![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg og en kompis av meg er lisensierte radioamatører.Kompisen min er også flyger.
På en av charterlangturene han hadde ble vi enige om at vi skulle teste om vi fikk kontakt med hverandre via HF radioen ombord i Boeingmaskinen. Var virkelig behov for å blåse støvet av HFen ombord... -Og maskinen fløy seg selv fikk jeg til svar da jeg spurte om han hadde tid til radiokjøring... Vi avtalte frekvens og tid. Og jammen hørte ikke jeg han kalle i det fjerne..Signalene ble kraftigere etterhvert. Da var de over Portugal, og jeg i Bergen. Skikkelig morro å ha kontakt med en stasjon i 11000 meters høyde. Hadde bare lyst å dele denne artige opplevelsen med forumistene.Skjer jo litt andre ting en flyttitting og flyfotografering. ![]() I går var en annen kar på luften fra luften. Da var det Jerry som flyr for Transavia som forsøkte seg over Ungarn på vei mot Schipool. Han var kruttsterk, og hele Europa ville ha kontakt med ham..vepsebol kalles det på fagspråket erlingjo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stilig! Hadde vært morro å prøvd en gang.
![]() Hvilke frekvenser er det dere holder til på stort sett?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi må jo holde oss til de frekvensene som radioamatørene er tildelt. Vi gjorde vårt forsøk på 14.315MHz USB modulasjon.
erlingjo |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hahaha! Men er det ikke en regel at alt av utstyr med sender og mottaker skal være avslått i flyet?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Men det hørtes gøy ut uansett! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Airborne
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |