![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Merkelig hva enkelte må klage på. Etter at PMS ble innført er det en økning av flyvninger over Oslo. Jeg bor selv i Oslo midt under innflyvningstraseen men kan ikke si at jeg hører noe i det hele tatt unntatt en meget lav susing.
Quote:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7604865
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er vel det man kaller visuell støy. Ser folk flere fly enn vanlig, så klager de. Det har flere ganger blitt klaget på støy fra seilfly. Det sier vel sitt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Osloværinger hadde hatt godt av å bo litt i Tromsø. Spesielt rundt klokka 02.30 når små turboprop'er står og deiger seg i langstrekkelige perioder
![]() Takke meg til 300 idle motorer i løpet av en dag, enn 2 DHC8-100'ere som tester motorene på alle rpms midt på natta. De skulle bare visst ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Som en som tilbringer store deler av dagen på Bislett, Smestad og Sandaker kan jeg ikke ha lagt merke til noe mer støy enn tidligere. Ser mer fly, men er ikke spesielt med bråk, og Ruters diverse transportmidler er uansett dominerende på støy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Det var med Citation vel og merke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hmm.. mulig det har rablet for min kone og meg, men vi hører en del mer fly om dagen, men plages dog ikke av det. (vi er stort sett innenfor bomringen når vi ikke reiser)
I Tampa Bay hvor vi er nå er det desverre nesten flyfritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det bråker helt klart mer nå, men det plager ikke meg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Man burde kanskje invitert de som klager, til å tilbringe et døgn i Bodø sentrum
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Uansett, velger man å bosette seg i urbane strøk, så får man ta konsekvensen av det. Trikk og trafikk er det som plager flest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Feil? Operativt, nix. Brudd på støyforskriften? Oh yes! ![]() For 19L er det rett og slett en tabbe fra AIM sin side imho, men 01R.....noen av oss har sagt hele tiden at den støykorridoren vil man slite med å holde seg inne i. (Pga krav om sving tidligere enn PANS OPS egentlig tillater)
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Legg overflyvninger i lav høyde med C-5A Galaxy. Ett par dager med hyling og rabalder fra TF-39 kurerer de fleste som klager på støy... De vil nok også elske Dashen da denne ikke bråker like mye som 4x TF-39 på høyt turtall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg bor på Jessheim (Skogmo), og her er det i grunn ingen støy i det hele tatt, så kritikken fra folk på Jessheim skjønner jeg ikke. Mulig det er mere støy andre steder.
Eneste flystøy jeg hører er når jeg er ute og løper på gate, men jeg er jo så skadet at jeg ikke synes det er støy, heller godlyd - ihvertfall når det er propell. Så jeg kanskje ikke bur uttale meg i det hele tatt... ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er merkelig det der: folk vil gjerne ha flyplass, men vil helst ikke høre flyene.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
evig optimist
|
![]()
Jaja, de som synes det bråker av fly i oslo, kan gjerne komme på besøk til meg :
http://kart.finn.no/?lng=11.11612&la...tivetab=search Zoom et hakk ut og så tenk dere sørlig trafikk ![]() ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg bor noen minutter fra lutvann, lettere sagt hellerud, og flere og flere har nevnt at det er mer støy. Men som flyspotter nærmer jeg meg nirvana
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Nå er det bare å brenne penger på 70 - 300 og stativ, så er vi igang.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 25-04-2011 at 19:33. Reason: Bittelitt usikker på om jeg har råd til 70 - 3000 (!!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apollo starter Oslo-Tirana og Oslo-Sita (Kreta) sommer 2018 | Navigator | Flyforum | 11 | 22-09-2017 18:18 |
Oslo-Tallinn-Brüssel-København-Oslo-Helsinki-Oslo | FlightDeck | TripReports | 17 | 03-07-2012 12:50 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |
Flystøy over Bergen i kveld... | G-COLE | Flyforum | 3 | 25-10-2007 23:35 |
Flystøy til Høyesterett | LN-BRK | Flyforum | 4 | 18-12-2005 12:40 |