![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
En nymalt 737 fra United, på vei tilbake i tjeneste fallt ned i et hull da taxebanen ga etter. Det ene understellet knakk som et resultat, så flyet "havnet på rumpa" som man ser på bildene, itillegg til endel andre skader.
Bilder funnet på forumet til airliners.net Last edited by Someone; 10-05-2011 at 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det ligner et write off...og bliver nok smådyrt for den lufthavn hvor dette skete, eller har vores "IAH udsendte" anden viden ?
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
EKCH
|
![]()
Vilken af United AC er det og hvornor ??
Taxi uheld og rullebane incidents plejer og raporteres på Jacdec http://www.jacdec.de/news/news.htm Ulf Last edited by scanhorse; 10-05-2011 at 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Ouch! Fremtiden ser ikke bra ut for det flyet. Bra det ikke var pax ombord da.
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Woa! Hvor var dette? Akkurat det samme skjedde meg paa LGA med en ATA 737-800 for noen aar siden. Heldigvis ikke med fullt saa dramatiske resultater. Vi kom oss loes etter en times tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Greenville, Mississippi etter hva jeg leser på a.net
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men hva skjedde med winglet'en?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Og hvem betaler for noe slikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
critical mind
|
![]()
Jeg vil ikke kalle dette en write-off. Jeg har sett verre skader enn dette. Uten tvil - dyr blir dette og trolig langvarig. Spörsmal er jo hvor mye strukturelle skader er det i vinge, til crown og bakest i flyet ved pressure bulk head. Dette vil avgjöre hvor dyr det blir a fikse flyet. Men rett fra det jeg ser na, sa vil jeg si en rather easy repair. No FOD til den venstre flymotor. Forlik dette uheld med N271WN eller den exMaersk kjaerra TS-IEA (MSN 28014). Og begge flyene ble reparert etterhvert, sa denne UA/CO fly er sikkert ingen write-off. Jeg har sett langt verre skader som ble reparert. Dag J. vil trolig ha mere info om hva UA/CO har i findings pa den paberörte fly.
Jeg har en anelse at flyplassen vil snart far en liten brev fra forsikringen med en upent ökning i forsikrings-premie.
![]() |
#10 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Dekker dem til logoene for å slippe dårlig reklame for selskapet?
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
EKCH
|
![]()
9-may - 2011
Landing Gear Damaged At Airport Greenville Incident Blamed On Sink Hole Read more: http://www.wapt.com/news/27825672/detail.html Ulf |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Browncoat
|
![]()
Aii... det er blir ikke billig nei...
Som BU662 sier så er det største spørsmålet skadene på vingen og aft press.bulkhead. Resten er (nesten) kosmetisk. Fluxie: Ja. Den tildekingen der (i hvert fall den rett bak fremre dør) stammer ikke fra lakkeringen
![]() |
#15 |
EKCH
|
![]()
Hi
Jacdec.de fandt registrering og data på flyet ; DATE: 06.05.2011 LOCAL TIME: morning LOCATION: Greenville-Mid Delta Regional AP (GLH), MS COUNTRY: USA AIRLINE: United AL TYPE: Boeing 737-800 REGISTRATION: N12221 PHOTO C/N: 28930 AGE: 12 y + 6 m OPERATION: FRY FLIGHT No.: UA 9973 FROM: Greenville TO: - VIA: - OCCUPANTS: PAX: 0 CREW: 2 FATALITIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0 INJURIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0 DAMAGE TO AIRCRAFT: substantial 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med mulighet for å ta feil, så tror jeg faktisk du har riktig, samme ble gjort på HS sin Puma som krasja på Svalbard.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har netop hørt, fra en kilde i USA, at dette fly skal midlertidig repareres i Mississippi og derefter ferry flyves tilbage til en teknisk base for endelig reparation.
Da det vel teknisk set, stadig er et CO fly, bliver det vel til den nærmeste base med teknisk overhaul på B737....Det er nok IAH, kunne jeg forstille mig..uden at jeg ved mere om det. Det er et gæt fra min side. Det er sikkert en meget dyr og langvarig reperation..... Kunne nok blive lidt spændende at følge med i Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ouch!
Noen som kjenner til årsak? Grunnen under asfalten forsvinner jo ikke bare uten videre. Brudd på en vannledning kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er mye dårlig tarmac rundt omkring ... Dårlig vedlikehold, mye nedbør, erodering ... bom. Dette er ikke akkurat noen 'major airport' heller ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det sto "sinkhole" litt lenger oppe. Det er nok vann som har skylt bort sand og jord over tid, så kommer et fly og plumper nedi når betongen knekker.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United med ny Continental retro 737 | LN-MOW | Småprat | 2 | 08-06-2016 07:31 |
United legger ned Cleveland-huben | Someone | Flyforum | 0 | 02-02-2014 12:47 |
United 737 mellom OSL-EWR? | pkr91 | Reiseforum | 7 | 30-06-2013 18:04 |
Southwest 737 med hull i taket | Someone | Flyforum | 37 | 03-01-2013 19:47 |
United retires 737 Oct. 28. | Tommy777 | Flyforum | 4 | 15-10-2009 12:26 |