![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Så er det på tide med noen milage runs igjen. Denne gangen falt valget på SFO og SEA som reisemål. Turen går med Northwest via både Memphis, Detroit og minneapolis, og jeg skal fly Airbus, Boeing og McDonnell Douglas!
Turene går første og andre helga i november, og tar meg et stort steg nærmere FB plat. Nødutgang på alle flighter er allerede sikret, så får jeg krysse fingre for 1.kl Noen med gode tips for hva jeg må få med meg? Kamera blir selvsagt med! Reiserutene er som følger Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
|
![]()
I Seattle bør det vel bli et Scanair treff... På den første Starbucks filialen som ble åpnet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Det er allerede avtalt for SFO også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Høres bra ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Hvorfor flyr du så mye rundt omkring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
-Fordi jeg har lyst til å se meg litt rundt i dette landet når jeg først bor her. Senere blir det nok andre reisemål som må utforskes.
-Det er utrolig billig å fly her -Jeg vil få såpass med miles at jeg har til gratis bryllupsreise på 1.kl for to personer. Det koster kjapt 150 000kr om man skal kjøpe det, så hvorfor ikke svi av noen dollar mens jeg er her og bare betale flyplassavgifter senere. -Jeg får makk i ræva av å være på samme sted over lengre tid Svar godt nok? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
NW er snille, og har allerede nå, 4 dager før turen, oppgradert med på 2 av 3 flighter vestover, MCO-MEM og MSP-SEA. DC9 ser helt umulig ut, 1.kl er booket full. Det gjør ikke noe, siden det er minimal forskjell på 1.kl og nødutgang i det flyet...
Reisefeber! Returen ser ikke så bra ut for SEA-DTW, men de to siste flightene bør jeg få sete foran. Nydelig at NW behandler en Flying Blue akkurat på lik linje med en WP elite!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Da er jeg tilbake fra første tur. Det hele gikk smertefritt, og ble en finere tur enn forventet. Lur som jeg er, sov jeg bare 1.5 time natta før turen, så de to siste flightene sov jeg mer enn jeg var våken.
MCO-MEM og MSP-SEA ble oppgradert 5 dager før avgang MEM-MCO ble oppgradert 3 dager før avgang DTW-MCO ble oppgradert ved OCLI 24 timer før avgang MEM-MSP og SEA-DTW ble oppgradert ved gate Avgang 6.30 fra MCO var veldig tidlig, og jeg satte meg i bilen kl 4. Jeg prøvde å sjekke inn på automat, men fikk feilmelding. Sikkert pga oppgraderingene, det samme skjedde i IAH i september. Ingen ventetid på skranke, og 15 min senere var jeg ved gaten. Litt skremmende når man faktisk begynner å kjenne igjen TSA-folk og GA, det har blitt for mye reising i det siste. ![]() Mørkt kl 6 om morgen i Florida, men temperaturen var fine 18 grader |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
|
![]()
Reiser du kun for å opptjene mer miles?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
1A på denne flighten. Ikke et sete jeg kommer til å velge igjen, det er rett og slett for liten benplass selv med cutout i bulkhead. Servering av drikke før avgang, og drikke og muffins i lufta i beste SAS stil
Flytiden til MEM var ca 1.5 time, og vi både tok av og landet på rute. Etter landing i MEM så jeg at flighten til MSP var kansellert. Jeg fant en skranke og fant ut at jeg var booket på neste flight, 1.30 etter den avlyste. Ikke noe problem, jeg ville rekke SEA-flighten uansett. Dessuten var den senere flighten også en DC9. Jeg sjekket med non-rev-tlf til NW, og den sa at bare 25 av 100 seter var booket. Reglene til skyteam sier at man har adgang til lounge dersom man er elite og har en internasjonal skyteam-billett. På flyertalk har noen nevnt at dersom man er FB elite så kan man få adgang til World Club selv på en innenlandsbillett. Med 3 timer å slå ihjel så bestemte jeg meg for å prøve. Ikke noe problem i det hele tatt, og dermed var frokosten sikret. Her er et bilde derfra |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
![]() World club var ganske fint, trolig den beste loungen jeg har vært i. Mye stein og tre, samt flere peiser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
|
![]()
Er det World Club i Seattle på bildet? Utrolig bra utsikt fra den loungen i forhold til SAS sin som ligger en etasje under bakken...(...men den har jo norske aviser som jo er et stort pluss!!!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Det har blitt veldig mye airbus og boing dette året, men endelig var det på tide med et skikkelig fly. DC9 har 2-2 seating foran, men setene er ganske tynne og bare 34" pitch. Likevel helt greit for 2 timer, og støyen er mye lavere enn 319 og 320
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Bildet er fra Memphis Her er et bilde av setene i DC9'ern |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
|
![]()
DC-9 må være noe av det peneste som flyr og den kler den nye nwa designen meget godt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Og så et bilde fra cockpit. Ikke akkurat EFIS, EHSI, ECAM ol
Ganske likt MD80 simmen jeg prøvde i IAH egentlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Jeg må innrømme at turen med DC9 var noe humpete. Om det var værforhold, manuell flyging eller en autopilot som ikke er like bra som 757 og 320 vet jeg ikke, men det var faktisk en stor forskjell. Lydnivået foran i DC9 er derimot nydelig! Ankomst og avgang på rute, noe som ga meg en god time i MSP. Avgang var fra ytters i F-concourse, så da hadde jeg bra utsikt til 744 som skulle til NRT. Det er alltid noe spes med å se en fulllastet jumbojet ta av! Som vanlig var det drikke-servering før avgang. Det var listet som snack-servering, men det vet man jo aldri hva innebærer, så det ble en kjapp tur innom burger king og litt angus beef før avgang. Maten var helt greit, kyllingsandwich med store stykker kyllingbryst! Cabernet ble drikken min, sammen med club soda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
|
![]()
Har opplevde "power back" selv med Eastern og sett AirTran gjøre det også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Noe har skjedd med kameraet mitt, for alle bilder med mye lys får et rosa-skjær over seg. Bildene fra ødelandet over Montana ol ble derfor helt mislykket.
Vi ankom SEA på tid, 1610, og flyet skulle stå der til 2235 da det skulle til DTW. Litt overraskende at et fly står så lenge på bakken på en utestasjon. Jeg ruslet litt rundt, og fikk med meg SAS 340 som kom fra CPH. Lenge siden jeg har sett eller fløyet med denne fuglen nå.. Må si jeg savner den litt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Jeg tok toget til hovedterminalen, gikk ut gjennom sikkerhetskontrollen, og sjekket inn på nytt. Så tuslet jeg litt rundt og tok litt bilder og så på fly og damer. Må si at nivået er mye bedre ALLE andre steder enn Daytona.
Her er 757'n jeg fløy med, samt 744 til går til LHR. Av en eller annen grunn trodde jeg at det var 777 BA brukte, men så feil kan man ta. Blå 737 med winglets fra WN blir visst mer og mer vanlig. Kan ikke si at jeg savner brunfargen! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til reiserute ved bruk av miles (Miles&More) | BSSW | Reiseforum | 2 | 28-01-2017 23:50 |
110000 Miles and More miles, hva ville folk her på forumet brukt dem til | barca | Reiseforum | 4 | 09-04-2015 05:09 |
Vestre bane stenges noen helger | GF1 | Flyspotting | 14 | 30-06-2012 11:49 |
1.000.000 miles å vinne | Gemo | Reiseforum | 1 | 13-02-2010 16:29 |
På søndag runder CPH passager nummer 500.000.000 | PP | Flyforum | 0 | 05-04-2006 15:35 |