![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]()
Etter at Norwegian kunngjorde nedleggelse på Rygge viser nå Danish Air Transport sin interesse, melder NRK:
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Positivt, passer nok mye bedre med den flytypen der ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]()
Dette var gledelige nyheter. Hvis alle de som har vist interesse faktisk etablerer seg der, vil Rygge kanskje allerede fra april 2012 ha tre nye aktører.
Da snakker vi om satsning på flyplassen "vår". Også får vi variasjon i flytyper. Ryanair med Boeing, Skyways med Embraer, Widerøe med Dash og DAT med ATR. DAT kan jo forsåvidt dukke opp med MD og de, hint hint. Nei, nå får vi håpe flyplassledelsen på RSL ikke fu**er til dette.
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
DAT vs WF-galskapen kan altså spre seg fra SKE og videre til RYG
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Location: Knapstad Østfold
Posts: 179
|
![]()
Ingenting gleder et østfoldhjerte mer en at det er tre aktører som snuser på Rygge.
Alle tre har flytypene som trengs. Her er det bare og krysse fingrene, avgangstider og frekvens betyr mye for næringslivet. Lykke til skal Tandberg og co ha i forhandlingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,636
|
![]()
Alle tre kommer nok ikke, men det kan jo tyde på at det ikke går så verst på Geiteryggen for DAT. Eller man kan se det negativt å si at de snart legger ned der og flytter trafikken til Rygge. Jeg håper ikke det siste. De tre selskapene har nok mere egnede flytyper enn Norwegian for innenriksruter fra Rygge. City Airlines satsing er jo ellers beskjeden med dårlige rutetider, så det spørs hvor lenge den varer i nåværende form.
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]() Quote:
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Go DAT! :-)
Jeg trodde egentlig deres ATR72 var opptatt men da har de tydeligvis ledig kapasitet på gang. Det er ellers veldig interessant å se at DAT stadig utvider rutenettet sitt og at ruteflyvning er en konstant voksende inntektskilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Og her mister vi de "enkle" 737´ene fra transitrutene i Oslo TMA, og får mora av alle slowclimbers, ATR i stedet. Oh goody.......
![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]()
Altså kall meg gjerne kravstor gjør ingenting, men tidligere idag satt jeg og moret meg med ett ruteforslag for DAT fra RYG. Ja, jeg vet at det er noe som heter slottider, og at Flesland, Sola og Værnes er populære flyplasser, men la oss ikke henge oss opp i detaljer
Hvertfall med 5 tur/retur flyvninger daglig Rygge-Bergen/Trondheim mandag til fredag, 3 tur/retur flyvninger lørdag og 2 tur/retur flyvninger søndag blir det 1 780 seter i uka på hver av rutene hver vei. På RYG - SVG har jeg ikke vært så raus, der har jeg satt op 3 tur/retur daglig Rygge-Stavanger, 2 tur/retur flyvninger lørdag og 1 tur/retur flyvning søndag, dette blir da 1 068 seter i uka på denne ruta hver vei. Jeg har da sett for meg 2 ATR 72 og 1 ATR 42 på Rygge. Om noen er interessert kan jeg legge ut hvordan ruteoppsettet bør se ut. Kjeda meg litt idag se ![]()
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 Last edited by sarpingen87; 31-08-2011 at 23:29. Reason: tillegg |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ikke overraskende om DAT tar en "Skien" og gjenåpner andre selskapers nedlagte ruter med flyvninger fra Rygge til Bergen og videre til Trondheim. Jeg tror de ligger et hestehode foran Skyways og Widerøe når det gjelder materiell og fleksibilitet.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]() Quote:
Med en morgenflyvninger, formiddagflyvning, tidlig ettermiddag, sen ettermiddag og en kveldsflyvning til Bergen og Trondheim, mens Stavanger får morgenflyvning, tidlig ettermiddag og kveldsflyvning, med litt mindre frekvenser i helgene. Frekvens er jo en viktig faktor for at det skal lønne seg, minimum 3 flyvninger til Bergen og Trondheim bør hvertfall være på plass. Da er man på samme antall seter som en Boeing 737-800 fra Norwegian.
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Uansett så bør næringslivet i Østfold stille opp og bruke den operatøren som satser på innenriks fra Rygge. Nå har de vært ute i media og klaget på at DY forsvant så håper de kjenner sin besøkelsestid nå.
At man har min 3-4 avganger til BGO, TRD og SVG burde dekke mye av det næringslivet etterspør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,520
|
![]()
Problemet her er vel om etterspørselen er der i stor nok grad....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,636
|
![]()
Fem daglige er kanskje litt mye, men tre burde vel gå avhengig av tilgjengelig materiell.
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Men som jeg også skrev, da er de nødt å bruke flyplassen og ikke OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]()
Kommer med mine ville (og våte) drømmer igjen jeg da.
Hva med at DAT tar seg av RYG-BGO/TRD/SVG og CPH etterhvert (en codeshare med SAS burde vært på plass, de skal vel slå opp med Cimber etterhvert, eller har jeg misforstått?) Også tar WF seg av RYG-BOO/TOS, mens SkyCityCimber tar seg av RYG-ARN evt BMA. Også har vi jo Flybe Nordic da. De kan jo også være ett alternativ på flyplassen, eller hva sier dere pojkar?
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,587
|
![]()
At du baserer dette på lause draumar og ingen fakta.... Slikt vert det sjelden pengar av.
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRD 5. Sept: Danish Air Transport MD87/Estonian Air CRJ900 | Trdfly | Spotteralerts | 0 | 04-09-2011 20:54 |
Danish Air Transport søger | sk931 | Flyforum | 20 | 26-09-2008 12:07 |
Danish Air Transport | sk931 | Flyforum | 6 | 05-06-2008 14:34 |
DAT (Danish Air Transport) | G-COLE | Flyforum | 7 | 25-01-2005 12:33 |