Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-10-2005, 20:18   #1
LN-AFG
ScanFlyer Gold

LN-AFG's Avatar

Default Transfer på MSP

Hei,

vurderer å fly BGO-AMS-SEA og SEA-MSP-AMS-BGO på returen.

Er det noen som har erfaringer med transfers fra domestic til International på MSP?

Må en ut i avgangshallen og gjennom sikkerhetskontrollen igjen?

Har sjekket hjemmesiden til Minneapolis/St.Paul og de er relativt vage på dette.
Old 17-10-2005, 20:21   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Transfer på MSP

Jeg tror det avhenger litt av Gate in og Gate ut, men i utgangspunktet var det ikke noen ny sikkerhetskontroll naar vi kom i fra SEA og fortsatte Internationalt....men naar det er sagt ankom vi til samme omraadet som flighten videre gikk i fra....
Old 17-10-2005, 20:23   #3
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er ingen forskjell paa internasjonale og innenlands avganger i USA. De gaar fra samme terminalomraader. MSP er vel som 'S'-gates paa SEA .. du har spesielle korridorer for internasjonale ankomster - resten er det samme.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2005, 20:31   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Fløy SEA-MSP-OSL med NW i 99 og da var det ingen forskjell... Flott flyplass - med flere Starbucks....
EB is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2005, 20:50   #5
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally posted by EB
- med flere Starbucks....
Hva tror du det foerste jeg saa var da jeg gikk i land fra SAS-maskinen i Wien? Jepp, en Starbucks ....

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2005, 00:32   #6
LN-AFG
ScanFlyer Gold

LN-AFG's Avatar

Da blir det nok via MSP hjem, A330 bort og Diesel 10 hjem. Takk for svar folkens
Old 18-10-2005, 01:14   #7
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-AFG
Da blir det nok via MSP hjem, A330 bort og Diesel 10 hjem. Takk for svar folkens
Syke, syke mann! Skulle gjort hva som helst for å få en 333 mellom AMS og MSP istedet for D10 nok en gang!

Men når temaet om transfer på MSP er oppe, er det noen som vet hvordan det fungerer andre veien? Jeg kommer til MSP fra OSL/AMS, og skal videre innenriks til GFK. Jeg vet at vi må gjennom Customs og Immigration på MSP, men blir vi sjekket igjennom helt fra OSL til GFK, eller må vi sjekke inn helt på nytt i MSP? Dersom vi blir sjekket helt igjennom og får boarding pass for MSP-GFKOSL må vel bagasjen leveres i innsjekken allikevel.
Old 18-10-2005, 02:13   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

MSP er en veldig grei flyplass å bytte fly på, bare DTW er bedre i mine øyne her i US. Om man har en middels connection så bruker man 5-6 min å gå. Er man uheldig og må fra f.eks XJ til international så tar det ca 10 min innkludert toget.

Innsjekk til GFK burde gå greit å få på OSL, men du må uansett levere bagasjen på nytt, og da spiller det liten rolle om du får boardingkortet på OSL eller i MSP.

Jeg går ut fra at flighten til GFK går fra motsatt ende av terminalene enn flighten du kommer inn med, men har du mer enn 1.5 time mellom flightene så går det nok veldig greit, selv med immigrasjon. MSP har ikke det store rushet med 1000+ passasjerer på en halvtime slik som en del andre immigrasjoner.
Old 18-10-2005, 02:24   #9
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
Originally posted by Dag Viking
MSP er en veldig grei flyplass å bytte fly på, bare DTW er bedre i mine øyne her i US. Om man har en middels connection så bruker man 5-6 min å gå. Er man uheldig og må fra f.eks XJ til international så tar det ca 10 min innkludert toget.

Innsjekk til GFK burde gå greit å få på OSL, men du må uansett levere bagasjen på nytt, og da spiller det liten rolle om du får boardingkortet på OSL eller i MSP.

Jeg går ut fra at flighten til GFK går fra motsatt ende av terminalene enn flighten du kommer inn med, men har du mer enn 1.5 time mellom flightene så går det nok veldig greit, selv med immigrasjon. MSP har ikke det store rushet med 1000+ passasjerer på en halvtime slik som en del andre immigrasjoner.
Har 2:15 så da burde det jo holde i massevis. Skal (desverre) ikke fly XJ, det blir NW D9S. (Hadde håpet på XJ ARJ, men pytt pytt) Takk for svar!
Old 18-10-2005, 06:40   #10
catocontrol
Air Traffic Controller

catocontrol's Avatar

Been there, done that! Jeg syntes MSP ser ut som et kjøpesenter. Lavt under taket, og tepper på gulvene. Til og med en aim av vanilje der.

