![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/IT_Telekom/article632974.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så må jo kunden selv printe ut "kodene" så da sparer DY penger der også... Men enda bedre blir det når alt ligger i magnetstripen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men hvordan er regnestykket her egentlig? Hvor er det man sparer de 100 kronene? Går man utenom systemer som krever betaling per passasjer, eller hvordan er det dette egentlig fungerer?
Får ikke helt regnestykket til å gå opp.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man trenger vel egentlig ikke å ta med seg dokumentet når man skal reise dersom man kan fremvise gyldig id-papirer. ALternativt så kan man benytte Norwegians Bizzikort osgå for rabatterte billetter. Det beste ville selvsagt vært om man bare kunne bruke kredittkortet direkte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og det kan man snart!!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hadde Aanby som "foredragsholder" for noen uker siden... Imponerende det han sa og viste oss...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva er greia ? , BIZ kortet eller AMEX har jeg alltid med meg, hvorfor skal jeg måtte printe ut bilett med strekkode ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiste med Norwegian i forrige uke hvor jeg benyttet kredittkortet mitt som billett. Dette fungerte helt ok og likt med når jeg benyttet kredittkortet som billett i SAS Braathens tidligere i høst.
Når det gjelder bruk av kredittkort som billett har dette noen begrensninger dersom man kjøper billetten for andre eller at man kjøper billetter til flere som reiser sammen. I disse tilfellene fungerer reisedokumentene til Norwegian meget bra, man kan bare sende dem til de respektives e-mail og alle har fått sitt reisebevis med all informasjon. I dette fora virker det som om mange reiser mye alene! Jeg mener Norwegian har fått til veldig mye på kort tid. Spesielt imponert over pris kalenderen. Når de kjørte en kjempekampanje tidligere i høst tok det meg ikke mange minuttene å hamstre en liten bunke med veldig billige billetter. Stå på Norwegian, dere er et friskt pust i norsk næringsliv! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Ikke spesielt revolusjonerende, amerikanske flyselskaper har alle tilsvarende loesninger.
Merket meg da jeg var i Europa sist at dere henger litt etter naar det gjeller elektroniske billetter .. KLM kunne ikke la meg reise paa elektronisk billett fra HEL - selv om den var utstedt slik(!) og SAS kunne heller ikke gi meg e-billett CPH-VIE ... Blue1, derimot!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Nå burde do jo egentlig være veldig glad for at de overhodet ga deg billett... :smokin
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
De 'ga' meg ingenting. De var alle normale billetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
OK. Du skal være glad for at du lov å kjøpe billett og bli med ombord...
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Naa,det er noe helt annet ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
:devil
![]() ![]()
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det er jo helt usant, du har kun fått en papirutskrift og du er ikke sjekket inn før du har vist denne lappen enten på innsjekk eller gate. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Er det ikke engang gyldig som boardingkort?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da er vi ett skritt videre her borte. OLCI med printing av boardingpass er null problem, og man kan gå rett til gate med håndbagasje. Det jeg ikke har fått gjort her, men som jeg gjorde i Norge, er å printe ut bagasje-tag selv. De kommer ut på baksiden av automatene/innsjekk-skranken, og man må vise boardingkortet for å få bagasjen tagget. Merkelig! TSA-krav regner jeg med
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|