![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
hei
jeg driver med å bygger opp en hobby side med norske flyplasser og deres brann-og havarivern kjøretøy. håper på det er noen her som kjenner til sånne kjøretøy fra norske flyplasser. en av de bedre oppdatert lufthavnene som jeg har er stavanger lufthavn, sola og Trondheim lufthavn, værnes. men har flere andre lufthavner som jeg har bilder av kjøreøtyene der. men trenger mer hjelp vis det er noen som vet eller kjenner til dette. Trondheim lufthavn, Værnes http://www.modell-utrykning.com/redi...jon_brann.html Stavanger lufthavn, Sola http://www.modell-utrykning.com/redi...nnstasjon.html vet at det skal komme nye biler til stavanger lufthavn i løpet av dette året. etter det jeg har lest skal det være panter flyplassbrannbil På forhånd takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skien lufthavn fikk en ny gul brannbil i fjor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror jeg har liggende noen bilder av brannbilen her på Vadsø Lufthavn
![]()
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Har en fin kuriøs en, fra Svea flyplass, om du er interessert
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"vet at det skal komme nye biler til stavanger lufthavn i løpet av dette året. etter det jeg har lest skal det være panter flyplassbrannbil"
Har blitt fortalt at alle de store flyplassene (i hvert fall Flesland, Værnes og Sola) skal få pantere som erstattning for de, de har nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mer vet jeg ikke, men det er vel å tro at det blir noe lignende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Det er en flyplass om jeg lurer veldig på om histrorien og om det har vært noe serlig med rute trafikk på denne flyplassen. har finnet bilder av en gamle Magirus flyplassbrannbil som har tilhørt Hamar lufthavn-stavsberg.
Er det noen som kjener til Hamar lufthavn-stavsberg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I boka "Ålesund Lufthavn - Vigra 50 år" av Bjørn Owe Hjelle, er det detaljerte opplysninger om alle kjøretøy ved flyplassen fram til bokutgivelsen i 2008!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter det jeg vet så måtte Flesland få nye brannbiler pga veltefaren til de nåværende bilene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Har kommet over gamle Innsatsleder bilen som sto på Fornebu rundr 1970. for meg ser det ut som en volvo felt type. men eneste jeg ser på fornten er CCT. er det noen som kjenner mer til denne bilen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det finnes helt sikkert bilder også av bilene som har tjenestegjort i BVG.
Først var det en International. Den ble offer for flammene da driftsbygningen brant rundt 1980. Som erstatning ble det lånt en Mercedes fra ALF med manuell kanon på taket. Denne ble levert tilbake når ny Mercedes ankom først på 1980 tallet, 1982 tror jeg det var. Den var brannbil helt til den ble byttet ut for et par tre år siden. Da ble det en gul Scania. Men bilder du, det finnes sikker en plass i bygda. Får prøve å høre rundt littegrann. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det stemmer med at den gamle bil 1 er en 1982 modell. under ser du dataene for denne. Flyplassbrannbil RA 4157 Mercedes-Benz 1932 A/41 1982 3500 250 250 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Noen som kjnner til denne bilen. den skal ha gått på Fornebu en gang på 1970 talle
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er mulig at hukommelsen spiller meg et puss men jeg mener at Odd Arnesen skrev en artikkel i Flynytt omtrent i 75-77 om Luftfartsdirektoratets brannvakt på Fornebu.
Hvis du er interessert så kan jeg finne bladet og skanne artikkelen og maile til deg. Send meg en PM i så fall. Hilsen FK27 Friendship Forever! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]()
Har en etterlying om denne stigebilen som var en gang stasjonert på hamerfest lufthavn/brannvesen. er det noen som vet eller kjenner til hvor det har blitt av denne.
bilde er tatt på lufthavnen i hammerfest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor nektes Kina-hjelp av norske myndigheter | Someone | Flyforum | 20 | 18-06-2018 04:48 |
Bilder av gamle kjøretøy i SAS-maling? | tiger1 | Flyhistorisk forum | 0 | 02-06-2015 18:38 |
Spørsmål: bestilt t/r med Ryanair, ikke møte opp på utreise? + hjelp | Flying-news | Småprat | 10 | 06-07-2012 22:06 |
Parkering av kjøretøy langs flyplass-gjerdene | ENGM 911 | NSFF-forum | 0 | 19-08-2010 23:48 |