Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-07-2011, 22:26   #1
andreas97sas
ScanFlyer Silver

Norwegian SVG-BGO-SVG med Norwegian

Heisann alle sammen !

I begynnelsen av sommerferien var jeg med faren min på jobb. (Hurtigruten) Gikk av og på i Bergen. Så vi fløy med Norwegian til og fra Bergen. JEg kommer til og legge igjenn en link til bilder.

Det hele startet rundt klokken kvart over fem om morgenen.Jeg var trøtt som vanlig men etter en dusj ble jeg mer våken. Vi hadde bestilt taxi 06:15. Taxien kom på tiden. Når vi kom inn i taxien var det bare og si hvor vi skulle nemlig til flyplassen. Turen ut dit tok ca 40 minutter.

På flyplassen var det ikke så veldig mye folk, men var litt. Insjekking gikk raskt for seg. Men i sikkerhetskontrollen gikk det ikke så raskt men kom igjennom etter 3 minutter med kø. SKal ikke klage da. Vel igjennom etter en ekstra sjekk siden det pep, gikk vi til en sjappe jeg ikke husker navnet på og kjøpte oss noen smørbrød og jeg tok en cola. Jeg gikk og så litt rundt på terminalen. Så snart de startet boarding gikk jeg og stilte meg i kø.

Dato : 29 Juni 2011 (Bursdagen min)
Flyvning: DY128
Flytype : B73H (737-800WL)
Registrering: LN-DYB
Sete: Jumpseat
Route: LUCKY

Det første jeg la merke til når jeg tok siste svingen i gaten og så flydøra var en søt og snill flyvertinne som ønska oss velkommen ombord. Jeg spurte om det var en mulighet for og se i cockpiten. Hun sa jeg fikk spørre first officer som kom rett bak meg. Han sa det var greit. Jeg kom meg inn i cockpit og så meg rundt. Må si det er en fin cockpit på NAX sin -800 maskiner. Kapteinen kom også inn i cockpit. En hyggelig Bergenser. HAn spurte hvor gammel jeg var og jeg sa at jeg ble 14 i dag. Etter litt snakk spurte han om jeg ville sitte i cockpit under flygning. OG som flyentusiast og spotter svarte jeg selvfølgelig ja.

Døren ble lukket og setebeltet var festet. "Cockpit to ground, ready for push and start" Og så pushet vi ut fra Gate 18.

Vi begynte taxi mot runway 18. Jeg fant fram headsettet og stilte inn kameraet. Og så hørte jeg "Norshuttle 128, you are cleared for take off runway 18, wind XXXXXXXX.

Så var det og lene seg tilbake og følge med på hva pilotene gjorde under climbout. Vi klatret opp til FL140 altså 14000 fot. Mens vi expected ILS rwy 17 skifta de rwy til rwy 35 in use. Vi var VELDIG høy når vi var ved LUCKY. Ved 9000 fot "Gear down and flaps 5 "

Kom oss til slutt ned til "normal" høyde på innflyvningen og snart var vi estabelished ils rwy 35.

Approaching RWY35

Rwy 35 in sight

Vi fikk en fin landing. Er nok en av de mykeste jeg har vert med på. Bremset opp og taxet inn mot gate23 hvor en overaskelse ventet oss ved gate.

Hva faen driver de med ? Vi trenger da ikke trapp..... HEHEH (SÅnn er det når du flyr Norwegian. Kommer før tiden vett og bakkemanskapet er ikke helt klar over det.)

STOPP ! Parking brake set.

Takk for turen i cockpit !

Hadde en veldig fin tur på klapp. Kunne ikke ønska meg noe bedre på bursdagen min hehe

DEL 2 kommer
andreas97sas is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2011, 22:45   #2
andreas97sas
ScanFlyer Silver

Norwegian Re: SVG-BGO-SVG med Norwegian

DEL 2 og link til bilder av Hurtigruteturen !

Flightnumber : DY135
Flytype: B733 (737-300)
Registrering: LN-KKW
Sete: 24A
Route: OKLAN

Vi kom 1time og 30 minutter før tiden. Vi gikk bort til en automat for og velge sete og sjekke inn. Jeg valgte sete 24A. Det var lite kø i baggage drop. Så det gikk veldig raskt. Lite kø i sikkerhetskontrollen gjorde også at dette gikk relativt kjappt. Vel igjennom gikk jeg på Narvesen foro g veksle inn 6 smilyer til en cola. Etterpå gikk jeg for og finne resten av reisefølget. Det var gate 31 som ble brukt i dag. Når boarding starta gikk jeg bort til skranken og viste billetten min. Når jeg kom ned i gaten var ikke flyet helt klart så det var en sperring før døren der man kan gå ut og inn bak i lfyet. Jeg valge og prøve meg på cockpit så når de åpna der gikk jeg inn i flyet. Det var en mannlig flyvert som sto der. Jeg spurte pento m og se i cockpit men fikk ett surt nei , det er ikke lov. Gikk videre bakover i flyet og fant 24A. Vel nede prøvde jeg meg på litt bilder men var regn over hele ruta så det gikk ikke.

Vi pushet sånn ca på tiden og begynte taxi mot rwy17.

Lineup rwy 17.

Rett etter rotate prøvde jeg og ta bilde av denne

Vi klatra oppover mot cruisehøyden som jeg ikke vet hva var men tipper FL130 altså 13000 fot.

Her er ett bilde under climbout :

Vel oppe på cruise så jeg på skyene hvorda nde var og tok litt bilder.

Vi begynte decend og fløy over hjemmstedet mitt Mosterøy. Det var overskyet så jeg så ikke så mye. Plutselig kom vi ut av det tykke skylaget og jeg kunne se Stavanger. MEn det var ett godt skydekke rett oveross.

Final approach. Du kan forresten se spotteplassen "kuhaugen".

Det ble en HARD landing på Sola og så takset vi inn til Gate 18.

Det sto en hel haug av SAS maskiner på SOla også.

Takk for at du gadd og lese denne trip reporten.

Legg gjerne igjenn en kommentar. Er nok endel skrivefeil her også men pytt pytt.

Andreas

LINK TIL HURTIGRUTEBILDER http://www.flightsim.no/ubbthreads/u...747#Post614747
Old 25-07-2011, 09:49   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Default Re: SVG-BGO-SVG med Norwegian

Flott rapport Andreas

Bra du fikk sitte i cockpit ihvertfall på bursdagen din!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2011, 10:58   #4
Polaris
Free Luigi

Word up, MountainDew! Herlig rapport med knall bilder på ei strekning jeg selv har reist på. Men jeg får ikke sett hurtigrutebildene da jeg ikke er medlem av flightsim.... Dessverre
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2011, 12:22   #5
andreas97sas
ScanFlyer Silver

Takk for komentarer !

SKal få lagt de inn her på Søndag
Old 29-07-2011, 21:47   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Heldiggris! Takk for fin rapport.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2011, 15:51   #7
Yankee
ScanFlyer Gold

Flott rapport!

Sony RX100 M1
Sony HX-90V
Canon 7D + Canon 70-200 f/2.8
Yankee is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 21:26   #8
Tosze
ScanFlyer Blue

Tosze's Avatar

Artig rapport, heldig som fikk sitte i cockpit! Må ha vært en artig opplevelse.
Tosze is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 22:12   #9
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold

FlyboyKarsten's Avatar

Bra rapport (Y) Likte bildene fra cockpit
FlyboyKarsten is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules