![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Hei,
vurderer å fly BGO-AMS-SEA og SEA-MSP-AMS-BGO på returen. Er det noen som har erfaringer med transfers fra domestic til International på MSP? Må en ut i avgangshallen og gjennom sikkerhetskontrollen igjen? Har sjekket hjemmesiden til Minneapolis/St.Paul og de er relativt vage på dette.
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg tror det avhenger litt av Gate in og Gate ut, men i utgangspunktet var det ikke noen ny sikkerhetskontroll naar vi kom i fra SEA og fortsatte Internationalt....men naar det er sagt ankom vi til samme omraadet som flighten videre gikk i fra....
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ingen forskjell paa internasjonale og innenlands avganger i USA. De gaar fra samme terminalomraader. MSP er vel som 'S'-gates paa SEA .. du har spesielle korridorer for internasjonale ankomster - resten er det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Fløy SEA-MSP-OSL med NW i 99 og da var det ingen forskjell... Flott flyplass - med flere Starbucks....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Da blir det nok via MSP hjem, A330 bort og Diesel 10 hjem. Takk for svar folkens
![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() Men når temaet om transfer på MSP er oppe, er det noen som vet hvordan det fungerer andre veien? Jeg kommer til MSP fra OSL/AMS, og skal videre innenriks til GFK. Jeg vet at vi må gjennom Customs og Immigration på MSP, men blir vi sjekket igjennom helt fra OSL til GFK, eller må vi sjekke inn helt på nytt i MSP? Dersom vi blir sjekket helt igjennom og får boarding pass for MSP-GFK på OSL må vel bagasjen leveres i innsjekken allikevel.
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
MSP er en veldig grei flyplass å bytte fly på, bare DTW er bedre i mine øyne her i US. Om man har en middels connection så bruker man 5-6 min å gå. Er man uheldig og må fra f.eks XJ til international så tar det ca 10 min innkludert toget.
Innsjekk til GFK burde gå greit å få på OSL, men du må uansett levere bagasjen på nytt, og da spiller det liten rolle om du får boardingkortet på OSL eller i MSP. Jeg går ut fra at flighten til GFK går fra motsatt ende av terminalene enn flighten du kommer inn med, men har du mer enn 1.5 time mellom flightene så går det nok veldig greit, selv med immigrasjon. MSP har ikke det store rushet med 1000+ passasjerer på en halvtime slik som en del andre immigrasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Been there, done that! Jeg syntes MSP ser ut som et kjøpesenter. Lavt under taket, og tepper på gulvene. Til og med en aim av vanilje der.
![]() Man kommer ut av flyet ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
A330 kommer til å fly i mange år...prøv DC10 så mye du kan...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Air Traffic Controller
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Innsjekk til GFK burde gå greit å få på OSL, men du må uansett levere bagasjen på nytt, og da spiller det liten rolle om du får boardingkortet på OSL eller i MSP.
Tror de har en transfer check-in rett etter tollen. Men er jo like greit å få¨boardingkort i Norge. Da burde det i hvertfall være lett med sete requests. Men nå skal visst NW pax'en være flinke til å sjekke seg selv inn på internett, så flyet kan jo alikevel være fullsatt når du sjekker inn på flyplassen i Norge. Husk at du også kan sjekke deg selv inn på KLM.com 30 timer før avgang, hvis du kjøper e-tkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Hvorfor i all verden skal du til Grand Forks? Jeg har vært der jeg! Flatt flatt flatt flatt flatt. Ekstremvær!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg skal studere jus i et halvt år, Universitete i Oslo har en utvekslingsavtale med UND. Har du studert der også? Vet at de har både flyger- og flygerlederutdanning der.
![]() |
#17 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Flygeleder
![]() ![]() Plasser som anbefales Supertarget (stor butikk) Colombia Mall The Edge (uteplass) Joe Dimagios(aner ikke hvordan det staves, men du får meget svære burgere der ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for tipsene!
Jeg vet at du er flygeleder (flygerleder var tyrkleif ![]() Det blir nok endel reising rundt omkring også, så det blir ikke bare GFK på meg! ![]()
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() EDIT: LN-AFG, avhengig av hvilken avgang du valgte fra MSP er det mulig det blir 333 på deg åkkesom.
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Se på det som en sjanse til å fly en klassiker for kanskje siste gang...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Transfertid MSP | lurudal | Reiseforum | 15 | 29-08-2012 07:42 |
LHR-MSP og MSP-LAS | Vede | Register- og ATC-Forum | 0 | 10-03-2012 22:30 |
Nestenulykke ved MSP | Tommy777 | Flyforum | 2 | 30-09-2010 03:35 |
MSP-SFO-MSP med Northwest | KaiGywer | TripReports | 4 | 02-08-2005 22:19 |