![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
NSFF har fått en henstilling fra SAS Museet og OSL om at det er observert personer oppe på taket av SAS Museet, de som ble snakket til sa at de ikke hadde hørt noe fra "foreningen" om at det ikke var lov.
NSFF presiserer at det IKKE er lov til å bruke plattformen til å gå opp på taket til SAS Museet, hvis dette blir ett problem som fortsetter så kan vi bli tvunget til å stenge hele plattformen. REPEKTER DETTE. NSFF |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
OSL AS har hengt opp skilt med telefonnummer man kan ringe for å varsle ureglementert/mistenkelig adferd langs flyplassgjerdene. Det er også et slikt skilt på plattformen. Ikke nøl med å slå på tråden om du observerer det NSFF beskriver, eller andre observasjoner du mener OSL bør vite om langs flyplassen. Korrektive tiltak vil da bli iverksatt.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Apropos skilt på plattformen: Jeg mener da at jeg så et skilt der om et det nettopp ikke var lov å klatre på taket av museet da jeg stod der sist torsdag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stemmer det Martin, NSFF satte opp skilt ang det når plattformen ble inviet så bør folk ha fått med seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Hvorfor skal folk oppå taket til Museet !!! Plattformen er einet sted å stå. Jeg brukte plattformen både lørdag, søndag og deler av mandagen og har aldri sette at noen har prøvd seg på dette. Håper at vedkommende leser dette og beklager at slik adferd kan skade oss andre ved at plattformen blir borte,
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
MVH Torben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Klatre opp på taket??
Av alle dårlige ideèr kommer den ganske langt opp, det må jo være en god bit ned til bakken derfra og ikke nevneverdig bedre utsikt. Håper egentlig at det ikke er noen som hører til forumet/foreningen..
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dere prater kun om straffelser. Hva med å heller prøve å gjøre litt ekstra slik at dette ikke skjer igjen? Jeg har aldri vært på platformen, så vet ikke hvordan det ser ut der, men kan ikke se for meg at avstraffelser skal hjelpe noe veldig.
Håper folk dog klarer respektere de regler som er satt, slik at det blir hyggeligere for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hadde det vært barn, ok. Men ikke voksne mennesker. Om de ikke forstår dette i utgnagspunktet bør de straffes, om ikke annet så de kanskje lærer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
Torben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]()
Har ordentlig straff stoppet idioter fra å drepe, voldta eller mishandle? Nei. Idioter vil alltids få rare innslag. That's life.
Jeg var på spotterplattformen nå i helga, og jeg ser hvorfor noen kan få innfall om å sette seg oppå taket. Det er jo svært lett tilgjengelig. Mangler du impulskontroll og analytisk evne er det jo ingen ting som stopper deg. (Jeg på min side tenkte umiddelbart "åherregud en hel flyplass hadde sett meg!") Løsningen vil nok bli å sette opp noen form for blokkering. Barnehageopplegg er i visse tilfeller nødvendig helt opp til 40-50årsalderen ![]()
![]() |
#12 |
Traveler
|
![]()
Sett opp en fotocelle tilknyttet en sterk sirene som virker hvis du kommer 10 cm opp på taket - la lydebn slås seg av så fort man ikke bryter fotocellen
![]() Eller en blits av stor dimensjon som blender vedkommende i minst 10 minutter - tuller. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er jo nok av overvåkningskameraer, bl.a. vendt mot plattformen. Jeg vet både driftsentralen og Sikkerhet ser mot der jevnlig, men siden man har mulighet til å identifisere med bilder hvem personen er synes jeg en kollektiv straff som å fjerne plattformen er drøyt. Vi får krysse fingerene for at de få ikke ødelegger for de mange denne gang.
![]() |
#14 |
Traveler
|
![]()
Sette opp eget kamera opp mot USTREAM.tv - så kan alle se på hva som skjer på taket og rundt bygningen til enhver tid
![]() ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Amatør
|
![]()
Honnør til folket her for protestaksjonen mot disse tullingene, i andre interessemiljøer blir varsleren boikottet og sett på som en svikter.
Igjen sier jeg det - miljøet her er helt konge! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Askebeger spotterplattformen SAS museet. | kekker | NSFF-forum | 7 | 03-07-2017 08:00 |
Spotting ved OSL | Nja | Flyspotting | 3 | 06-03-2014 15:38 |
Arbeidsulykke ved OSL | kekker | Småprat | 1 | 10-03-2011 16:27 |
OSL fra spotterplattformen | ENGM 911 | Bilder & foto | 16 | 16-10-2010 19:11 |
Spotterplattformen | LN-MOW | NSFF-forum | 1 | 16-06-2010 11:27 |