Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyhistorisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-08-2011, 13:56   #1
Piddien
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: Fana, Bergen, Norway
Posts: 648
Spørsmål Et par spørsmål bare

Heisann.

Sitter og ser gjennom noen bilder fra noen få år siden og har noen spørsmål jeg regner med dere kan svare på.

På dette bildet av Boeing 737-683 LN-RRY så flyr den med både SAS og Braathens på skroget. Hvor mange av flyene hadde denne merkingen med begge navnene på? Biledet er tatt 9. september 2008 etter take-off RW 17 på BGO.



Så et spørsmål angående Boeing 737-883 LN-RRL og winglets. Jeg legger ved 2 bilder av flyet. Det hvor den mangler winglets er tatt her på Flesland den 20. july 2008. Der hvor den har winglets er tatt på Flesland den 24. august 2008. Er det noen som vet nøyaktig dator hvor winglets ble montert??





Takk for hjelpen på forhånd.

Last edited by Piddien; 09-08-2011 at 13:56. Reason: Skriveleifhelvete :o)
Piddien is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2011, 17:55   #2
Piddien
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: Fana, Bergen, Norway
Posts: 648
Default Re: Et par spørsmål bare

Da har jeg fått svar angående LN-RRL og jeg poster det her i tilfelle andre kan ha interesse av det også.

"LN-RRL ble kjørt inn i hangaren i Stockholm fredag 8. august, og var i trafikk igjen (etter test-flights) allerede 13. august."

Da gjenstår bare hvor mange maskiner som fløy med SAS-Braathens navnet på skroget samtidig.

Piddien is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2011, 16:08   #3
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
Default Re: Et par spørsmål bare

Takk for bildet!
Rart hovrdan det ofte kan være lettere å huske gammel historie enn vår nære historie.

Men kanskje er det også et speil av at ingen virket helt fornøyd med "SAS Braathens" skjemaet.

Selskapet som ble SAS Norge i juni 2007, opererte som SAS Braathens fra januar 2005 (eller var det operativt først i april 2005?) og til juni 2007.

I denne tiden var det så langt jeg kan huske kun 7 fly som fikk fullt SAS Braathens skjema, men her må andre gjerne supplere meg:

737-505: LN-BRH og LN-BRO
737-683: SE-DNX (bare i 2005) og LN-RRY
737-783: LN-RPJ og LN-RNN
737-883: LN-RCN (fra 2006)

Alle de øvrige flyene selskapet disponerte gikk enten i det som var det siste standard BU skjemaet (med unntak av LN-BRE), eller i standard SAS skjema.

Det var først etter juni 2007 at det ble fart i prosessen med norsk flagg på SAS flyene, og SAS Norge farger på BU flyene.

Men at bidlet ditt er fra 2008 er bare enda et speil på at ting tar tid...

Nåværende mest aktuelle spørsmål er vel bare:
hvor lang tid vil det ta før de norske flaggene er byttet ut med "tre-flagg-prikkene" igjen, slik resten av SAS flåten har... ?
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CPH - et par spørsmål Edricson Reiseforum 4 05-04-2012 22:43
Et par korte spørsmål ang IC-flight. Fry Reiseforum 2 21-09-2009 17:38
Bare et spørsmål ATC-flyradar Flyforum 8 14-05-2007 22:42
Et par fsim spørsmål! B737 Flyforum 1 23-06-2005 10:29


All times are GMT +2. The time now is 17:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.