![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]()
En nymalt 737 fra United, på vei tilbake i tjeneste fallt ned i et hull da taxebanen ga etter. Det ene understellet knakk som et resultat, så flyet "havnet på rumpa" som man ser på bildene, itillegg til endel andre skader.
Bilder funnet på forumet til airliners.net Last edited by Someone; 10-05-2011 at 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Det ligner et write off...og bliver nok smådyrt for den lufthavn hvor dette skete, eller har vores "IAH udsendte" anden viden ?
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
EKCH
Join Date: Nov 2010
Location: ESML
Posts: 451
|
![]()
Vilken af United AC er det og hvornor ??
Taxi uheld og rullebane incidents plejer og raporteres på Jacdec http://www.jacdec.de/news/news.htm Ulf Last edited by scanhorse; 10-05-2011 at 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Ouch! Fremtiden ser ikke bra ut for det flyet. Bra det ikke var pax ombord da.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,416
|
![]()
Woa! Hvor var dette? Akkurat det samme skjedde meg paa LGA med en ATA 737-800 for noen aar siden. Heldigvis ikke med fullt saa dramatiske resultater. Vi kom oss loes etter en times tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]()
Greenville, Mississippi etter hva jeg leser på a.net
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Posts: 85
|
![]()
Men hva skjedde med winglet'en?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Airborne
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
|
![]()
Og hvem betaler for noe slikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Jeg vil ikke kalle dette en write-off. Jeg har sett verre skader enn dette. Uten tvil - dyr blir dette og trolig langvarig. Spörsmal er jo hvor mye strukturelle skader er det i vinge, til crown og bakest i flyet ved pressure bulk head. Dette vil avgjöre hvor dyr det blir a fikse flyet. Men rett fra det jeg ser na, sa vil jeg si en rather easy repair. No FOD til den venstre flymotor. Forlik dette uheld med N271WN eller den exMaersk kjaerra TS-IEA (MSN 28014). Og begge flyene ble reparert etterhvert, sa denne UA/CO fly er sikkert ingen write-off. Jeg har sett langt verre skader som ble reparert. Dag J. vil trolig ha mere info om hva UA/CO har i findings pa den paberörte fly.
Jeg har en anelse at flyplassen vil snart far en liten brev fra forsikringen med en upent ökning i forsikrings-premie.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,282
|
![]()
Dekker dem til logoene for å slippe dårlig reklame for selskapet?
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Posts: 282
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
EKCH
Join Date: Nov 2010
Location: ESML
Posts: 451
|
![]()
9-may - 2011
Landing Gear Damaged At Airport Greenville Incident Blamed On Sink Hole Read more: http://www.wapt.com/news/27825672/detail.html Ulf |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Aii... det er blir ikke billig nei...
Som BU662 sier så er det største spørsmålet skadene på vingen og aft press.bulkhead. Resten er (nesten) kosmetisk. Fluxie: Ja. Den tildekingen der (i hvert fall den rett bak fremre dør) stammer ikke fra lakkeringen
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
EKCH
Join Date: Nov 2010
Location: ESML
Posts: 451
|
![]()
Hi
Jacdec.de fandt registrering og data på flyet ; DATE: 06.05.2011 LOCAL TIME: morning LOCATION: Greenville-Mid Delta Regional AP (GLH), MS COUNTRY: USA AIRLINE: United AL TYPE: Boeing 737-800 REGISTRATION: N12221 PHOTO C/N: 28930 AGE: 12 y + 6 m OPERATION: FRY FLIGHT No.: UA 9973 FROM: Greenville TO: - VIA: - OCCUPANTS: PAX: 0 CREW: 2 FATALITIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0 INJURIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0 DAMAGE TO AIRCRAFT: substantial 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Brekstad, Norway
Posts: 194
|
![]()
Med mulighet for å ta feil, så tror jeg faktisk du har riktig, samme ble gjort på HS sin Puma som krasja på Svalbard.
__________________
F-16 AVIONICS MAINTENANCE TEAM ØRLAND |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Jeg har netop hørt, fra en kilde i USA, at dette fly skal midlertidig repareres i Mississippi og derefter ferry flyves tilbage til en teknisk base for endelig reparation.
Da det vel teknisk set, stadig er et CO fly, bliver det vel til den nærmeste base med teknisk overhaul på B737....Det er nok IAH, kunne jeg forstille mig..uden at jeg ved mere om det. Det er et gæt fra min side. Det er sikkert en meget dyr og langvarig reperation..... Kunne nok blive lidt spændende at følge med i Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Ouch!
Noen som kjenner til årsak? Grunnen under asfalten forsvinner jo ikke bare uten videre. Brudd på en vannledning kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,416
|
![]()
Det er mye dårlig tarmac rundt omkring ... Dårlig vedlikehold, mye nedbør, erodering ... bom. Dette er ikke akkurat noen 'major airport' heller ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Det sto "sinkhole" litt lenger oppe. Det er nok vann som har skylt bort sand og jord over tid, så kommer et fly og plumper nedi når betongen knekker.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United med ny Continental retro 737 | LN-MOW | Småprat | 2 | 08-06-2016 07:31 |
United legger ned Cleveland-huben | Someone | Flyforum | 0 | 02-02-2014 12:47 |
United 737 mellom OSL-EWR? | pkr91 | Reiseforum | 7 | 30-06-2013 18:04 |
Southwest 737 med hull i taket | Someone | Flyforum | 37 | 03-01-2013 19:47 |
United retires 737 Oct. 28. | Tommy777 | Flyforum | 4 | 15-10-2009 12:26 |