![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Det ryktes om ny rute til Israel
Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Kunne tenke meg det fra OSL ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Slapp av. Vi har langt fra sett det siste med Norwegian fra Osl
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,305
|
![]()
Kanskje Tel Aviv kunne være stop-over for DY på vei til og fra Dubai???
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Det er en rekke spennende destinasjoner i området og jeg tror vi vil se mer her.
Amman, Kairo, Damascus og Tripoli ligger i området, men det er nok begrenset til etnisk trafikk. Er det forresten politisk korrekt å benytte dette begrepet?
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Stockholm
Posts: 245
|
![]()
Hmm, den var overraskende. Men veldig kult om det skulle bli en realitet.
Hva er passasjergrunnlaget Skandinavia-Israel da? Bibel-turisme og noe begrenset forretningstrafikk?
__________________
Stockholm |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Er ikke sikkerhetstiltakene rundt Israel-flighter så dyre at det vanskelig kan klare seg med lowcost, eller kan sikkerhetsregningen sendes videre til Israelske myndigheter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Et godt spørsmål. Har selv sjekket inn parallelt med ELAL fighter i Bangkok et par ganger og det ser nærmest ut som et kommando raid av en annen verden!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,479
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Ogsa Easy har en rute LTN-TLV, sa sikkerheten er trolig ikke den store hindrer.
Til DXB via TLV??? Not in the next 2 decades. Husk at just noen fa dager siden ble det likvidert en ledende Hamas medlem i en hotell i Dubai...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Den siste tiden SAS fløy ruteflygning på TLV var det night-stop -men da fløy man fly og crew til Kypros (LCA) og over-nightet der. Dette var etter at det smalt en del stygge bomber i TLV - blant annet rett ved crew-hotellet. Ikke rart det ble dyrt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Korrekt, sånn var det før ihvertfall! El Al ønsket å starte opp Oslo - Tel Aviv i 1999, men krevde væpnede sikkerhetsvakter ved gate. Det sa norsk politi nei til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Er det kun i ZRH El Al får pansret eskorte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Jeg husker vi hadde handlingen av en eller annen Israel-charter på OSL for noen år siden (Har El Al et eget-branded charterselskap eller noe?) med en 757 med bibelturister, og det var diverse innleide vakter samt noen nokså interessante vakter med midlertidige ID-kort og som jeg vel egentlig tar for gitt også var bevæpnede. USA-flighter er en breeze i forhold, securitywise.
Det sentrale er egentlig ikke det at det er sikkerhet - det sentrale er hvem som betaler regningen for det - hvis det er carrieren selv så kan det umulig fungerer som lowcost-operasjon - uten at jeg har regnet spesifikt på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
|
![]() Quote:
![]() Med mindre de gjoer som enkelte andre operatoerer og flightplaner til en annen destinasjon og saa diverter enten til Dubai eller til Tel Aviv, avhengig av hvor de tok av fra. I saafall er det fullt lovlig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Location: Osl
Posts: 142
|
![]() Quote:
Vi (crew) fikk beskjed om å bytte ut passene våres hvis det var stempel fra israel i de, når vi begynte å fly DXB.
__________________
Upcoming flights: En del, for å si det sånn..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian starter Oslo - Tel Aviv W18/19 | Someone | Flyforum | 16 | 18-12-2018 15:29 |
Israir med charter Tel Aviv - Bergen | Trdfly | Flyforum | 0 | 28-03-2018 13:32 |
Gullknapp-Tel Aviv anyone? | FlyTAP | Småprat | 10 | 07-03-2017 09:32 |
Norwegian åbner CPH-Tel Aviv | EvakCPH | Flyforum | 11 | 16-03-2014 10:34 |
SAS til Tel Aviv? | Fysikeren | Flyforum | 8 | 20-12-2011 10:55 |