestover, MCO-MEM og MSP-SEA. DC9 ser helt umulig ut, 1.kl er booket full. Det gjør ikke noe, siden det er minimal forskjell på 1.kl og nødutgang i det flyet...
Reisefeber!
Returen ser ikke så bra ut for SEA-DTW, men de to siste flightene bør jeg få sete foran.
Nydelig at NW behandler en Flying Blue akkurat på lik linje med en WP elite!!
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 08:42   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Da er jeg tilbake fra første tur. Det hele gikk smertefritt, og ble en finere tur enn forventet. Lur som jeg er, sov jeg bare 1.5 time natta før turen, så de to siste flightene sov jeg mer enn jeg var våken.

MCO-MEM og MSP-SEA ble oppgradert 5 dager før avgang
MEM-MCO ble oppgradert 3 dager før avgang
DTW-MCO ble oppgradert ved OCLI 24 timer før avgang
MEM-MSP og SEA-DTW ble oppgradert ved gate

Avgang 6.30 fra MCO var veldig tidlig, og jeg satte meg i bilen kl 4. Jeg prøvde å sjekke inn på automat, men fikk feilmelding. Sikkert pga oppgraderingene, det samme skjedde i IAH i september. Ingen ventetid på skranke, og 15 min senere var jeg ved gaten. Litt skremmende når man faktisk begynner å kjenne igjen TSA-folk og GA, det har blitt for mye reising i det siste.

Mørkt kl 6 om morgen i Florida, men temperaturen var fine 18 grader

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050004 copy.jpg
Views:	84
Size:	88.3 KB
ID:	2486  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 08:44   #9
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Reiser du kun for å opptjene mer miles?
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 08:48   #10
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

1A på denne flighten. Ikke et sete jeg kommer til å velge igjen, det er rett og slett for liten benplass selv med cutout i bulkhead. Servering av drikke før avgang, og drikke og muffins i lufta i beste SAS stil

Flytiden til MEM var ca 1.5 time, og vi både tok av og landet på rute. Etter landing i MEM så jeg at flighten til MSP var kansellert. Jeg fant en skranke og fant ut at jeg var booket på neste flight, 1.30 etter den avlyste. Ikke noe problem, jeg ville rekke SEA-flighten uansett. Dessuten var den senere flighten også en DC9. Jeg sjekket med non-rev-tlf til NW, og den sa at bare 25 av 100 seter var booket.

Reglene til skyteam sier at man har adgang til lounge dersom man er elite og har en internasjonal skyteam-billett. På flyertalk har noen nevnt at dersom man er FB elite så kan man få adgang til World Club selv på en innenlandsbillett. Med 3 timer å slå ihjel så bestemte jeg meg for å prøve. Ikke noe problem i det hele tatt, og dermed var frokosten sikret. Her er et bilde derfra
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050006 copy.jpg
Views:	82
Size:	99.9 KB
ID:	2487  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 08:53   #11
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Quote:
Originally posted by EB


Reiser du kun for å opptjene mer miles?
Denne turen var kun for å sikre meg platinum til neste år ja. Og selvsagt for å smake på ekte Seattle øl

World club var ganske fint, trolig den beste loungen jeg har vært i. Mye stein og tre, samt flere peiser.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050008 copy.jpg
Views:	82
Size:	108.0 KB
ID:	2488  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 08:55   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Er det World Club i Seattle på bildet? Utrolig bra utsikt fra den loungen i forhold til SAS sin som ligger en etasje under bakken...(...men den har jo norske aviser som jo er et stort pluss!!!)
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 08:56   #13
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Det har blitt veldig mye airbus og boing dette året, men endelig var det på tide med et skikkelig fly. DC9 har 2-2 seating foran, men setene er ganske tynne og bare 34" pitch. Likevel helt greit for 2 timer, og støyen er mye lavere enn 319 og 320
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050009 copy.jpg
Views:	82
Size:	120.4 KB
ID:	2489  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 08:58   #14
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Quote:
Originally posted by EB


Er det World Club i Seattle på bildet? Utrolig bra utsikt fra den loungen i forhold til SAS sin som ligger en etasje under bakken...(...men den har jo norske aviser som jo er et stort pluss!!!)
Nei, WC i SEA fikk jeg ikke besøkt. Den stengte kl 15, en time etter at jeg ankom. Jeg tilbrakte heller tiden et annet sted (mer om det litt senere)
Bildet er fra Memphis

Her er et bilde av setene i DC9'ern
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050010 copy.jpg
Views:	82
Size:	106.0 KB
ID:	2490  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 08:59   #15
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

DC-9 må være noe av det peneste som flyr og den kler den nye nwa designen meget godt...
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 09:02   #16
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Og så et bilde fra cockpit. Ikke akkurat EFIS, EHSI, ECAM ol

Ganske likt MD80 simmen jeg prøvde i IAH egentlig
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050012 copy.jpg
Views:	14
Size:	140.7 KB
ID:	2491  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 09:11   #17
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Quote:
Originally posted by EB


DC-9 må være noe av det peneste som flyr og den kler den nye nwa designen meget godt...
Definitivt. Lyden er også grom, jeg snur meg hver gang jeg hører en MD80 eller DC9 ta av. I dag så jeg forresten en DC9 gjøre power-back i Memphis, det har jeg aldri sett før!

Jeg må innrømme at turen med DC9 var noe humpete. Om det var værforhold, manuell flyging eller en autopilot som ikke er like bra som 757 og 320 vet jeg ikke, men det var faktisk en stor forskjell. Lydnivået foran i DC9 er derimot nydelig!

Ankomst og avgang på rute, noe som ga meg en god time i MSP. Avgang var fra ytters i F-concourse, så da hadde jeg bra utsikt til 744 som skulle til NRT. Det er alltid noe spes med å se en fulllastet jumbojet ta av!

Som vanlig var det drikke-servering før avgang. Det var listet som snack-servering, men det vet man jo aldri hva innebærer, så det ble en kjapp tur innom burger king og litt angus beef før avgang.

Maten var helt greit, kyllingsandwich med store stykker kyllingbryst! Cabernet ble drikken min, sammen med club soda.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050014 copy.jpg
Views:	14
Size:	130.6 KB
ID:	2492  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 09:14   #18
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Har opplevde "power back" selv med Eastern og sett AirTran gjøre det også...
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 09:15   #19
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Noe har skjedd med kameraet mitt, for alle bilder med mye lys får et rosa-skjær over seg. Bildene fra ødelandet over Montana ol ble derfor helt mislykket.

Vi ankom SEA på tid, 1610, og flyet skulle stå der til 2235 da det skulle til DTW. Litt overraskende at et fly står så lenge på bakken på en utestasjon.

Jeg ruslet litt rundt, og fikk med meg SAS 340 som kom fra CPH. Lenge siden jeg har sett eller fløyet med denne fuglen nå.. Må si jeg savner den litt!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050023 copy.jpg
Views:	13
Size:	60.8 KB
ID:	2493  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 07-11-2005, 09:18   #20
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic '12 000 miles på to helger'

Jeg tok toget til hovedterminalen, gikk ut gjennom sikkerhetskontrollen, og sjekket inn på nytt. Så tuslet jeg litt rundt og tok litt bilder og så på fly og damer. Må si at nivået er mye bedre ALLE andre steder enn Daytona.

Her er 757'n jeg fløy med, samt 744 til går til LHR. Av en eller annen grunn trodde jeg at det var 777 BA brukte, men så feil kan man ta. Blå 737 med winglets fra WN blir visst mer og mer vanlig. Kan ikke si at jeg savner brunfargen!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB050028 copy.jpg
Views:	12
Size:	85.5 KB
ID:	2494  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tips til reiserute ved bruk av miles (Miles&More) BSSW Reiseforum 2 28-01-2017 23:50
110000 Miles and More miles, hva ville folk her på forumet brukt dem til barca Reiseforum 4 09-04-2015 05:09
Vestre bane stenges noen helger GF1 Flyspotting 14 30-06-2012 11:49
1.000.000 miles å vinne Gemo Reiseforum 1 13-02-2010 16:29
På søndag runder CPH passager nummer 500.000.000 PP Flyforum 0 05-04-2006 15:35


All times are GMT +2. The time now is 20:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.