![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei!
Er rimelig ny innen dette Eurobonus greiene, forstår så langt at man ikke tjener poeng innenlands i Norge, og man tjener ikke poeng på tilsluttningsbilleter, (f.eks Bodø-Oslo-London i stedet for Oslo-London) Jeg vurderer tur til London i Juli neste år, og ser da på billetter at hvis jeg bare bestiller fly tjener jeg 650 poeng, men hvis jeg bestiller fly og hotell i lag tjener jeg 500 poeng? Det virker jo unektelig litt snodig? I tillegg ser det ut som at det er billigere å kjøpe poeng enn å tjene de opp på flyreise? (F.eks her, Oslo-London-Oslo blir i mitt tilfelle 1565,- NOK, og får 650 poeng, mens 1000 poeng ved kjøp koster 45,- EUR, eller 344,-NOK ? Kan noen også bekrefte at det virkelig er slik at poeng jeg tjener opp går ut etter 5 år?! Blir i så tilfelle uhyre vanskelig å tjene seg poeng da hehe.
![]() |
#2 | ||||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Problemet med å reise mye for min del er at jeg bor på helt feil plass i landet, må jo pikade betale det samme for Bodø-Oslo-Bodø som dere søringer kommer dere til utlandet for! hehe.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er et godt poeng at man tjener EuroBonus-poeng på andre ting enn flyreiser. Hvis du vil tjene mye poeng i året anbefaler jeg deg følgende:
- Bestill Trumf Visa og få EuroBonus-poeng når du er ute og handler (mye poeng hos NorgesGruppen, en del poeng for øvrig). Ingen årsavgift. Hvis du ikke ønsker et kredittkort kan du uansett registrere deg hos Trumf og få poeng som du overfører til EuroBonus når du handler hos Kiwi, Meny, Joker etc. - Handle gjennom webshopen til SAS når du trenger noe, det kan gi en del poeng. - Vær konsekvent når du er ute og reiser (hvis du reiser en del) også når det gjelder hotell og leiebil. Mye annet man kan gjøre for å tjene poeng også. Fly, for eksempel. Men poenget er at det er et hav av muligheter for å tjene ulike poeng der ute, men det er viktig å samle alle disse småopptjeningene inn på én og samme konto/ordning. Det er snart ingenting igjen som du ikke får EuroBonus-poeng for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men da er mitt spørsmål, hvorfor får jeg ikke noe poeng på hotell bestilling via SAS? (Står faktisk at jeg bare får 500 poeng hvis jeg bestiller Hotell og fly sammen.
Er det kansje 500 poeng per natt eller noe?
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg har på samme opphold klart å få bonuspoeng på portal jeg bestilte gjennom, kort jeg betalte med og hotell jeg bodde på. :-)
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er mage triks i Ludo, det er jo fullt mulig å få poeng på innenlandsflygninger også, bare man bruker de rette kortene på de rette selskapene.
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det ikke bare å bruke et kort som gir eurobonuspoeng og bestille reiser i Norge gjennom expedia.com for eksempel?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om man f.eks booker DY for en tur BGO-OSL-BGO, enten gjennom deres side eller via expedia, ticket etc vil man etter sånn jeg har forstått det ikke få ekstrapoeng om man betaler med EB knyttet amex. Dette fordi at amex registrerer på kort statement reisen man tar. Hadde man derimot betalt samme turen med trumf visa ville man fått trumfpoengene som igjen blir EB poeng pga at de ikke registrer annet enn en ren transaksjon og ikke hvor man faktisk skal. Samme gjelder selvsagt hos SAS. Av den grunn betaler jeg aldri turer innenlands med amex. Gjorde det en gang for å bikke 100K grensen, og etter mine beregninger fikk jeg aldri poeng for disse 3000 kr jeg brukte. Vil tro dette også gjelder Diners, men har ikke dette kortet og er ikke sikker. Et annet eks er om man reiser samme ruten med SAS og betaler med Norwegian sitt kreditt kort vil dette gi cashpoints på saldoen, men ikke om man betaler hos DY da kortet klart er knyttet opp til deres database, men registrer ikke routinger hos andre selskaper. Om jeg er helt på trynet med min konklusjon setter jeg forøvrig pris på at noen retter meg
![]() Forøvrig er jeg blitt veldig glad i tjene poeng via kredittkort. Bruker i 99% av alle mine kjøp via kreditt og ikke debetkort. Blitt litt bortskjemt og forventer på en måte å få noe igjen for mine kjøp. Kunsten er jo selvsagt å betale regningen når den kommer, men med litt kontroll over egen økonomi er jo dette bare som en "lek" å anse. Tenk på hvor mange poeng man kunne tjent om f.eks trumf hadde tilbudt samme opplegget som kickback.no der man kunne fått trumfpoengene istedenfor å få poeng hos kickback. Hadde blitt mange EB points etterhvert. Lov å drømme, selvom jeg gjerne sporer litt av tema her på slutten.
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
men interresant, satt å tenkte på EB Master/Diners/AM for å betale for bedriftens flybruk, men den gikk ikke nei.... Satse på Trumf Visa da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Gjelder også Diners og MasterCard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Så ja, konklusjon din er helt grei, bare å "kryssbytte" kort. (har ikke testet Trumf Visa på innenriks, men antar det gir uttelling hos begge)
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Endelig en plass for meg hvor jeg kan spøre om SAS Eurobonus. Jeg bestilte kor for snart 6 måneder siden eller mer, men jeg har enda ikke fått noen av poengene jeg skulle hatt når jeg starter eurobonus og fordeler med det. Så hva er gale noen som vet? Jeg prøvde og spøre dem på SVG som jobbet i SAS på kontor og service men dem visste ingenting. Så setter pris på om noen her inne vet noe, vær så snill og hjelp meg.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvor mange poenggivende turer har du hatt siden du fikk kortet? Og oppga du bonusnummeret?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har hatt en tur og har oppgitt kortnummeret ja. Men fortsatt ingen poeng er kommet inn og SAS vet ingenting Så hva skal jeg gjøre?
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De 500 poengene for å melde seg inn fikk jeg ganske kjapt etter at jeg meldte meg inn tror jeg. Jeg har forøvrig ikke flydd noen kvalifiserende flygninger siden jeg fikk det (men har oppgitt nr. på innenriksturer).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024) | oy-viv | Reiseforum | 383 | 21-08-2024 12:22 |
EuroBonus DinersClub spørsmål | CaptainMorgan | Reiseforum | 20 | 26-07-2014 21:24 |
Spørsmål an Eurobonus. | rampen | Reiseforum | 2 | 13-10-2012 21:57 |
Eurobonus-spørsmål | ENGM RAMP | Reiseforum | 2 | 21-09-2009 23:36 |
Spørsmål om Eurobonus | Marius_S | Flyforum | 21 | 12-03-2008 17:12 |