![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kom over denne på fvn.no i kveld:
Quote:
Noen som vet noe mer om det som har skjedd? Og siden jeg ikke har peiling på om denne tråden skal postes her eller der så havner den nå her... Edit: Skal visstnok være en Cessna 172 i følge denne saken: http://www.aftenbladet.no/lokalt/nor...cle1361643.ece Last edited by LN-GBM; 10-04-2011 at 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ops Manager
|
![]()
Det ser ut til å være LN-LVT fra Tønsberg Flyveklubb
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
VINDAFJORD: En Cesna 172 med én person om bord veltet under landig på et jorde i Nedre Vats lørdag kveld.
Noen som vet hvilket fly det gjelder? http://www.h-avis.no/nyheter/fly-vel...vats-1.6162150 Handlingen er omtalt i en annen tråd som ikke er plassert på riktig forum. Min tråd bør derfor slettes.
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner Last edited by GF1; 10-04-2011 at 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis det stemmer at det er LN-LVT som har gått rundt synes jeg veldig synd på klubben. De har hatt nok problemer det siste året. og det er trist hvis den blir vrak. LN-LVT er en veldig flott maskin, med nesten helt ny motor.
![]() |
#5 |
Ops Manager
|
![]()
Kan bekrefte at det er LN-LVT. Maks uheldig da de mistet LN-NAZ ved motorbortfall på ENNO i januar også. De leier i midlertid inn en Cessna 150, LN-BGR. Som er meget antikk... Men den har vel sin sjarm
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvilken stripe skjedde dette på?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skjedde vel ikke på en stripe. Men på et vanlig jorde på en bondegård i Nedre Vats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
wow, da var det vel en nødlanding.. Trodde det var planlagt destinasjon jeg..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg frykter at det var planlagt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Good airmanship, hvor? Det er lettere å lande på 160 meter jorde. Men å ta av igjen på 160m fuktig jorde, meget skeptisk! Men han kom jo ikke så langt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dersom dette var planlagt vil jeg kalle det grovt uaktsomt.. Kan vel ikke få noe på forsikringen da??
Merkelig at det ikke har vært mer i media..
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Før spekulasjonene tar helt av her, anbefaler jeg at man avventer hva kommisjonen kommer fram til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Meget meget synd. Det er trist for klubben som hadde to flotte maskiner og nå sitter de der med en "løen" C-150 Jeg hadde min første time i denne maskina.
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Ops Manager
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for bra bilder, trist syn dog.. Synd for medlemmene i Tønsberg flyklubb nå som sesongen starter for alvor
![]() Ser ut som den har landet midt på jodet og tippet forover, trodde det nesten var umulig med nesehjulsfly. Merkelig, vi får vente på rapporten.. Følgende står nå på hjemmesiden til klubben: Vår Cessna 172 SP LN-LVT ble ødelagt under en landing i Nedre Vats i Rogaland sent lørdag ettermiddag. Ut fra hva vi har fått opplyst har maskinen tippet rundt under en landing. Flyveren har kommet uskadet fra hendelsen. Det ser ikke ut til at teknisk feil har utgjort noen faktor i uhellet. Flyhavarikommisjon er underrettet om forholdet. http://www.flyveklubben.no/
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det beste bildet er tabellene med nedbørstatistikk! :-) Relevant informasjon for SHT, vil jeg tippe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
Virker som en tre-punkts-landing der fremhjulet muligens traff litt før/hardere enn de andre og fungerte som jordfres inntil jorda ikke ville freses noe mer.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Snakket med en kar som flyr et større mikrofly, og han kunne fortelle at han hadde landet på en privat gresstripe her i Østfold. Han sa han hadde store problemer med å ta av igjen fordi gresset/øvre jordsmonn er så bløtt etter snøsmeltingen. Så det er nok noe å være oppmerksom på for alle som tenker å lande å ta av på gress nå i disse dager...etter en lang vinter!
Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flytrapp veltet på Evenes | SBT | Småprat | 19 | 25-10-2018 17:55 |
"Småfly krasjet med bil like før landing" | TheEirikK | Småprat | 0 | 06-11-2012 15:26 |
Småfly havarert under landing i Trysil | Utflyttet | Flyforum | 6 | 20-08-2012 16:29 |
Regler for landing/letting med småfly...? | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 1 | 01-07-2011 19:12 |