![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS selger nå restricted Business Class-billetter. I første om gang prøves det ut på reiser fra Storbritannia til Sverige, der en tur/retur-billett i Business Class starter på 379 Euro, altså litt i overkant av 3000 kr.
http://www.flysas.com/en/uk/Promotio...s-for-leisure/ Billettene bookes i Z-klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Blir morsomt hvis de kan konkurrere med BA om billigbiz-segmentet mellom OSL og LHR.
I følge BA så er Norge det landet i Skandinavia hvor de selger flest businessbilletter. Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, SAS er ganske offensive i Storbritannia nå, med bl.a. kontinuerlige prissammenlikninger med Bristish Airways, se f.eks.: http://www.flysas.com/en/uk/Promotio...eg_4=SIP093PPc
Restricted Business Class-billetter hos SAS kan også kjøpes hos Widerøe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Gjør de det på europarutene sine ellers også, og fra OSL selvfølgelig, kommer de til å selge meg veldig mange Z-billetter. Nå går mye i kjip Eco, men kan jeg doble prisen og få Biz til 3-400€ t/r er jeg klar som en strikk.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 17-02-2010 at 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Positivt tiltag fra SAS. Må håbe at de "ser lyset" og kommer til at tilbyde dette på alle Europa-ruter - det kan kun gå for langsomt.
Jeg har undret mig meget over at ikke flere selskaber gør dette - vi er trods alt en del folk der gerne vil betale lidt mere for god service og premium kabine, men ikke har brug for fleksibilitet og trods alt synes at 7500 DKK t/r CPH-LHR er lige i overkanten.. En god måde at få højere indtjening på hvis man spørg mig...
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er et flott tiltak fra SAS sin side ! Er helt enig med FlyHI - en god mulighet til å øke inntjeningen
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Aj aj! Herlig! Diskuterte nettopp dette med en, og sa at det var synd
ikke SAS kunne tilby slike billetter til C-klasse med restriksjoner - og dermed lavere pris. Dette er uten tvil svært velkomment!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tilbudet gjelder også fra Dublin og Manchester til Stockholm, og fra London til Göteborg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Får håpe de kommer med dette til OSL. Rart hvis de ikke forsøker seg her i landet hvis BA sier at dette er stedet de selger flest businessbilletter i Skandinavia.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS har igjen salg på Business-biletter fra Storbritannia og Irland, denne gangen inkludert norske byer.
Fra London Copenhagen £325 Stockholm £382 Oslo £411 Stavanger £391 Bergen £329 Gothenburg £381 http://www.flysas.com/en/uk/Promotio..._4=SIP103PPbcs Fra Manchester: Copenhagen £346 Stockholm £453 Oslo £481 http://www.flysas.com/en/uk/Promotio..._4=SIP103PPbcs Fra Dublin: Copenhagen €498 Stockholm €498 Oslo €498 http://www.flysas.com/en/ie/Promotio...class-special/ Kan bestilles på wideroe.no! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godt nytt!
Håper å se disse prisene fra OSL en gang også!
![]() |
#16 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvorfor ikke andre veien også??
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Må indrømme at jeg hver gang SAS kommer med sådanne tilbud der kun gælder for markeder, der ikke inkluderer SAS' hjemmemarkeder bliver godt og grundigt fornærmet.
Selv har jeg en London-tur coming up og ville med glæde have fløjet med SAS og betalt ekstra for at sidde i business. Men til sammenligning skal jeg fra CPH give 7.800 for det, hvilket er helt ude i skoven når man fra England kan købe den for 2.865,- kr. Men hvis SAS ikke vil have mig som kunde, så flyver jeg da gerne med BA på resticted business denne gang - selvom jeg hellere end gerne ville have siddet på et SK-fly og gerne havde betalt en premium for en bedre klasse. Fint nok man kommer med differentierede tilbud, men så lad dem gælde for en bestemt rute og ikke kun fra UK ![]() Men det er åbenbart takken for at være en trofast og ellers tilfreds kunde.
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Derfor er alltid selskapene i sandkassen billigere til Asia enn selskap i Europa er, derfor er det alltid billigere med SAS fra UK enn skandinavia, LX fra UK til Afrika enn BA/VS direkte. Jeg er i Asia nå med en LX-billett fra LHR, tillegget fra BGO til LHR med SAS i billig-klasse, jeg har billetter til/fra Afrika som er kjøpt i Kenya... det eneste SAS har hatt bra priser på er sin J-klasse og og ufleksible biz til Asia i lavsesongen, det har vært brukt en del. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Med SAS er det forøvrigt også langt billigere at flyve ARN-CPH-BKK eller HAM-CPH-BKK end det er at flyve CPH-BKK - specielt på biz. Jeg forstår godt flyselskabernes baggrund for at gøre det, men at der skal være så stor prisforskel og at man f.eks. ikke indfører restricted business fra Skandinavien sender mig uanset direkte i kløerne på konkurrenterne, selvom jeg faktisk meget hellere ville have fløjet med SAS - det synes jeg er ærgerligt for både SAS og mig ![]() Naturligvis vil flyselskaberne gerne hive "nye" kunder ind, men med så store prisforskelle risikerer man også at skræmme sine faste kunder væk.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen gode søkemotorer for å finne rimelige business class billetter | barca | Reiseforum | 12 | 09-12-2014 06:42 |
Bestille Business Class-billetter | pgaa | Flyforum | 15 | 17-08-2008 15:05 |
First class/business med Thai fra Norge (Skandinavia) | SQ321 | Flyforum | 40 | 04-06-2007 21:55 |