![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Lufthansa må redusere og kutte kostnader på Europa trafikken. Lider også av samme særtyske avgifter som gjorde at Ryanair rømte Tyskland.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Lurer på om check-in.dk ikke har giddet å lese hva Lufthansa sa eller om de ikke forstår? Lufthansa bytter ut de mindre flyene (50-setere) med større fly, for å få ned kostnadene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Og her er hva som sto skrevet og som er det korrekte:
"Det sker blandt andet ved at udskifte større fly med mindre 50-sæders regional jets på flere europæiske ruter." ![]()
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,641
|
![]()
Tror nok heller Someone har rett. Tviler på at de plutselig vil innføre CRJ200ene igjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Hvis det er slik at LH er feilsitert av Check-in, så får vi vel vente til
LH slipper en pressemelding med korrekt versjon.
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
Han er sitert rett.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Posts: 294
|
![]()
Det spørs om ikke den nye særtyske skatten vil straffe Tyskland og Lufthansa som "connection point". Regner med at skatten også gjelder for connection flights.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Quote:
Og her har Dagens Næringsliv også skrevet det samme, at de skal bytte ut større fly med mindre 50-seters fly: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2162561.ece Og gjett hvem de har sitert, ja - Chech-in.dk. Den blinde viser vei for den døve er det vel noe som heter... Last edited by Boeing_fan; 15-06-2011 at 20:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Faktisk skjer begge ting.
Pa visse ruter byttes det ut mainline til fordel av LH Regional. Samtidlig er NEK konvertering av 55 737CL plus alle A32S familie fly i full sving. Her blir antall seter per fly ökt.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Hva angår CASK så er det selvsagt riktig at større fly typisk har lavere enhetskostnad, men samtidig så antar jeg at det er snakk om en trade-off mellom noe høyere enhetskostnad, lavere total tripcost og kanskje til og med økte enhetsinntekter (vanligvis så vil man forvente at man må redusere prisen for å øke salget, og har man færre seter å selge så blir det mindre behov for å selge billigbilletter). Så det er vel som BU662 skriver slik at denne utskiftingen skjer på enkelte ruter (og skal man så gjetter man da kanskje på litt mindre tunge ruter...). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France-KLM taper fortsatt penger | Someone | Flyforum | 3 | 31-07-2012 04:09 |
Ikke alle taper penger i Q1.....overskudd for Swiss | Someone | Flyforum | 3 | 05-05-2011 13:51 |
Ryanair taper penger | Someone | Flyforum | 40 | 05-02-2009 21:19 |
Southwest taper penger 2 kvartal på rad - nå ER det krise | CK | Flyforum | 9 | 26-01-2009 18:14 |
United taper penger | LN-MOW | Flyforum | 1 | 28-01-2005 10:01 |