![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og vestlige skattebetalere betaler.
Jeg er ikke overrasket, men blir fly forbanna hver gang jeg hører i slikt. En artikkel om saken fra db.no http://m.db.no/2011/06/11/nyheter/bi...anda/16888870/ Imm
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du er ikke alene om å irritere deg over slikt. Sånn går det når man lar regjeringene der nede selv ta ansvar for distribusjonen av midler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her burde det også ligge litt etikk ifra selger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror du flyselgere er noe bedre enn bilselgere?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg vet nå ikke. Afrika er et enormt kontinent og har ikke like gode offentlige kommunikasjoner som vi er vant til i Europa.
Uansett om vi liker denne presidenten eller dette regimet, jeg kjenner ikke noe til noen av dem, er det sikkert bra for Uganda at de har et regime som prøver å fungere, og da kanskje det er greit at presidenten kan reise dit embedet krever? Afrikanske presidenter har sikkert ikke hørt om janteloven, og det skal de bare være glade for.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har mine tvil der, men det er ikke som å kjøpe en ny bil til 2-300 k, bare gå inn i shappa med lappene inni skjorta. Er vel en hel del papirarbeid med fly, og her burde det vært mye vanskeligere å selge til land som mottar bistand, for å holde hodet over vannet.
Quote:
Tviler på om Airbus, Boeing osv. bryr seg om forholdene i landene de selger til, så lenge det ikke finnes FN vedtak ol. mot slikt. Selv om etikken burde slått inn her, desverre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er jeg veldig enig i at dette kan se ut som i overkant flott pengebruk fra Ugandas president, men sammenligningen med Jens sier kanskje vel så mye om synet på business aviation i Norge.
Det at staten Norge ikke "tar seg råd til" eget fly er i mine øyne meget rart. Se f.eks. siste dagers flom-situasjon hvor det var påkrevet at statsministeren viste seg og de fløy rundt i leid helikopter. Hva hvis dette hadde skjedd i nord-norge? Da ville det vært vanskelig å komme seg dit med justisminister, rådgivere osv på kort varsel uten å chartre et fly. Desverre har statsministeren en avtale med Air Alsie som har base i Danmark, og responstiden blir da deretter ved en krisesituasjon. Hva med miljøsiden av saken når flyet må flys tomt tur/retur Danmark hver gang regjeringen bruker det? Norge burde helt klart erstattet forsvarets Falconjets med noe nytt som kunne brukes som det arbeidsverktøyet et fly faktisk er. Ikke nødvendigvis noe så stort og flott som Gulfstream, men noen i mellomstørrelsen som kunne brukes av regjering og kongehus ved offisielle reiser. Samt et helikopter stasjonert i Oslo. Jeg er av den oppfattning at det vil være god økonomi for A/S Norge hvis landets ledelse kunne bruke tiden på reise til å arbeide og diskutere, noe de ikke alltid kan ombord i et rutefly. Ikke alt som kan diskuteres med "de uvaskede masser" tilstede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Last edited by amatør; 13-06-2011 at 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvis Widerøe kjøper SSJ100 - (Splittet fra ¨Widerøe kjøper jetfly¨) | TommyL | Småprat | 15 | 27-12-2016 20:23 |
SE-RKL Gulfstream Aerospace G-V-SP Gulfstream G550 c/n 5260 | AndersNilsson | Bilder & foto | 2 | 05-06-2013 11:56 |
Sør-Koreas president til Norge | JanSev | Bilder & foto | 24 | 19-09-2012 07:42 |
Ugandas president kjøper Gulfstream | imm | Flyforum | 8 | 13-03-2009 19:42 |