![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2008
Location: Saltnes
Posts: 1,403
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Plysj-utgaven av trippel-sju!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Jeg synes Dreamlineren er stilren og lekker! Jeg liker at vi ivaretar konstruksjonen ganske likt fra tidligere modeller, og ikke kommer med noe helt nytt, som som regel blir direkte dritstygt.
A350 og 787 er ganske like på den måten, og det liker iallefall jeg veldig godt. ![]()
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Siden alle nå plutselig snakket om utseendet: Jeg synes 787 ser bra ut. Moderne og relativt harmonisk design. Det er vel grenser for hvor annerledes en tube med to motorer under vingene kan bli, så jeg skjønner ikke helt hva kritikerne mener. Den har tross alt ny front, nye cockpitvinduer, nye vinger og ny halefinne i forhold til tidligere Boeingfly. Konsepttegningene var enda litt mer annerledes, men de mest ekstreme elementene ble filt bort i løpet av vindtunnelltestingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Det er bare å røske av vinger og hale så er det verdens største kulepenn:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Moderne og moderne....
Jeg synes nesa er påfallende lik disse - og ingen av disse selskapene har eksistert de siste 35 årene... ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
Jeg har fortsatt litt problemer med de motorene, men man venner seg kanskje til de...
Synes fortsatt 77W er det vakreste fra Boeing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
, men de flexende vingene er coole.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
Lurer på om utseende kan ha noe med aerodynamikken å gjøre, og ikke estetikken
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
Det opprinnelige designet var utrolig vakkert, men slik er det bare
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Som sagt er det nok andre hensyn enn estetikk som avgjør utseende til et fly. Selv synes jeg 787 er pen nok, men den utstråler ikke den "tyngden" som en 777 gjør.
__________________
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 12-06-2011 at 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Den eneste airliner med noe særpreg er B747.
Bortsett fra den har det skjedd lite nytt i flydesign, sånn visuelt sett, siden 50-tallet. Men - never change a winning team!
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
Når man står og ser på 787en forfra komme nedover på finale så er den nydelig med flexen i vingene. Ikke dirkete stygg å se på når den taxer forbi heller er nå min mening.
Bilde "utlånt" fra LN-MOW og tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80176 ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
|
![]()
Men flexer 787 sine vinger noe mer enn andre fly? For kommer ikke endel av det man ser på bildet her pga at 787 har endel mer dihedrale vinger enn det man er vant med?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Så lenge det finner fly-spottere som mener at de der klumpete greiene til Airbus ser bra ut, kan de ikke tas alvorlig!
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
Om de flexer mer eller mindre ifht. andre fly gir jeg egentlig fullstendig blanke i når det gjelder utseende på flyet, og min oppfatning av det. Det ser hvertfall meget pent ut. (Ja, har sett det live)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med to flere 787-9. Totalt 19 787 | LN-CGJ | Flyforum | 4 | 28-08-2015 22:13 |
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? | SE-SAM | Samlerhjørnet | 4 | 08-01-2011 14:57 |
4+2 787-8 til Midtøsten | Blubird | Flyforum | 1 | 21-05-2006 19:58 |
17 787'er til Russland? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 04-03-2006 13:41 |
787 til Marokko | CK | Flyforum | 3 | 11-08-2005 16:42 |