Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-06-2011, 10:22   #1
AggTouchdown
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2008
Location: Saltnes
Posts: 1,403
Default Utseendet til 787

Quote:
Originally Posted by putzmeister View Post
Huff så stygg den er...
Vet ikke om du tuller eller ei, men personlig syns jeg Dreamlineren er et av de kjedeligste designene på mange år, snakk om generisk airliner!
AggTouchdown is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 12:23   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Dreamlineren kommer til Warszawa - og måske Oslo

Plysj-utgaven av trippel-sju!
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 13:39   #3
Northrider
FlyKirurg
 
Northrider's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
Default Re: Dreamlineren kommer til Warszawa - og måske Oslo

Jeg synes Dreamlineren er stilren og lekker! Jeg liker at vi ivaretar konstruksjonen ganske likt fra tidligere modeller, og ikke kommer med noe helt nytt, som som regel blir direkte dritstygt.

A350 og 787 er ganske like på den måten, og det liker iallefall jeg veldig godt.
__________________
Med forbehold om trykkfeil
Northrider is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2011, 23:29   #4
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default

Siden alle nå plutselig snakket om utseendet: Jeg synes 787 ser bra ut. Moderne og relativt harmonisk design. Det er vel grenser for hvor annerledes en tube med to motorer under vingene kan bli, så jeg skjønner ikke helt hva kritikerne mener. Den har tross alt ny front, nye cockpitvinduer, nye vinger og ny halefinne i forhold til tidligere Boeingfly. Konsepttegningene var enda litt mer annerledes, men de mest ekstreme elementene ble filt bort i løpet av vindtunnelltestingen.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 13:02   #5
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Utseendet til 787

Det er bare å røske av vinger og hale så er det verdens største kulepenn:

Concorde is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 14:08   #6
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Utseendet til 787

Moderne og moderne....

Jeg synes nesa er påfallende lik disse - og ingen av disse selskapene har eksistert de siste 35 årene...





__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 14:35   #7
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: Utseendet til 787

Jeg har fortsatt litt problemer med de motorene, men man venner seg kanskje til de...
Synes fortsatt 77W er det vakreste fra Boeing.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 14:41   #8
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Utseendet til 787

, men de flexende vingene er coole.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 14:43   #9
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Moderne og moderne....

Jeg synes nesa er påfallende lik disse - og ingen av disse selskapene har eksistert de siste 35 årene...





Sant nok
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 14:57   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
Default Re: Utseendet til 787

Lurer på om utseende kan ha noe med aerodynamikken å gjøre, og ikke estetikken
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 15:42   #11
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Lurer på om utseende kan ha noe med aerodynamikken å gjøre, og ikke estetikken
Nei, sier du det?
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 17:35   #12
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: Utseendet til 787

Det opprinnelige designet var utrolig vakkert, men slik er det bare
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 22:48   #13
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: Utseendet til 787

Som sagt er det nok andre hensyn enn estetikk som avgjør utseende til et fly. Selv synes jeg 787 er pen nok, men den utstråler ikke den "tyngden" som en 777 gjør.
__________________
Upcoming: TRD-OSL

Last edited by LCH; 12-06-2011 at 22:54.
LCH is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 23:00   #14
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
Default Re: Utseendet til 787

Den eneste airliner med noe særpreg er B747.

Bortsett fra den har det skjedd lite nytt i flydesign, sånn visuelt sett, siden 50-tallet.

Men - never change a winning team!
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is online now   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 23:31   #15
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
Default Re: Utseendet til 787

Når man står og ser på 787en forfra komme nedover på finale så er den nydelig med flexen i vingene. Ikke dirkete stygg å se på når den taxer forbi heller er nå min mening.

Bilde "utlånt" fra LN-MOW og tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=80176

__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 23:40   #16
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
Default Re: Utseendet til 787

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Lurer på om utseende kan ha noe med aerodynamikken å gjøre, og ikke estetikken
Det er skikkelig urettferdig at aerodynamikken alltid får det som den vil, mens designere og spottere aldri blir hørt!
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 23:41   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,159
Default Re: Utseendet til 787

Men flexer 787 sine vinger noe mer enn andre fly? For kommer ikke endel av det man ser på bildet her pga at 787 har endel mer dihedrale vinger enn det man er vant med?
Someone is online now   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 23:43   #18
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
Default Re: Utseendet til 787

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Det er skikkelig urettferdig at aerodynamikken alltid får det som den vil, mens designere og spottere aldri blir hørt!
Så lenge det finner fly-spottere som mener at de der klumpete greiene til Airbus ser bra ut, kan de ikke tas alvorlig!
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is online now   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 23:44   #19
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
Default Re: Utseendet til 787

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Men flexer 787 sine vinger noe mer enn andre fly? For kommer ikke endel av det man ser på bildet her pga at 787 har endel mer dihedrale vinger enn det man er vant med?
Om de flexer mer eller mindre ifht. andre fly gir jeg egentlig fullstendig blanke i når det gjelder utseende på flyet, og min oppfatning av det. Det ser hvertfall meget pent ut. (Ja, har sett det live)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2011, 00:04   #20
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Utseendet til 787

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Det er skikkelig urettferdig at aerodynamikken alltid får det som den vil, mens designere og spottere aldri blir hørt!
Det er det som forklarer Shorts 330, rettferdighet for alle parter.
Superhai is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian med to flere 787-9. Totalt 19 787 LN-CGJ Flyforum 4 28-08-2015 22:13
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? SE-SAM Samlerhjørnet 4 08-01-2011 14:57
4+2 787-8 til Midtøsten Blubird Flyforum 1 21-05-2006 19:58
17 787'er til Russland? LN-MOW Flyforum 0 04-03-2006 13:41
787 til Marokko CK Flyforum 3 11-08-2005 16:42


All times are GMT +2. The time now is 20:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.