![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her i Røyken er det nå hektisk aktivitet ifm. omlegging til nytt luftrom og nye prosedyrer til flyplassene Gardermoen, Torp, Rygge og Kjevik. Om 15 minutter "kuttes strømmen" og luftrommet er i i tiden mellom 0100-0300L stengt for schedulert trafikk.
Samtidig går det vi kjenner som Luftrom-98 (som vi har hatt så og si uforandret siden OSL åpnet 08 OCT 1998) inn i historiebøkene. Fra 0300L starter vi opp som første flyplass i verden med Point Merge, en ny måte å sekvensere ankomster inn til OSL som vil gi høyere kapasitet, lavere workload for piloter/flygeledere og legger til rette for bedre descent-profiler. Last edited by PointMergeArrival; 07-04-2011 at 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen, eller det er vel natta på meg nå. Skal begynne klokken 07:00 i morgen. Det blir intressant å se hvordan det blir i morgen siden det er meldt så mange forsinkelser allerede. Ha en fin dag alle sammen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Akkurat ferdig med sen middag her på solkysten. Nå skal jeg ha noen edle dråper mens jeg ser siste episode av The Event.
Håper oppgradeingen i Røyken går greit. men det blir vel noen artige postinger å våkne opp til, tenker jeg ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
SWN73T ble første i "det nye luftrommet"?!
![]() Blir spennende å høre om Point Merge i morgen på radioen, hvis jeg er våken da. Ble litt seint det her. God natta og god morgen, det er lyst ute allerede. Midnattsola er visst på vei! ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
God morgen godtfolk. Setter kursen mot OSL, her skal det jobbes og se hvordan PMS blir utført i praksis. Spennende dag med andre ord.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan noen fortelle oss vanlige interesserte hva dette nye går ut på ? Har noen en henvisning til kart osv. ? Hvilken forandring blir dette på Torp ?
Last edited by Cessna182; 07-04-2011 at 06:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
God morgen fra Østerike ett eller anna sted utafor Linz, husker ikke i farta hva byen heter. Her starter dag to av kurs med bussavgang om en time.
Dagen i går ble avsluttet med fellesmiddag for deltagere og kursholdere, det foresvever meg vagt at jeg kunne latt være å avslutte kvelden med Black Label.. Burde snart ha lært meg å holde meg unna blended whisky, brygger på en lettere allergisk reaksjon her nå.. Men er man helt om natta får man jaggu være helt om dagen også! En god dag til dere alle!
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 07-04-2011 at 06:54. Reason: Språkvask |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83330 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Lykke til og gratulerer med å endelig leve opp til brukernavnet ditt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen fra Rygge.
Alles gut så langt, to fly som ikke hadde fått med seg omleggingen, men det må man nesten regne med. "Heading så i lende - adjø!" sier man da.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God morgen fra LN-DYA. Så ut som avgang før rutetid, men så ble flyet sykt etter push. Så langt i dag er det med andre ord ikke atc som står for forsinkelsen. Ellers var det stille på 'kjøpesenteret' og null kø på morgenkvisten. Ha en bedre dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Oslo. SK908 passerte over meg i det jeg gikk av bussen for 10 minutter siden, så den skulle vel merges inn på etter eller annet punkt. Dog må jeg lære meg å se på termometeret når jeg går hjemmefra om morgenen; Parkas og +8 grader er litt i varmeste laget, selv om en frossenpin som meg. Sikkert greit å holde seg på bakken idag med nytt luftrom så får heller begynne dagen med å skrive noen reiseregninger før man tar fatt på arbeidsoppgavene, som idag faktisk innebærer å jobbe med noe som er 100% relevant til utdanningen min......det er ikke hver dag
![]() Innom de gamle for å rappe med meg en bil etter jobb. Dessuten er det trippeltrumf idag, så da får Eurobonuskontoen seg litt påfyll ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God morgen! På vei til jobb med #Ruter. SK908 kom lavt over hustaket i retning OSL i det jeg gikk ut døra. God start på dagen
![]() Kun 5 arbeidsdager igjen før man skal på tur med LH i F ![]() Ha en fin torsdag alle sammen!
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal fra bgo til osl nå. Ctot på 90 min, ikke på grunn av PMA, men underbemanning hos Stavanger ACC. Typisk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God morgen fra ytre Romsdal. Litt regn har falt og fjernet den aller siste seøen i natt.
Straks på jobb. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superflyer
|
![]()
Gooo formiddag fra Trondheim
![]() Regn,regn og regn her...snøen forsvinner iallefall ![]() Blir litt bursdagsbesøk i ettermiddag og forhåpentligvis litt rolig kveld... Ønsker alle sammen en strålende dag/kveld ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God Morn. Sitter å lytter til streamen fra ENGM og frem til nå har jeg ikke akkurat hørt noen godord fra pilotene, snarere tvert imot....Regner med at det bedrer seg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser mange rare innflygninger idag. Veldig morsomt å følge med på Flightradar24.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God søndag morgen fra Oslo | ATC-flyradar | Flyforum | 12 | 07-06-2015 18:01 |
God morgen fra et regntungt Oslo | Ståle | Flyforum | 15 | 18-04-2013 18:18 |
God morgen fra Oslo | Someone | Flyforum | 18 | 11-07-2012 21:30 |