Man kommer ut av flyet, går gjennom imigrasjonskontrollen, henter bagasjen, gjennom en ny kontroll. Legger bagasjen på et nytt bånd. Gjennom sikkerhetskontroll. Man er dermed gjennom alt, og kan vandre fritt rundt på kjøpesenteret Ikke imponert over vareutvalg etc, men helt grei flyplass. Kunne godt la være å pumpe ut vaniljelukt:
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2005, 06:46   #11
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

A330 kommer til å fly i mange år...prøv DC10 så mye du kan...:
Old 18-10-2005, 09:46   #12
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
Originally posted by catocontrol
Been there, done that! Jeg syntes MSP ser ut som et kjøpesenter. Lavt under taket, og tepper på gulvene. Til og med en aim av vanilje der.

Man kommer ut av flyet, går gjennom imigrasjonskontrollen, henter bagasjen, gjennom en ny kontroll. Legger bagasjen på et nytt bånd. Gjennom sikkerhetskontroll. Man er dermed gjennom alt, og kan vandre fritt rundt på kjøpesenteret Ikke imponert over vareutvalg etc, men helt grei flyplass. Kunne godt la være å pumpe ut vaniljelukt:
Hehe, de er glade i kjøpesentere i midtvesten. (kan det ha noe med temp'en å gjøre?)Det ligger et enda større på andre siden av rullebanen...
Old 20-10-2005, 15:16   #13
catocontrol
Air Traffic Controller

catocontrol's Avatar

Quote:
Hehe, de er glade i kjøpesentere i midtvesten. (kan det ha noe med temp'en å gjøre?)Det ligger et enda større på andre siden av rullebanen...
Been there, done that også! har trasket gjennom Mall of america noen ganger! Kvinners drøm, hatobjekt for menn hehe
Old 21-10-2005, 08:26   #14
KLMNordic
ScanFlyer Blue

Tror de har en transfer check-in rett etter tollen. Men er jo like greit å få¨boardingkort i Norge. Da burde det i hvertfall være lett med sete requests. Men nå skal visst NW pax'en være flinke til å sjekke seg selv inn på internett, så flyet kan jo alikevel være fullsatt når du sjekker inn på flyplassen i Norge. Husk at du også kan sjekke deg selv inn på KLM.com 30 timer før avgang, hvis du kjøper e-tkt.
KLMNordic is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 09:59   #15
catocontrol
Air Traffic Controller

catocontrol's Avatar

Hvorfor i all verden skal du til Grand Forks? Jeg har vært der jeg! Flatt flatt flatt flatt flatt. Ekstremvær! lykke til
Old 21-10-2005, 12:24   #16
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Jeg skal studere jus i et halvt år, Universitete i Oslo har en utvekslingsavtale med UND. Har du studert der også? Vet at de har både flyger- og flygerlederutdanning der.
Old 21-10-2005, 16:51   #17
catocontrol
Air Traffic Controller

catocontrol's Avatar

Flygeleder UND er bra det, selv om jeg syntes USA er litt jalla

Plasser som anbefales

Supertarget (stor butikk)
Colombia Mall
The Edge (uteplass)
Joe Dimagios(aner ikke hvordan det staves, men du får meget svære burgere der
Old 23-10-2005, 14:35   #18
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Takk for tipsene!

Jeg vet at du er flygeleder (flygerleder var tyrkleif), så jeg hadde en mistanke om at du kanskje var utdannet på UND. GFK er ikke noe mål i seg selv, men det blir jo litt morsomt å oppleve small town America og det amerikanske utdanningssytemet.(Jusutdanningen i USA skal være blant verdens beste, det skal ihvertfall ikke mye til for å slå den norske...)

Det blir nok endel reising rundt omkring også, så det blir ikke bare GFK på meg!

Old 07-11-2005, 15:01   #19
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Default Replying to Topic 'Transfer på MSP'

Quote:
Originally posted by LCH

Quote:
Originally posted by LN-AFG
Syke, syke mann! Skulle gjort hva som helst for å få en 333 mellom AMS og MSP istedet for D10 nok en gang!
Grrrissed Nå har NW satt opp 333 på den første avgangen mellom AMS og MSP, den vi KUNNE valgt, men vi har billetter på siste avgang, og det er selvfølgelig fortsatt en Diesel 10. Typisk!

EDIT: LN-AFG, avhengig av hvilken avgang du valgte fra MSP er det mulig det blir 333 på deg åkkesom.
Old 07-11-2005, 15:03   #20
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Replying to Topic 'Transfer på MSP'

Se på det som en sjanse til å fly en klassiker for kanskje siste gang...:
Reply

Posting Rules