![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Sep 2010
Location: SVG
Posts: 30
|
![]()
Har observert en del fly der det ser ut som om elevatoren er kappet av og så påsveist igjen.
Er det sånn originalt eller kommer det av maintenance av noe slag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Jan 2011
Posts: 29
|
![]()
Det er ikke elevator men Horizontal stabilizer. Elevatoren er montert i bakkant av denne.
Horizontal stabilizer er beveglig for trim av flyet, Det du ser er fairing melom stanilizer og skroget. Denne må nødvendigvis ha et område på skroget hvor den "sklir" opp og ned. Det mørkeste området. Veldig dumt sted å male da dette vil se stygt og slitt ut ganske fort. Men, de fleste fly har malt fairingene som sitter over og under stbelizer. Enig i at dette flyet kan se rart ut, men de har altså valgt å ikke male disse. Sveising på fly er skjeldent i stukturen da en hver sveis vil svekke materialet. En naglet, skrudd og limt sammenføyning er mye sterkere og svekker ikke materialet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Sep 2010
Location: SVG
Posts: 30
|
![]()
Har undret meg på dette en stund, så det var godt å få det oppklart, takk skal du ha!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Convair-ulykke skyldtes "reversed elevator trim cables" | Blubird | Flyforum | 1 | 11-05-2009 21:03 |