![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hallo, i morgen skal jeg ha min første arbeidsdag på SVG å jeg gleder meg skikkelig!
![]() Jeg har fått programmene for dagene å jeg ser allerede i morgen så skal jeg jobbe ute i ramp. Noe som vet hva det vil si? ![]() ![]() ![]() Jeg skal ha me kamera på noen av dagene å jeg skal prøve å få litt bilder til, men først må jeg spør om lov av de ansatte. Håper noen kan svare på noen av spørsmålene -Fredrik F. Olsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Uten at jeg skal si noe sikkert, er vel ramp-jobbene pushback, bagasje og slikt? Lykke til! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvis du har forhåpninger om å få fortsette å jobbe der senere, så tror jeg du bør vurdere å legge kameraet igjen hjemme den uken, og konsentrere deg 100% om å gjøre en god jobb. Bare et tips!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Pfff, så lenge gutten viser kløkt i bilde-takinga er det da ikke noe problem å knipse bilder? Er jo mange ramp-folk som gjør det. Om enn er de fast ansatte, men...
![]() ![]() Lykke til, håper det lever opp til forventningene!
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det handler om førsteinntrykk. Hvis førsteinntrykket er at det eneste en gjør er å ta bilder, rettferdig eller ei, så blir det slik. Er ikke så mye en får vist på en uke, så da blir førsteinntrykket utrolig viktig. Ikke verre enn det. Som sagt igjen, bare et tips, intet fasitsvar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når jeg hadde arbeidsuke for ett år siden på Sola flyplass, spurte jeg sjefen og de som jobbet der om jeg kunne ta med kamera for å ta bilder. Som svar fikk jeg: Det kan du selvfølgelig.
Det beste er jo å spør om du kan ta med kamera ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Enkelt og greit Fredrik, hvis du vil ha jobb der etterpå/senere så ville jeg lagt igjen kameraet hjemme.
Får du jobb der inne etterpå så får du MAAAAANGE muligheter til å ta med kameraet ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå har det seg jo slik at man i en arbeidsuke skal dokumentere arbeidet sitt, så kan jo bruke det som et argument
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
La kameraet ligge hjemme om du har forhåpninger om jobb senere...
Vi har hatt flere på arbeidsuke i forbindelse med videregående skolegang (Flyfag) som har vært vel opptatt av å se på fly og å ta bilder - de får ikke læreplass når de søker. Når de spør om det er lov å ta bilder så får de nok 'ja' av den som leder de gjennom uken - men i rapporten vedkommende skriver vil det bli notert. Last edited by mindsweeper; 18-05-2011 at 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tydeligvis mange forskjellige meninger om dette med kamera. Jeg ville sett på det som veldig naturlig at noen tok med seg kamera. Faktisk så vil jeg si at det viser at man er interessert i det man driver med. Dessuten er det jo bare snakk om en arbeidsuke, det er vel ikke sånn at han har valgt dette som sitt yrke og skal satse alt på det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Voldsomt til sterke meninger om kamera her?
Om jeg ikke tar feil, er trådstarter 14 år og skal ha arbeidsuke som 9. klassing på Ungdomskolen. Om han da kommer tilbake om 7 år, tviler jeg sterkt på om de i det hele tatt vil huske at han hadde kamera. Et annet spørsmål er om han heller vil sitte i cockpit om 7 år? Eller om sjefen i dag er den samme i 2019! Skjerpings ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() Last edited by svgspotter; 18-05-2011 at 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, det blir nok en fin erfaring. Enig med de over som anbefaler kompaktkamera i lomma. Et speilrefleks vil også være upraktisk og tildels en fare hvis du blir tildelt arbeide i nærheten av rullebånd og slikt. Men det går jo an å ha det i sekken likevel.
Ha det gøy! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Hei svgspotter!
Her er det bare å glede seg masse ![]() Når det gjelder kamera, ta for all del med kamera ![]() ![]() Tenkte å vise deg noen bilder fra når jeg hadde med min lillebror på arbeidsdag og litt fra arbeidsoppgavene du kan få ![]() ![]() Ta i mot fly ved gate. Typiske arbeidsoppgaver du får gjøre: Sette på plass kjegler og klosser på hjulene (chocks) ![]() Åpne lasteromsdørene og gjøre klart til tømming av bagasje.. ![]() Kjøre inn bagasjen fra flyet og tømme den på bagasjebåndet ![]() Være med i lasterommet og laste opp igjen flyet ![]() Lasting av bagasje ![]() Sitte på under pushback av fly ![]() Den dagen jeg hadde min bror med meg på jobb, så hadde vi et Norwegian fly stående på bakken i 1 time uten crew, så da ble det god tid til å utforske flyet. Både i kabinen... og... ![]() ..i cockpit! ![]() Så her har du mye å glede deg til svgspotter! Kos deg masse på rampen og lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Jasså så det var deg jeg hentet i dag morges.
![]() Jeg fikk ikke snakket med deg i deg da jeg var opptatt med en Gulfstream hele dagen, men jeg er der mellom 06.00 og 13.30 i morgen. ![]() Hva fikk du gjøre i dag da?
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by svgspotter; 19-05-2011 at 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder så veldig kjekt ut
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fuelrestriksjoner på Stavanger lufthavn Sola | Sola-ENZV | Flyforum | 9 | 18-08-2014 07:07 |
Stavanger lufthavn, Sola, 75 år | Kenneth | Flyhistorisk forum | 2 | 26-02-2012 21:38 |
Stavanger Lufthavn, Sola; 19.08.2009 | Roxman | Bilder & foto | 3 | 21-08-2009 21:05 |
Stavanger lufthavn Sola evakuert | FlightDeck | Flyforum | 10 | 28-06-2007 20:17 |
Sola Stavanger lufthavn | ATC-flyradar | Flyforum | 10 | 01-06-2007 00:09 |