Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2011, 18:32   #1
zeta40
Newcomer

OBB 19 Jobb som stuer på Oslo?

Ser at Røros Flyservice OSL AS / Aviator Airport Alliance søker stuere.
Lurer på om det er ok jobb?, begynner å bli lei den jeg har nå. tenkte å søke, men lurer på hva som menes med fast stilling 75% deltid. Og hva tjener man i året som som stuer??
zeta40 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 19:00   #2
Dreyer
ScanFlyer Silver

Default Re: Jobb som stuer på Oslo?

Først og fremst, du blir ikke rik av å være stuer, 300-400.000,-. Jeg har ikke jobbet i Røros, men har vært i Menzies og jobber nå i SAS. Jobben er helt OK, det er mange hvertfall i SAS som har vært der fra fornebu, så kan ikke være helt gale.

75% stilling er vel det mest normale å få når man starter, men hvis du er fleksibel får du fort fylt timene til 100%. Husk at du jobber turnus, så vær forberedt til å jobbe til alle døgnes tider.

I starten er det veldig tungt da man ikke har teknikk, samt man er ikke vant med å bruke en del av musklene som man bruker daglig som stuer, men dette blir man fort vant med. Man får også etterhvert utsjekker på utstyr, slik at man kan betjene mer og mer bakkeutstyr.

Siden jeg jobber for SAS, skal jeg være forsiktig om uttaleler vedrørende Røros Flyservice, da dette kan komme ut feil.

Lykke til, håper du vil trives
Dreyer is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 19:49   #3
zeta40
Newcomer

Hvordan turnus er det?
er det en uke tidlig og en uke sent??

Har jobb som håndtverker, så er vant til noen tunge løft. Ser spennende ut ihvertfall.
zeta40 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 19:51   #4
OEriksen
ScanFlyer Blue

OEriksen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Først og fremst, du blir ikke rik av å være stuer, 300-400.000,-. Jeg har ikke jobbet i Røros, men har vært i Menzies og jobber nå i SAS. Jobben er helt OK, det er mange hvertfall i SAS som har vært der fra fornebu, så kan ikke være helt gale.

75% stilling er vel det mest normale å få når man starter, men hvis du er fleksibel får du fort fylt timene til 100%. Husk at du jobber turnus, så vær forberedt til å jobbe til alle døgnes tider.

I starten er det veldig tungt da man ikke har teknikk, samt man er ikke vant med å bruke en del av musklene som man bruker daglig som stuer, men dette blir man fort vant med. Man får også etterhvert utsjekker på utstyr, slik at man kan betjene mer og mer bakkeutstyr.

Siden jeg jobber for SAS, skal jeg være forsiktig om uttaleler vedrørende Røros Flyservice, da dette kan komme ut feil.

Lykke til, håper du vil trives

Slik han sier Jobber selv i Røros og tok en av de 75% de har ute nå.. Jobbet i Menzies før, knall sted det også. Men Academic Work er oså en vei inn,men de har lav lønn og lite timer..
Old 06-06-2011, 19:53   #5
OEriksen
ScanFlyer Blue

OEriksen's Avatar

Quote:
Originally Posted by zeta40 View Post
Hvordan turnus er det?
er det en uke tidlig og en uke sent??

Har jobb som håndtverker, så er vant til noen tunge løft. Ser spennende ut ihvertfall.
2 uker tidlig, og 2 uker seint tror jeg det er. Har ikke fått min skift plan enda,men er hvert ca slik..
Old 06-06-2011, 19:59   #6
Jamsan
Newcomer

Har selv hatt 75% hos Røros, og har 100% nå.
Syntes 75% bare er sånne restvakter uten noe som helst system... Det var ihvertfall sånn da jeg var det. 100% har man en grei skiftplan, men er litt kjedelig å jobbe annenhver helg.

Skulle jeg ha satset på å jobbe her lenge, ville jeg prøvd å komme meg inn i sgs.
Jamsan is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 21:58   #7
Lowandslow
ScanFlyer Blue

Jobbet selv som stuer noen år på OSL, og må si det var en jobb jeg trivdes utrolig godt i.
Sosial og fin arbeidsplass og et greit sted å være om man er interessert i luftfart
Når det gjelder lønn, så mener jeg selv at det er et rimelig godt betalt yrke med tanke på at det ikke stilles særlig store krav til utdanning. Vet ikke om andre mange steder hvor man kan tjene såpass mye i forhold til hvor lite utdanning som egentlig trengs.
Lykke til!
Lowandslow is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 22:09   #8
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Først og fremst, du blir ikke rik av å være stuer, 300-400.000,-.
Er lønningene så høye?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2011, 22:16   #9
OEriksen
ScanFlyer Blue

OEriksen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jamsan View Post
Har selv hatt 75% hos Røros, og har 100% nå.
Syntes 75% bare er sånne restvakter uten noe som helst system... Det var ihvertfall sånn da jeg var det. 100% har man en grei skiftplan, men er litt kjedelig å jobbe annenhver helg.

Skulle jeg ha satset på å jobbe her lenge, ville jeg prøvd å komme meg inn i sgs.
Kommer ny skiftplan til 75% ene den 20. Juni mener jeg og hørt.
Old 06-06-2011, 22:18   #10
OEriksen
ScanFlyer Blue

OEriksen's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Er lønningene så høye?
75% ligger på 20600 + skift tillegg TROR jeg.
100 ligger på rundt 30xxxet sted,

Men de forhandler ny lønn..

Posting Rules