Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-03-2012, 12:57   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default AirBerlin - service og komfort? (splittet)

Takk for tipset!

Skal absolutt sjekke det ut!
Hvordan er AB å fly med da?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2012, 18:04   #2
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Hvordan er AB å fly med da?

BF
På kortrute er AB absolut godkendt at flyve med. Jeg vil sige det er næsten på niveau med LH ombord. Dog med den forskel at du skal betale for alkohol. Softdrinks og en tør sandwich er gratis, men på de fleste ruter er det muligt at bestille varm mad. Benplads er rimelig - specielt med nye sæder i en A320. De B737 jeg har fløjet med har været med lidt mindre benplads og ældre sæder.

På Longhaul er det en noget anden historie. Absolut smertefuld mangel på benplads og et entertainmentsystem fra forrige årtusinde. Mad/drikke/service på economy er svingende. Vi har oplevet alt fra katastrofal mad og serviceindstilling til yderst imødekommende personale og helt ok mad.

Generelt er min opfattelse dog at ex-LTU folkene på longhaul ikke er nær så servicemindede som AB-folkene på shorthaul.

Men udover smertefuld mangel på benplads og nok Europas dårligste video-entertaiment på Longhaul, så er AB helt ok at rejse med. Servicemæssigt hører de klart til i den bedre tredjedel på Europa-flyvninger, mens de på longhaul hører til i den nederste tredjedel.
Old 09-03-2012, 22:07   #3
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Default Re: Air Berlin - mulighet for multiple booking

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Men udover smertefuld mangel på benplads og nok Europas dårligste video-entertaiment på Longhaul, så er AB helt ok at rejse med. Servicemæssigt hører de klart til i den bedre tredjedel på Europa-flyvninger, mens de på longhaul hører til i den nederste tredjedel.
Men nå driver de faktisk og oppgraderer flåten på long-haul, slik at ihvertfall in-flight entertainment kommer til å være video on-demand. De påstår også at benplassen skal bli bedre, uten at jeg har klart å grave fram noen tall på det.

http://www.airberlin.com/site/pressn...=3560&LANG=eng

Har ikke prøvd dem på long-haul, men innen Europa har de vært et trivelig bekjentskap.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2012, 23:38   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Men nå driver de faktisk og oppgraderer flåten på long-haul, slik at ihvertfall in-flight entertainment kommer til å være video on-demand. De påstår også at benplassen skal bli bedre, uten at jeg har klart å grave fram noen tall på det.

http://www.airberlin.com/site/pressn...=3560&LANG=eng

Har ikke prøvd dem på long-haul, men innen Europa har de vært et trivelig bekjentskap.
Helt klart også hårdt tiltrængt. Netop benplads, siddekomfort og IFE er/har været det største problem på IC med AB. Senest i december fløj vi HKT-MUC og det hard-produkt var virkeligt skidt. Slidte sæder, ingen polstring i sæderne, tv-skærme der flimrede og var direkte ubrugelige, absolut ingen benplads. Mad og service ombord var til gengæld ganske godt.

Er forøvrigt helt enig med dig i, at AB i Europa er et ganske godt produkt. Jeg har altid været godt tilfreds på de vel 10-12 rejser jeg har haft med AB i Europa.
Old 10-03-2012, 08:24   #5
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
...

Generelt er min opfattelse dog at ex-LTU folkene på longhaul ikke er nær så servicemindede som AB-folkene på shorthaul.

...
Noen av de exLTU ansatte er en stor problem. De peker nesen i höyda rett til himmelen, gir kundene en super-darlig og ekstremt arrogant service og gar rund i flyene og forteller "vi er jo ikke AB, vi er jo LTU". Min personling mening er at den eneste lösning for slike ansattte kan vaere a tilföre disse damer og herrer til restende arbeidsmarked. Det gar ikke lengre an.

Ellers er jo heile longhaul produkt under konvertering og oppjustering og jeg kan forsikre deg, at det vil lönne seg a fly AB langruter i fremtida.
Old 10-03-2012, 10:03   #6
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Ellers er jo heile longhaul produkt under konvertering og oppjustering og jeg kan forsikre deg, at det vil lönne seg a fly AB langruter i fremtida.
Det virker som du har inside information, så da tar jeg sjansen på å spørre her. Seat pitch på økonomi har jo vært grusomme 30". Har dette endret seg meg den nye innredningen?
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2012, 11:27   #7
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Det virker som du har inside information, så da tar jeg sjansen på å spørre her. Seat pitch på økonomi har jo vært grusomme 30". Har dette endret seg meg den nye innredningen?
Hvis man sammenholder info i pressemeddelelsen og AB's seatmap på Seatguru, så ser det ud til at den nye config får 4 færre sæder i Biz (Nu 20 - før 24) og 8 sæder mere i economy (Nu 279 - før 271). Ergo ser det ikke ud til at pitch på economy er blevet bedre - nærmere tværtimod.

Men med tyndere sæder, så vil benpladsen nok føles en smule bedre end tidligere. Indtil nu har AB haft et mix af nye og gamle sædetyper i deres A332 - og pitch har været den samme, men der har været stor forskel på benpladsen (vekslende mellem "smertefuld" og "ekstrem smertefuld").

Uanset om det er ny eller gammel config, så skal man nok ikke regne at benpladsen på economy bliver specielt generøs - selvom det trods alt ser ud til at blive bedre end tidligere.
Old 10-03-2012, 17:25   #8
joamykle
ScanFlyer Blue

Default Re: AirBerlin - service og komfort? (splittet)

Her er en TR med AB i business fra i fjor sommer: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=90411
joamykle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules