Flyprat


Go Back   Flyprat > Register- og ATC-Forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-06-2011, 14:11   #1
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
SAS Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Hei.

Hva er grunnen til at LN-TUK som kom til BDU som SK1305, gikk videre til KKN etter ett stopp på BDU? Flighten gikk som SK6327.

Denne skulle vel egentlig gå til OSL igjen som SK1306, men gikk istedet til KKN.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 14:32   #2
matsbg
ScanFlyer Blue
 
matsbg's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bardufoss
Posts: 249
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Hva dere får med dere!
Den gikk som SK1305 hit, og som MIL charter videre til KKN

Ingen 1306 i dag, første avgang der er i morgen!
matsbg is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 14:33   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Kan det være at de har slått sammen noen flighter?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 14:36   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
Default

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Kan det være at de har slått sammen noen flighter?
Hva er vitsen med å drive å gjette uten å vite, også svare feil, når noen spør et konkret spørsmål? Er det et forsøk på å forvirre trådstarter og bidra med feilinformasjon her inne?
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 14:39   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Sorry Mac. Men det har vel alltid vært slikt på forumet. Spekulasjoner altså. Det er ikke sikkert noen som vet noe ikke kommer til å svare. Så her er det bare å spekulere.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 14:44   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,057
Default

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Sorry Mac. Men det har vel alltid vært slikt på forumet. Spekulasjoner altså. Det er ikke sikkert noen som vet noe ikke kommer til å svare. Så her er det bare å spekulere.
Og der er forklaringen på at mange bransjefolk har forlatt forumet.....det er en ting å spekulere om nye ruter og slikt, men her er det stilt et konkret spørsmål som man enten vet svaret på eller ikke. Og vet man ikke er det ikke noe poeng å sitte i sofaen hjemme å gjette og svare feil!
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 14:47   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Sorry Mac. Men det har vel alltid vært slikt på forumet. Spekulasjoner altså. Det er ikke sikkert noen som vet noe ikke kommer til å svare. Så her er det bare å spekulere.
Svaret kom vel ganske kjapt fra faglig hold, tok 21 minutter
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 15:43   #8
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Svaret fra den faglige personen kom 1 minutt før posten som jeg antagelig satt og skrev min svar på tråden. Hadde jeg sett matsbg sitt innlegg hadde jeg ikke trengt å blande meg inn i denne tråden! Så beklager! Jeg prøvde bare å bidra!!!!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 16:10   #9
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Quote:
Originally Posted by matsbg View Post
Hva dere får med dere!
Den gikk som SK1305 hit, og som MIL charter videre til KKN

Ingen 1306 i dag, første avgang der er i morgen!
Takk for oppklaringa Mats, da ble jeg litt klokere.

Mener jeg så BDU-OSL skulle gå i dag med SAS også, men jeg tok feil

En annen litt rar ting er, er at ruten faktisk ble snappet opp på data.flight24.com
http://data.flight24.com/airplanes/ln-tuk/

SAS6327 seen @ 2011-06-30 14:03 CET on route from BDU to KKN

Last edited by Glenn; 30-06-2011 at 16:13.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 16:19   #10
wf145
at your service!
 
wf145's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Svaret fra den faglige personen kom 1 minutt før posten som jeg antagelig satt og skrev min svar på tråden. Hadde jeg sett matsbg sitt innlegg hadde jeg ikke trengt å blande meg inn i denne tråden! Så beklager! Jeg prøvde bare å bidra!!!!
Misforstå meg rett Twin Otter - vi vil gjerne at folk skal bidra. Men når ein ikkje veit noko konkret, så vert det - som du sjølv skriv - berre spekulasjonar og gjetting. Dette kan vere med på å gi forumet eit noko "frynsete" rykte hos bransjefolk - som ofte har korrekt info å kome med. I dette tilfellet kom infoen rett før du hadde skreve ferdig posten din.

Difor: Dersom du ikkje veit noko sikkert - KAN det vere lurt å ikkje skrive noko i det heile tatt...

Og igjen - vi vil gjerne at folk skal bidra - det må du ikkje tvile på!
__________________
Torbjørn
-----------------
wf145 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 08:38   #11
Journal
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Location: Ålesund
Posts: 128
Widerøe Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Quote:
Originally Posted by matsbg View Post
Hva dere får med dere!
Den gikk som SK1305 hit, og som MIL charter videre til KKN

Ingen 1306 i dag, første avgang der er i morgen!
Så dette, og tenkte at det måtte være en MIL-charter. Men dagen før var Widerøe på BDU, ifølge avinor sine sider. Hvorfor?
Journal is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 08:54   #12
wf145
at your service!
 
wf145's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Det var ein charter frå Sandane - i samband med gravferda til soldaten som fall ut av vindauget i Tromsø.
__________________
Torbjørn
-----------------
wf145 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 10:32   #13
Journal
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Location: Ålesund
Posts: 128
Default Re: Hvorfor gikk -TUK videre til KKN?

Takk for svar.

(Det var ikke i Tromsø han falt ut, men i Målselv)
Journal is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
TK til BKK og videre til USM med PG - gjennomsjekking av bagasje Molinari Reiseforum 7 20-03-2012 19:11
SVG Learjet 31 eller 60 til Sola. 28/11. (og videre til BGO) Twin Otter Spotteralerts 0 28-11-2011 03:55
Kapteinen gikk på do - så gikk alt til h....... LN-MOW Flyforum 9 30-11-2010 00:50
Hvilke fly bruker WF på KKN-MMK-KKN dimmaua Flyforum 3 31-08-2008 13:27
Kveldsflyet fra KKN til OSL opprettholdes i vinter SK384 Flyforum 12 04-10-2005 15:47


All times are GMT +2. The time now is 00:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.