![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,479
|
![]()
Det går bättre och bättre för Air China på ARN. Nu blir det snart dagliga maskiner till PEK:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Ikke overraskende i det hele tatt at de gjør det bra på ARN og her er det mer å gå på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,305
|
![]()
Det står at de bruker 777 pr idag. Mener å ha sett både 744 og 767 på ARN fra dem. Er 777 fast nå? Skal de skifte flytype når de utvider?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Nei, flytypen blir den samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Vilken trevlig nyhet. Hoppas det blir ett skifte av flygtyp. 777 är ett trevligt plan men deras A330 har i motsats modern kabin med IFE. Valet att flyga med dom skulle vara så mycket enklare om produkten som erbjöds ombord på ARN-PEK var mer attraktiv. Deras priser till en rad destinationer i Asien är ju för det mesta riktigt bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Helt enig. Fløj ARN-PEK i går. Sædeafstanden er fremragende ombord på B777, men alt andet er lav standard. A330 ville være et skridt i den rigtige retning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
|
![]() Quote:
Jag tittar på en resa till ICN och hem från HKG. CA dyker upp som klart billigaste bolag och jag tänker att det måste finnas en anledning till det. På deras hemsida finns det bilder från kabinen och det är 2-5-2. Är det bra för en ensam resenär? Hur är maten? Är det kinesisk bara? Har de kniv och gaffel? ![]() Jag har sett en del som andra forumister skrivit och det verkar inte så speciellt bra men det är mer än 1000 sek billigare än andra bolag. Jag antar att det är värt det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Air China flög 747-200/400 Combi på ARN fram till hösten 2001.
Sedan vart det 767-200/300EWR till 2008 då Air China bytte till A330-200 och under 2009 bytte bolaget till Boeing 777-200. Kärran är nästan alltid full med både pax och frakt enligt min kompis på SGS Arlanda. Ungefär 80% av passagerarna under vinterhalvåret är transferpax till Thailand och Australien påstår han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
|
![]()
Tack för svar. Jag är beredd att chansa med tanke på priset. Jag måste spara så att jag ska ha råd att flyga SQ F under semestern. Nu gäller det bara att få ok från chefen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
|
![]()
Är det mest kineser som flyger med dem eller är det blandat? Det var väl egentligen det jag undrade över med mina frågor om kniv och gaffel ovan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Inte bara priset är bra med Air China, att flyga med dom hör väl till dom snabbare alternativen att ta sig till Asien på? PEK är dessutom en bra flygplats. Utebliven IFE kan kanske kompenseras med en medhavd laptop, Ipad eller varför inte en vanlig bok...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Jeg har bare fløyet dem med A332, og der var alt helt topp, IFE var litt rar å kontrollere, men det var brukbart utvalg i filmer etc. Maten var god, men utvalget av drikke er litt begrenset, kinesisk øl og vin, ingen sprit. Vil definitivt anbefale øl, for great wall red wine er alt annet enn great. Fikk ikke to ølbokser, når de kom rundt, for da kunne øllen bli varm, men de sa at om jeg ville ha en til var det bare å plinge så skulle de komme med en iskald, for de var her for å jobbe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Det tycks som om ARN-PEK reduceras till 5 avångar i veckan i perioden jan-mars 2012.
http://airlineroute.net/2011/06/23/ca-w11update2/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Deres Boeing 777-maskiner, som de bruker på denne ruten, frister ikke mye: http://www.airchina.jp/en/virtualtours/index.html
Skal disse oppgraderes snart? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,878
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,251
|
![]()
2-5-2 seating, er jo noen som må sitte i midtsetene der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,878
|
![]()
Det er et poeng - men jeg tror faktisk Air China har "ekte" free seating så du kan velge seter i god tid.
Det er vel en 15% sjanse for å får dette møkkasetet. 2 seterene er jo fine da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,267
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air China uppgraderar PEK-ARN från 31/3 | L-1011 | Flyforum | 11 | 27-12-2012 01:24 |
Air China uppgraderar ARN | Jörgen | Flyforum | 5 | 17-11-2009 08:55 |
Air China bytter til A330 fra ARN | MartinL | Flyforum | 3 | 27-02-2009 13:39 |
Air China uppgraderar på PEK-ARN | jikswoboB | Flyforum | 8 | 21-07-2008 19:38 |
ARN ökar i juni... | jikswoboB | Flyforum | 0 | 08-07-2005 15:44 |