![]() |
|
![]() |
#1 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Jeg og familien var en tur på Rygge storsenter i dag. Det var middagstid, og vi bestemte oss for å innta et måltid på en av Mosseregionens utallige pizzarestauranter. Pizza, eller foccaccia, som italienerne ville ha kalt det de serverer her, er virkelig en spesialitet på disse traktene.
Som vanlig, benyttet jeg ventetiden til litt spotting. Det var overskyet, så Ryanair, Norwegian og City Airline lot seg ikke feste til brikka (eller hva det nå er man fester fly til i en iPhone). Med ett fikk jeg øye på en Cessna 150. Den hadde god margin til skydekket og beveget seg ikke fortere enn at jeg rakk å knipse flere bilder av den. Den "hang" liksom i lufta. Kommentaren er mellom bildene. ![]() LN-PGB ![]() ![]() Last edited by RWY 24; 11-06-2011 at 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Det hadde vært noe å fått susende inn over pipa når man har ringt etter pizza
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,603
|
![]()
Er dette et fly som har gått i Norge? I så fall, med hvilken registrering. Har ikke hvert mange 152 `er i Norge. Tror det er en 150.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]() ![]()
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,603
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Her er hele flyet:
![]() Jeg har lest meg opp!: Det har omnivisionvindu bak og kort "raked" halefinne, en kombinasjon som ble introdusert i 1966 med 150F. Halen var uforandret fram til 1973, så flyet er nok en 150 fra mellom 66 og 73. Last edited by RWY 24; 11-06-2011 at 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Nei det stemmer det. Det må være en 150F (første med skrå hale) til og med 150K som henger i taket. Er den franskbygget hos Reims skal det være en F foran, F150K. Da 150L ble introdusert i 1971 hadde den fått understellslegger i stålrørskonstruksjon i stedenfor de tidligere utgaver som hadde flate legger i fjærstål. Da 152 ble introdusert i 1977 hadde den slikt understell som 150L fikk i 1971.
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Da kan vi foreløpig konkludere med at det er en 150 bygget mellom 1966 og 1971.
Jeg har prøvd å google litt, men har ikke funnet noe om historien til flyet. Jeg får f.eks. ingen treff på reg-et. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
Posts: 1,603
|
![]()
Den registreringen har ikke vært i bruk i norge.
Kan det være et fly som er kommet fra Norønnafly på Rakkestad? Tenker på et som har blitt ødelagt på en eller annen måte og som bare har blitt "fusket til" så det ser pent ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair Rygge-Gatwick-Rygge | LN-CMN | TripReports | 1 | 29-06-2011 11:48 |
Rygge | TenFour | Bilder & foto | 13 | 28-11-2009 11:23 |
Rygge | Spanair | Flyforum | 10 | 12-05-2008 21:26 |
Rygge-Istanbul-Rygge | FlightDeck | TripReports | 13 | 31-03-2008 15:04 |
Rygge | EK 007 | Flyforum | 33 | 27-08-2007 19:37 |